Katarsis rapporterar från touren på Egges 40k blogg!

Moderatorer: DHettNeck, GoB40k

egge
Inlägg: 2100
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:03

Katarsis rapporterar från touren på Egges 40k blogg!

Inlägg av egge »

För er som vill följa touren på håll så är Egges 40k blogg förhoppningsvis ett bra ställe att titta in för att följa turneringen och ett bra komplement till den information ni hittar här. Under en turnerning så är det svårt att veta hur ofta bloggen uppdateras med tanke på hur mycket annat som händer men jag tycker det är skönt att ha en som kommer uppdatera information på bloggen så jag kan följa turneringen på håll och hoppas på ånga uppdateraingar från Mattias.

Personligen tackar jag också för möjligheten att följa turneringen på håll!
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Bengtsson den yngre
Inlägg: 966
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:44

Re: Katarasis rapporterar från touren på Egges 40k blogg!

Inlägg av Bengtsson den yngre »

Gött snack!
vladdi skrev:Spying? I'm not spying. Just reading an interesting forum;)

Användarvisningsbild
Snot
Inlägg: 1472
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Katarasis rapporterar från touren på Egges 40k blogg!

Inlägg av Snot »

Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.

Användarvisningsbild
jastor
Inlägg: 46
Blev medlem: 26 jul 2010, 17:55

Re: Katarasis rapporterar från touren på Egges 40k blogg!

Inlägg av jastor »

Vet inte om nån hann lägga märke till placeringen, men KJW och Tavast hamnade egentligen på delad 5e plats. Tidigare så stod dom på snots länk som 5e och 6e plats men det är nu åtgärdat så att dom bägge står som 5e placerad.

Användarvisningsbild
lurräven
Inlägg: 1013
Blev medlem: 22 mar 2010, 19:50
Ort: Linköping

Re: Katarasis rapporterar från touren på Egges 40k blogg!

Inlägg av lurräven »

jastor skrev:Vet inte om nån hann lägga märke till placeringen, men KJW och Tavast hamnade egentligen på delad 5e plats. Tidigare så stod dom på snots länk som 5e och 6e plats men det är nu åtgärdat så att dom bägge står som 5e placerad.
Wow hade de exakt like mycket VPs insamlade efter 3 matcher? Rätt coolt!

Användarvisningsbild
jastor
Inlägg: 46
Blev medlem: 26 jul 2010, 17:55

Re: Katarasis rapporterar från touren på Egges 40k blogg!

Inlägg av jastor »

lurräven skrev:
jastor skrev:Vet inte om nån hann lägga märke till placeringen, men KJW och Tavast hamnade egentligen på delad 5e plats. Tidigare så stod dom på snots länk som 5e och 6e plats men det är nu åtgärdat så att dom bägge står som 5e placerad.
Wow hade de exakt like mycket VPs insamlade efter 3 matcher? Rätt coolt!
Hmm nu måste jag missat något. Enligt det tiebreaker system vi använt hitils så ska dom iaf hamna på samma plats. Systemet har för närvarande inte stöd för någon annan tiebreaker om nu snot mot förmodan sagt att det är något annat som ska tiebreaka.

Användarvisningsbild
lurräven
Inlägg: 1013
Blev medlem: 22 mar 2010, 19:50
Ort: Linköping

Re: Katarasis rapporterar från touren på Egges 40k blogg!

Inlägg av lurräven »

Eftersom de vann och förlorade mot samma person(er) borde väl VP vara tie-breaker? Men jag kanske minns fel.

Användarvisningsbild
jastor
Inlägg: 46
Blev medlem: 26 jul 2010, 17:55

Re: Katarasis rapporterar från touren på Egges 40k blogg!

Inlägg av jastor »

lurräven skrev:Eftersom de vann och förlorade mot samma person(er) borde väl VP vara tie-breaker? Men jag kanske minns fel.
Jag säger inte att du har fel, bara det att soswiss inte stödjer VP som tiebreaker just nu.

Användarvisningsbild
Skulliz
Inlägg: 804
Blev medlem: 23 nov 2009, 15:07

Inlägg av Skulliz »

Fast det låter ju konstigt att vi körde med VP som tie-breaker isf, kanske man borde kolla upp så det inte blivit något knas?

Användarvisningsbild
jastor
Inlägg: 46
Blev medlem: 26 jul 2010, 17:55

Re:

Inlägg av jastor »

Skulliz skrev:Fast det låter ju konstigt att vi körde med VP som tie-breaker isf, kanske man borde kolla upp så det inte blivit något knas?
Det är inte så att vi pratar om två skilda saker nu?

Att VP användes som tiebreaker för varje enskild match? Och jag pratar om tiebreaker för slutgiltiga poängställningen?

Skriv svar