Utvärdering Fantasia Fanatic XX

Två årliga turneringar i Umeå

Moderator: Dante82

Bronson
Inlägg: 689
Blev medlem: 09 nov 2009, 18:30

Re: Utvärdering Fantasia Fanatic XX

Inlägg av Bronson »

Asplund skrev:Är personligen nyfiken över varför inte Orker kom bättre, nån Orkspelare som har efteranalyserat sin turnering?
Jag vet inte men min första tanke är att många byggt listor som kan skjuta bort infanteri från objektiv och då far Orks väldigt illa. Nidz kom väl heller ingen vart? Kanske samma syndrom. Jag trodde på förhand att Orks och Nids skulle gå bra då dom oftast byggs för att hålla objektiv utan bilar (Nids har ju inget val).
Papa D skrev:Jag äger inte 1500p så dåliga modeller....

Användarvisningsbild
Asplund
Inlägg: 1538
Blev medlem: 27 okt 2008, 13:02
Ort: Bästkusten

Re: Utvärdering Fantasia Fanatic XX

Inlägg av Asplund »

Bronson skrev:
Asplund skrev:Är personligen nyfiken över varför inte Orker kom bättre, nån Orkspelare som har efteranalyserat sin turnering?
Jag vet inte men min första tanke är att många byggt listor som kan skjuta bort infanteri från objektiv och då far Orks väldigt illa. Nidz kom väl heller ingen vart? Kanske samma syndrom. Jag trodde på förhand att Orks och Nids skulle gå bra då dom oftast byggs för att hålla objektiv utan bilar (Nids har ju inget val).
Låter som ett väldigt rimligt antagande.

Dante82
Inlägg: 416
Blev medlem: 26 apr 2010, 16:24
Ort: Umeå

Re: Utvärdering Fantasia Fanatic XX

Inlägg av Dante82 »

Nu har vi haft våran utvärdering och resultatet blev:

Allmänt:
Någon form av light-alternativ ska ordnas
Tydligare information i häftet om vad kiosken kommer erbjuda.
Lunchen kommer kortas lite till 1,5 timme båda dagarna
Målningen kommer delas upp i ytterligare ett steg i poängsättningen dvs. 20, 22, 24, 26, 28, 30

Sedan kommer vår turnering till våren att kliva framåt en generation då vi går från inrapportering med papper och penna till inrapportering via smart phones eller bärbara datorer med trådlöst nätverk. Naturligtvis kommer det att finnas en inrapporteringsdator uppställd vid sekretariatet också.

40K
Scenario 3-Annihilation kommer förmodligen ändras på ett eller annat sätt.
Ingen större typ av straff kommer att tillämpas på transporter.
Scenariona kommer inte ändras skärskilt mycket, eventuellt kanske få in att spelarna har något val att göra angående delar av vad scenariot går ut på.
Se över placeringen av LOS-blockande terräng.

Lagtävlingen.

Blir nog rätt liknande detta årets tävling. Vi ska se till att momenten är bestämda innan vi gör häftet denna gång dock.

Nästa Fanatic går av stapeln den 28-29 April så det är bara att boka in i kalendern redan nu.

/Daniel
Fantasia Fanatic Crew

Användarvisningsbild
Asplund
Inlägg: 1538
Blev medlem: 27 okt 2008, 13:02
Ort: Bästkusten

Re: Utvärdering Fantasia Fanatic XX

Inlägg av Asplund »

Ni kan skriva upp mig redan nu! :)

Skriv svar