SM2016 - Missions_Beta
Moderatorer: DHettNeck, GoB40k
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
- Inlägg: 11197
- Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
- Ort: Uppsala
SM2016 - Missions_Beta
Här kommer ett utkast på missions till SM. Dom är ganska standard missions, men vi har försökt få in en del variation även fast varje missions bör kännas relativt balanserat.
En fråga vi funderat kring är huruvida ett mission bör ha Hammer and Anvil deployment. I lokalerna vi har kommer många bord ha en kortsida mot en vägg, så vi har valt bort det. Men om ni kommer spela på SM/SM öppna, gör er röst hörd i omröstningen ovan.
Missions SM2016_standard - Beta v1.0
En fråga vi funderat kring är huruvida ett mission bör ha Hammer and Anvil deployment. I lokalerna vi har kommer många bord ha en kortsida mot en vägg, så vi har valt bort det. Men om ni kommer spela på SM/SM öppna, gör er röst hörd i omröstningen ovan.
Missions SM2016_standard - Beta v1.0
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
- Inlägg: 11197
- Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
- Ort: Uppsala
Re: SM2016 - Missions_Beta
Någon som har någon feedback i övrigt?
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Re: SM2016 - Missions_Beta
Måste man köra med KP i varje mission? Kan man inte ha något utan?
Och kan man inte variera secondary's lite med? Te.x ha "multiple linebreaker" eller något sådant.
Och kan man inte variera secondary's lite med? Te.x ha "multiple linebreaker" eller något sådant.
- Simpilicious
- Inlägg: 255
- Blev medlem: 16 maj 2015, 16:35
- Ort: Uppsala
Re: SM2016 - Missions_Beta
Ser bra ut, lagom blandning. Ska bli kul att testspela!
Simon Gulve
December 2017
Chaos Space Marines: 12 000 Points
Chaos Daemons: 3500 points
T'au Empire: 6000 points
Space marines: 2000 points
Omålat alla factions: 6700 points
December 2017
Chaos Space Marines: 12 000 Points
Chaos Daemons: 3500 points
T'au Empire: 6000 points
Space marines: 2000 points
Omålat alla factions: 6700 points
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
- Inlägg: 11197
- Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
- Ort: Uppsala
Re: SM2016 - Missions_Beta
Relativa Killpoints är långt ifrån samma som vanliga, så där finns redan god variation. Men att spela missions där man fritt kan kasta iväg sina enheter utan konsekvenser kommer nog inte komma med på SM.testuser skrev:Måste man köra med KP i varje mission? Kan man inte ha något utan?
Och kan man inte variera secondary's lite med? Te.x ha "multiple linebreaker" eller något sådant.
Multiple line breaker kan kanske vara något till ett uppdrag.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
- refabricated
- Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
- Inlägg: 5051
- Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50
Re: SM2016 - Missions_Beta
Enda åsikten jag har är att det är mkt poäng man spelar om.
Gillar inte när man måste ta ALLT för 20-0. Men man kunde kanske minska antalet lite?
21-23 poäng kanske är lagom att spela mot?
Räknade bara snabbt nu, men spelar man inte om 27pts i ett par missions?
Gillar inte när man måste ta ALLT för 20-0. Men man kunde kanske minska antalet lite?
21-23 poäng kanske är lagom att spela mot?
Räknade bara snabbt nu, men spelar man inte om 27pts i ett par missions?
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013"
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
- Inlägg: 11197
- Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
- Ort: Uppsala
Re: SM2016 - Missions_Beta
Jag kan ha gjort nån miss, men det ska vara exakt 23 möjliga VP varje match.
EDIT: Vid en snabb kontrollräkning är det exakt 23 VP möjliga att ta varje match för en spelare, förstår inte hur du räknar...
EDIT: Vid en snabb kontrollräkning är det exakt 23 VP möjliga att ta varje match för en spelare, förstår inte hur du räknar...
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
- refabricated
- Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
- Inlägg: 5051
- Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50
Re: SM2016 - Missions_Beta
Har ju nyligen fått glasögon... Så jag tar inget ansvar för något.DHettNeck skrev:Jag kan ha gjort nån miss, men det ska vara exakt 23 möjliga VP varje match.
EDIT: Vid en snabb kontrollräkning är det exakt 23 VP möjliga att ta varje match för en spelare, förstår inte hur du räknar...
Och spelar man om 23pts i varje match så är ingen gladare än jag.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013"
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!
Re: SM2016 - Missions_Beta
Jag har tyvärr inte möjlighet att närvara på SM (så ingen noobstomp för er gamla rävar ).
Ska jag adressera elefanten i rummet...? Är inte missions väldigt lika?
Som ett snabbt exempel - alla secondary ser likadana ut: first blood, linebreaker samt slay the warlord och alla ger 1VP.
Objektiv ger poäng om man står på knapparna i slutet på matchen, den enda variationen är att det är olika knappar varje match, med olika poängsats.
KP i varje match, jag är ledsen men relativa KPs (eller slaughterpoints) räknas inte som variation eller som motande av den fruktande dödsstjärnan (och på komp8 kan man snaska till det ordentligt).
Nu barkar det ju åt rätt håll med deploymentsen (Swenglish ftw) och att Hammer and Anvil inkluderas.
Generellt sett verkar folk i turneringssvängen uppskatta lite mer variation, och att åtgärda några av punkterna kanske hade varit bra?
Ska jag adressera elefanten i rummet...? Är inte missions väldigt lika?
Som ett snabbt exempel - alla secondary ser likadana ut: first blood, linebreaker samt slay the warlord och alla ger 1VP.
Objektiv ger poäng om man står på knapparna i slutet på matchen, den enda variationen är att det är olika knappar varje match, med olika poängsats.
KP i varje match, jag är ledsen men relativa KPs (eller slaughterpoints) räknas inte som variation eller som motande av den fruktande dödsstjärnan (och på komp8 kan man snaska till det ordentligt).
Nu barkar det ju åt rätt håll med deploymentsen (Swenglish ftw) och att Hammer and Anvil inkluderas.
Generellt sett verkar folk i turneringssvängen uppskatta lite mer variation, och att åtgärda några av punkterna kanske hade varit bra?
Freedom is the right of all sentient beings
- Optimus Prime
- Optimus Prime