Fantasia Fanatic XX, Hösten 2011

Två årliga turneringar i Umeå

Moderator: Dante82

Izin
Inlägg: 416
Blev medlem: 09 okt 2008, 10:31

Re: Fantasia Fanatic XX, Hösten 2011

Inlägg av Izin »

Jag är ganska taggad faktiskt.

//Vill inte tänka på tentan imorgon
17,83

Dante82
Inlägg: 416
Blev medlem: 26 apr 2010, 16:24
Ort: Umeå

Re: Fantasia Fanatic XX, Hösten 2011

Inlägg av Dante82 »

Med mindre än en vecka tänkte jag berätta att vi under denna fanatic (så länge tekniken inte fallerar) kommer köra live uppdateringar på stridshammaren, swfbr och svenska 40k. Vi ska försöka få upp så mycket som möjligt med matchomgångar, bilder och dylikt.

Jag skulle också vilja passa på att be er som vet med er att ni ska spela i lag att föranmäla detta på vår mail fantasiafanatic at gmail.com. Detta så att jag kan lägga in så mycket som möjligt innan turneringen börjar och förhoppningsvis kunna uppdatera ställningen i lagtävlingen redan från match 1. Även om ni inte är helt säkra på Lagkonstellationen så föranmäl er gärna ändå. Ifall ni vill lägga till eller flytta enstaka medlemmar på plats går det bra.

Dante82
Inlägg: 416
Blev medlem: 26 apr 2010, 16:24
Ort: Umeå

Re: Fantasia Fanatic XX, Hösten 2011

Inlägg av Dante82 »

Uppdatering av lagtävlingen

Vi har länge känt att lagtävlingsmomentet speedpainting inte riktigt testat våra duktiga lagdeltagare fullt ut och dessutom varit begränsat till att bara en medlem per lag fått bidra till den delen av lagtävlingen. Dessutom har ju deltävlingen inte kapslat in hela sidan av den delen av hobbyn som ligger utanför spelandet, men allt detta har vi nu en lösning på nu så det utlovade speedpainting momentet i lagtävlingen utgår och ersätts med följande moment:

Projekt Space Marine

Under lördagen ska en av lagmedlemmarna, med hjälp av ett par space marine ben, ett space marine backpack, en bolter och en lagom mängd greenstuff konstruera en komplett space marine. Tiden denne har på sig att göra detta är ca 20 minuter. Figuren får sedan torka under natten. Under söndagen fram till starten av match 5 får lagen måla sin space marine efter en förlaga. Målningen kan utföras av flera lagmedlemmar, man kan alltså turas om och hjälpas åt osv, så länge det inte tar upp matchtid från match 4. Enda regeln som gäller är att den som modellerade figuren på lördagen inte får bidra med något målande på figuren.
Det lag som producerar den mest naturtrogna marinen (både modellerings- och målningsmässigt) efter förlagan kommer få mest poäng sedan får efterföljande lag poäng i fallande skala efter sin prestation.

Så vi väntar oss få se många marines värdiga att skickas som arbetsprover till GW:s modelleringsavdelning x)

Kan tipsa alla lag som verkligen går in för att vinna den åtråvärda titeln bästa lag (vilket jag utgår ifrån att det gäller de flesta lag alltså) att det kan vara en bra idé att inom laget ta med en pensel eller två ifall det är många lag som målar samtidigt kan man annars lätt bli sittande med en väldig spretig utlåningspensel.

Dante82
Inlägg: 416
Blev medlem: 26 apr 2010, 16:24
Ort: Umeå

Re: Fantasia Fanatic XX, Hösten 2011

Inlägg av Dante82 »

Anmälningslistan uppdaterad med senaste tillskotten, lite uppdateringar av vilka arméer en del ska spela, ett par avhopp och en massa lag. Tack till alla er som föranmält lag, tar gärna emot fler laganmälningar från er som inte har gjort någon än.

/Daniel
Fantasia Fanatic Crew

Bronson
Inlägg: 689
Blev medlem: 09 nov 2009, 18:30

Re: Fantasia Fanatic XX, Hösten 2011

Inlägg av Bronson »

Ska/får man ta med egna grejer att modellera med eller är det saker som finns på plats bara? (Tänkte att penslar går ju åt så även kanske modelleringsverktyg?)
Papa D skrev:Jag äger inte 1500p så dåliga modeller....

Izin
Inlägg: 416
Blev medlem: 09 okt 2008, 10:31

Re: Fantasia Fanatic XX, Hösten 2011

Inlägg av Izin »

Hur kommer det gå då?



Top3:

1. Pelle, maxmålning på clowner och ETC-erfarenhet med liknande armé kan inte gå fel.
2. Daniel H, den nyktraste Hesselbergaren visar var skåpet ska stå. Taggad efter SSK.
3. Mattias E, mongo med en mongoarmé, kan inte gå fel.


Jag missar givetvis toppen pga målning och nobmisstag.
Kommer givetvis även att skylla på tärningarna.


//Acksäl
17,83

Användarvisningsbild
Asplund
Inlägg: 1538
Blev medlem: 27 okt 2008, 13:02
Ort: Bästkusten

Re: Fantasia Fanatic XX, Hösten 2011

Inlägg av Asplund »

98. Jag. För överpeppad värmer jag upp för hårt på tåget och ligger i fosterställning under ett bord hela helgen.

Det här blir så bra!

Gonka Koff
Inlägg: 2745
Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55

Re: Fantasia Fanatic XX, Hösten 2011

Inlägg av Gonka Koff »

Nja, jag tror faktiskt att det blir såhär:

1. Papa D. Extremt vinnarsugen med kanske den läskigaste flygarlistan ever.
2. Jimmy Hesselberg. Spelar mina fina gubbar, och har en armé som får venomspams att gråta sig till döds. Har också fräsh "re-roll to hit, re-roll to wound samt re-roll your save" - kärlek ur sin landraider!
3. Mattias, -vet inte vad han spelar, men det lär inte vara mjukt.

En annan bubblare är den där Elias (hoppas det var så han hette) jag mötte förra året med en skitcool Blood Rodeolista. Då var han dock lite otränad. Har han fått igång formen och spelar samma lista blir han farlig.

Jag räknar bort DE från toppen för jag tror faktiskt inte att de klarar att passera klara Hesselbergarna.
Axel kommer såklart få -41 i målning samt flytta bort sina scoring från objektiven i sista rundan så det är nog kört för grabben. Han kommer inte vara sig själv förrens till BSK ;).

Best painted ... jag sätter en femma på nån från Gast!
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Fantasia Fanatic XX, Hösten 2011

Inlägg av speedfreek »

Jag tror DE är chanslösa på uppdragen och alla vet att Hesselbergare är de bästa på att snubbla på upploppet.

Och om Roger kommer med sina snyggorker vågar jag sätta en femma emot!

Bronson
Inlägg: 689
Blev medlem: 09 nov 2009, 18:30

Re: Fantasia Fanatic XX, Hösten 2011

Inlägg av Bronson »

speedfreek skrev:Jag tror DE är chanslösa på uppdragen och alla vet att Hesselbergare är de bästa på att snubbla på upploppet.

Och om Roger kommer med sina snyggorker vågar jag sätta en femma emot!
Roger kommer tyvärr inte. Mycket jobb för honom etc så han valde bort detta denna gången. Han va dock på Games Day och plockade hem en brons statyett för sina Flash gitz :P.
Papa D skrev:Jag äger inte 1500p så dåliga modeller....

Skriv svar