Fantasia Fanatic XXIV

Två årliga turneringar i Umeå

Moderator: Dante82

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Re: Fantasia Fanatic XXIV

Inlägg av refabricated »

@Kickern, e det bara -1 på allies tabellen så e det lungt. SM kan inte leka incest enligt den, det står det bara saker om i codexen.
Sålänge du inte säger ngt om detta till arret så kan du köra BB med SM-incest.

:D
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Fantasia Fanatic XXIV

Inlägg av Serpent »

Ja, för att utnyttja systemet så att fem pers får en trist upplevelse är ju målet med en turnering. Eller hur?

Sluta leta påskägg och acceptera arrets upplägg. Annars kan ni strunta i att åka till Norrland.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Dante82
Inlägg: 416
Blev medlem: 26 apr 2010, 16:24
Ort: Umeå

Re: Fantasia Fanatic XXIV

Inlägg av Dante82 »

För att officiellt svara på frågan:

Ja, Space Marine syskonkärlek nergraderas också till Allies of Convenience.

/Daniel
Fantasia Fanatic Crew

Robert
Hyffsat låg lägstanivå
Inlägg: 815
Blev medlem: 20 nov 2011, 18:19

Re: Fantasia Fanatic XXIV

Inlägg av Robert »

jag ser inte riktigt problemet med att öppet på forumet fråga om en ruling som enligt mig inte är självklart.

alla kan läsa svaret och uttnyttja det vilket känns bra mycket ärligare än om jag frågat i ett privat mail så bara jag kunnat ha användning för det

det här handlar om att jag vill veta innan jag åker upp och börjar måla samt om du tror att space marine är ett codex som kommer förstöra folk turnering så har du fel jag jag kan lätt bygga en tau arme som förstör folk dag bra mycket enklare än med sm men kände för att prova nya codexen.

tycker du kan strunta i att försöka skriva onödiga kommentarer på forumet och du är välkommen att ringa eller maila mig om du har några problem du vill ta upp med listorna jag spelar på en okompad turnering.


jag tackar Dante för snabbt svar ses i norrland!
/Kickern

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Fantasia Fanatic XXIV

Inlägg av Serpent »

Robert skrev:jag ser inte riktigt problemet med att öppet på forumet fråga om en ruling som enligt mig inte är självklart.

alla kan läsa svaret och uttnyttja det vilket känns bra mycket ärligare än om jag frågat i ett privat mail så bara jag kunnat ha användning för det

det här handlar om att jag vill veta innan jag åker upp och börjar måla samt om du tror att space marine är ett codex som kommer förstöra folk turnering så har du fel jag jag kan lätt bygga en tau arme som förstör folk dag bra mycket enklare än med sm men kände för att prova nya codexen.

tycker du kan strunta i att försöka skriva onödiga kommentarer på forumet och du är välkommen att ringa eller maila mig om du har några problem du vill ta upp med listorna jag spelar på en okompad turnering.


jag tackar Dante för snabbt svar ses i norrland!
Du har rätt. Jag lät mina förutfattade meningar om dig diktera mitt svar. Det ber jag om ursäkt för.

Jag tycker dock att det är väldigt ofta som kämpade turneringar eller turneringar utan komp men med vissa restriktioner (som Fantasias cap på allierade, fortifikationer och flygare) utsätts för påtryckningar att "spela spelet som det är tänkt", dvs free-for-all. Och det stör mig.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Robert
Hyffsat låg lägstanivå
Inlägg: 815
Blev medlem: 20 nov 2011, 18:19

Re: Fantasia Fanatic XXIV

Inlägg av Robert »

tack för ursäkten jag ser väll en poäng i det du säger men jag tror det som inte riktigt komemr fram i diskussionen om allies är att trots att det är en restriktion så gör det tyvär fel lag sämre då tau/da/necrons/eldar är starka nog att spela ensama medans lag som marines/systrar/ig skulle kunna göras hårda upp till samam nivå som tau eldars med allies men tyvär förbjuds.

men det är upp till arrangören och det är klart vi respekterar det men åsikter kommer alltid finnas och göra sig uppmärksamade

ville mest veta säkert då raw texten inte var super tydlig för just marines eftersom dem inte är med i allies tabellen.


sen med nya sm codexen har även med frågetecken kommit upp som tx hur kommer ni göra med gravguns som skjuter på en squad med 3 singel modeller med olika armours save? så vi vet om det är värt att köpa drones
/Kickern

Poet
Inlägg: 707
Blev medlem: 13 okt 2009, 08:16

Re: Fantasia Fanatic XXIV

Inlägg av Poet »

Du skulle ju inte spela Tau sa du ju Kickern ;)

Personligen tycker jag att den ska wounda mot majority armour-save? Som allt annat i spelet?

Neth_Oni
Inlägg: 1772
Blev medlem: 14 okt 2008, 19:26

Re: Fantasia Fanatic XXIV

Inlägg av Neth_Oni »

problemet är ju om det som i exemplet är 3 modeller där alla har olika saves, vilken används då? Makoriteten verkar annars rätt uppenbart (men säkert inte för alla eftersom det inte är raw...)

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator
Inlägg: 3896
Blev medlem: 13 jan 2009, 23:41
Ort: Kungsbacka (typ gbg)

Re: Fantasia Fanatic XXIV

Inlägg av Zurken »

Man borde använde det sämsta savet (det som gör det svårast att wounda), iaf om man använder Toughness som praxis.
Alexander Merinen

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Fantasia Fanatic XXIV

Inlägg av LillePer »

Majoritet och vid lika ta det sämsta?

Skriv svar