Fancy Fanatic VII

Två årliga turneringar i Umeå

Moderator: Dante82

Dante82
Inlägg: 416
Blev medlem: 26 apr 2010, 16:24
Ort: Umeå

Fancy Fanatic VII

Inlägg av Dante82 »

7:e upplagan av Fancy Fanatic går av stapeln 24:e augusti 2013.

Plats: Origo, Universitetsområdet Umeå

18 års åldergräns

Kostnad 800:- /pers, i anmälningsavgiften ingår middag, tre öl/cider (självklart finns det alkoholfria alternativ), snacks, trevligt sällskap, snygga arrangörer och grymma priser

Mat Förrätt: Kommer senare

Varmrätt: Kommer senare

Dessert: Kommer senare

Klädsel På Fancy Fanatic kan man inte komma och se ut hur som helst. En viss nivå av Fancy-het måste uppnås. Följande gäller:

Minimum upptill: Skjorta. Hel, ren och helst nystruken. De flesta skjortor går bra förutom rena semester/hawaiiskjortor

Minimum nertill: Långbyxor, skor och strumpor, hela och rena. Kostymbyxor och någon form av finare sko. Jeans är inte ok på Fancyn. Enklare skor går också bra om de är nya.

Dricka Precis som i vintras kommer turneringen att hållas på en plats med bar, det innebär att ni inte får ta med er egen dricka. Baren är billig och välfylld. Följande gäller dock angående konsumptionen av alkohol. Drick inte mer än du kan hantera! Deltar du i Fancy Fanatic är du mogen och erfaren nog att sluta dricka innan du börjar kräka ner toaletten/golvet eller få impulser att stage-diva över någon annans armé (att thrasha sin egen armé efter du spelat färdigt alla dina matcher är tillåtet så länge inte omgiviningen eller inredningen tar skada). I och med att du betalar anmälningsavgiften godkänner du att efterdebiteras eventuella extrautgifter som orsakas av ditt eventuella vårdslösa beteende.

I anmälningsavgiften ingår tre öl/cider plus snacks under kvällen.

Format

40K
* Två manna lag (ni anmäler er i lag)
* En 1100 poängslista per spelare samt en 750 poängslista för sista scenariot¹
* lagets arméer behöver inte normalt kunna vara allierade
* Skicka in lista för godkännande (senast 8:e augusti). skickas till fantasiafanatic@gmail.com

¹/ 750 poängslistan behöver bara innehålla 1 troopchoice och behöver inte ha något gemensamt med din 1100 poängslista förutom att den måste följa samma codex (och använda samma allies ifall du använder allies)

Scenarion 40K

Nytt för i år är att vi kommer att poängsätta varje armé och det kommer att påverka första lottningen och även kunna ge bonuspoäng under turneringens gång (mer info om detta kommer senare)

Anmälan startar söndag 2:a juni på Fantasia, 20.00 - 21.00 (dörrarna vid dansskolan öppnar en timme innan).Vi har plats för totalt 40 spelare, första halvtimmen är det låst till 8 lagplatser i 40K och 16 platser i Fantasy. Efter det släpps platserna fria (självklart fortsätter vi sälja biljetter på måndag om det finns kvar). Åtta biljetter finns undanlagda för spelare som kommer resande till Umeå (är ni intresserade av att delta mailar ni fantasiafanatic@gmail.com), är inte dessa uppbokade innan den 2:a släpps dom fria Varje spelare får köpa max två biljetter.

Tidsschema (tider kan förändras men start- och sluttiden kommer inte att ändras)

12.00 Insläpp och mingel
13.00 - 15.00 Match 1
15.15 - 17.15 Match 2
17.00 Baren öppnar
17.30 - 19.30 Match 3
19.30 - 20.30 Middag
20.30 - 23.00 Match 4
02.00 Slut

Det kommer finna möjlighet att köpa lättare lunch under dagen, så var inte orolig att det inte är någon lunchpaus (ni får äta och spela samtidigt)

Priser

Följande priser kommer att delas ut..

Vinnare i respektive spel
Bäst klädd Fancydeltagare
Mest Fancy armé (kombination av utseende och armébygge)

Användarvisningsbild
Asplund
Inlägg: 1538
Blev medlem: 27 okt 2008, 13:02
Ort: Bästkusten

Re: Fancy Fanatic VII

Inlägg av Asplund »

Asså peppen! Blir nog re-repris.
Linus, hör jag ett "hell yeah!"?

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Fancy Fanatic VII

Inlägg av speedfreek »

Annars kanske jag är på...

Användarvisningsbild
Asplund
Inlägg: 1538
Blev medlem: 27 okt 2008, 13:02
Ort: Bästkusten

Re: Fancy Fanatic VII

Inlägg av Asplund »

speedfreek skrev:Annars kanske jag är på...
Sten sax påse om vem som ska vara i spelbart skick sista matchen?

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Fancy Fanatic VII

Inlägg av Serpent »

Asplund skrev:
speedfreek skrev:Annars kanske jag är på...
Sten sax påse om vem som ska vara i spelbart skick sista matchen?
Så du bara dissar mig för en yngre nu? Så fort tillfälle ges? Slampa!!!

Edit: aha, du hade redan gillat mig... :wub: Veckan efter Summer Fight. :? Ha, vem behöver umgås med flickvännen när en har plastgubbar och Asplund i kravatt?
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
Asplund
Inlägg: 1538
Blev medlem: 27 okt 2008, 13:02
Ort: Bästkusten

Re: Fancy Fanatic VII

Inlägg av Asplund »

Ska försöka få med rätt gubbar denna gång och givetvis Harpyn ;-)

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Fancy Fanatic VII

Inlägg av Serpent »

Woop! Woop! ;) :wub:

(Då är frågan om en ska våga ha med det där äckelbra flygkioskmongot jag har... Eller är det max en flygare per par?)
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Dante82
Inlägg: 416
Blev medlem: 26 apr 2010, 16:24
Ort: Umeå

Re: Fancy Fanatic VII

Inlägg av Dante82 »

Första posten uppdaterad med länk till scenariohäftet.

/Daniel

Bronson
Inlägg: 689
Blev medlem: 09 nov 2009, 18:30

Re: Fancy Fanatic VII

Inlägg av Bronson »

Listan för sista matchen på 750p behöver inte ens vara av samma codex eller? Hur hade ni tänkt kring det? Personligen tycker jag att det hade varit schysst att köra samma listor rakt igenom turneringen :)
Papa D skrev:Jag äger inte 1500p så dåliga modeller....

Dante82
Inlägg: 416
Blev medlem: 26 apr 2010, 16:24
Ort: Umeå

Re: Fancy Fanatic VII

Inlägg av Dante82 »

Den måste följa samma codex och om du använder allies får du inte ha allies ifrån ett annat codex i 750 poängslistan. Första posten uppdaterad.

Anledningen till att det är mindre poäng i sista matchen är för att vi få ner matchtiden på den matchen lite.

/Daniel

Skriv svar