Komp/Restriktioner på Touren?

Moderatorer: DHettNeck, GoB40k

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Komp/Restriktioner på Touren?

Inlägg av Katarsis »

Tadaotoko skrev:Vill inte fortsätta klaga men att ha aktiv komp på turneringen kommer bara medföra att alla bygger listor som ligger på den högsta gränsen av komp för att slippa justeringen av resultat. Detta kommer leda till högkopslistor på den nivå där inte alla codexar bedöms lika efter kompmallen. Detta kommer innebära att listorna kommer vara sjukt olika hårda och den som har valt den arme med mest kryphål på så hög komp kommer att ha ett enormt försprång i turneringen. Vet inte om folk tycker att det är så det ska vara men kör man med aktiv komp kan man göra det enkelt för sig och sätta en sjukt hög komptröskel då det kommer resultera i samma listor på turneringen.
RTOpen (som folk tyckte gav för mycket bouns till högkomp) vanns av en lägsta-tillåtna-komp-lista.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Michael Carl
Inlägg: 994
Blev medlem: 05 nov 2008, 11:14

Re: Komp/Restriktioner på Touren?

Inlägg av Michael Carl »

Tadaotoko skrev:Vill inte fortsätta klaga men att ha aktiv komp på turneringen kommer bara medföra att alla bygger listor som ligger på den högsta gränsen av komp för att slippa justeringen av resultat.
Då kan du sluta klaga eftersom du inte riktigt verkar veta vad du pratar om angående detta ämne.

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: Komp/Restriktioner på Touren?

Inlägg av HeadWar »

Det är nästan lite magiskt att lyckas få MC irriterad...

Användarvisningsbild
Asplund
Inlägg: 1538
Blev medlem: 27 okt 2008, 13:02
Ort: Bästkusten

Re: Komp/Restriktioner på Touren?

Inlägg av Asplund »

Ja, det måste vara nån sorts rekord.

Och för att förtydliga så är jag inte ironisk. Och jag saknar Ylvas "ignore user" funktion.

Jocke Rapp
Site Admin
Inlägg: 3501
Blev medlem: 19 aug 2008, 16:38
Ort: Göteborg

Re: Komp/Restriktioner på Touren?

Inlägg av Jocke Rapp »

Asplund skrev:Och för att förtydliga så är jag inte ironisk. Och jag saknar Ylvas "ignore user" funktion.
Klicka på en användares kontrollpanel (den lilla gubben under hans/hennes avatar). Där kan du välja "Markera som ovän", då ser du inte längre inlägg från den personen. Du kan även lägga till och ta bort ovänner i din egen kontrollpanel.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Komp/Restriktioner på Touren?

Inlägg av DHettNeck »

Jocke Rapp skrev:
Asplund skrev:Och för att förtydliga så är jag inte ironisk. Och jag saknar Ylvas "ignore user" funktion.
Klicka på en användares kontrollpanel (den lilla gubben under hans/hennes avatar). Där kan du välja "Markera som ovän", då ser du inte längre inlägg från den personen. Du kan även lägga till och ta bort ovänner i din egen kontrollpanel.
Coooolt!!!!
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Komp/Restriktioner på Touren?

Inlägg av speedfreek »

Hurra!

(varför har du inte sagt det när jag frågat dig?)

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Komp/Restriktioner på Touren?

Inlägg av Röde »

Jocke Rapp skrev:
Asplund skrev:Och för att förtydliga så är jag inte ironisk. Och jag saknar Ylvas "ignore user" funktion.
Klicka på en användares kontrollpanel (den lilla gubben under hans/hennes avatar). Där kan du välja "Markera som ovän", då ser du inte längre inlägg från den personen. Du kan även lägga till och ta bort ovänner i din egen kontrollpanel.
Fan, är det därför folk inte svarar på mina inlägg... ;)
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Halvar
Inlägg: 2161
Blev medlem: 12 apr 2010, 09:25

Re: Komp/Restriktioner på Touren?

Inlägg av Halvar »

nu kommer jag knappast vara med i touren eftersom jag inte är tillräckligt bra så min åsikt borde inte betyda mycket, men varför ha så tråkiga poängsättningar som 1500/1750/2000 i åtanke? eller kompgränser på 25/40 osv? kör på 1337 poäng för att ni är så jävla leeeeeet, 1672 eller varför inte 1891? och kompgräns på 27, 48 respektive 62?

och eftersom ni uppenbarligen är så bra på spelet, och förmodligen inte bara er egna codex, så kan man även tänka sig en bytesturnering, kanske med komptröskel uppåt och neråt, där man får full pott för egna vinster samt halv/tredjedels poäng för sin listas vinster/förluster. (20-0 systemet kanske inte funkar bäst i det formatet dock, kanske 60-0 i matcherna man själv spelar så det blir 20-0 i matcherna ens lista spelar?)

men som sagt, jag ska inte vara med så min åsikt skrivs bara för att det regnar ute och jag inte vill jobba just i detta nu.
Ja' än't bittä'!

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: Komp/Restriktioner på Touren?

Inlägg av HeadWar »

Det är faktiskt en intressant tanke, förmodligen kommer det ju bara vara folk på turneringen som man "känner", så att ha lite swingersparty kanske skulle liva upp. Men jag tror fortfarande på att bara byta rakt av med sin motståndare, inte att skicka iväg armén på egna upptåg på något annat bord. (Om inte annat för så för att åtminstone en person vid bordet ska kunna reglerna för armén.)

Skriv svar