Fantasia Fanatic XXIII

Två årliga turneringar i Umeå

Moderator: Dante82

Dante82
Inlägg: 416
Blev medlem: 26 apr 2010, 16:24
Ort: Umeå

Re: Fantasia Fanatic XXIII

Inlägg av Dante82 »

Anmälningslistan är nu uppdaterad med alla som anmält sig samt betalat in anmälningsavgiften. Om ni har betalat men ändå inte finns med på listan, skicka ett mail till oss och berätta när ni betalade in pengarna så kollar vi upp det.

/Daniel
Fantasia Fanatic Crew

Dante82
Inlägg: 416
Blev medlem: 26 apr 2010, 16:24
Ort: Umeå

Re: Fantasia Fanatic XXIII

Inlägg av Dante82 »

Det kommer att serveras frukost och lunch i matsalen bredvid spellokalen.

Frukost kostar 30:- och lunch 50:-. Vi måste veta innan den 19:e april om ni vill äta (och vilka måltider), anmälan är bindande och betalas på plats.

Matanmälan görs enbart på fantasiafanatic@gmail.com

Meny är inte bestämt men blir någon typ av husmans.

Blom
Inlägg: 2091
Blev medlem: 04 jul 2009, 07:17

Re: Fantasia Fanatic XXIII

Inlägg av Blom »

Jag missar ju tyvärr detta Fantasia med pga adepticon och jobb. Men jag skickar med vapen broder med min amré för att ändå kunna delta på sätt och vis :roll:
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Dante82
Inlägg: 416
Blev medlem: 26 apr 2010, 16:24
Ort: Umeå

Re: Fantasia Fanatic XXIII

Inlägg av Dante82 »

Blom skrev:Jag missar ju tyvärr detta Fantasia med pga adepticon och jobb. Men jag skickar med vapen broder med min amré för att ändå kunna delta på sätt och vis :roll:
Låter bra, alla sätt man på sätt och vis kan delta på är bra sätt.

In other news så ligger lagtävlingshäftet uppe nu att beskåda för alla intresserade. Finns under regelhäfteslänken i första posten.

/Daniel

Desertlord
Inlägg: 696
Blev medlem: 27 okt 2008, 20:06
Ort: Norrköping

Re: Fantasia Fanatic XXIII

Inlägg av Desertlord »

Blom skrev:Jag missar ju tyvärr detta Fantasia med pga adepticon och jobb. Men jag skickar med vapen broder med min amré för att ändå kunna delta på sätt och vis :roll:
Tro inte på Blom.

Kommer nog spela något fluffigt med Eldar tror jag
Changeling 5p versus Eldar 1500p 1-0

Silvertejp
Inlägg: 997
Blev medlem: 20 feb 2010, 22:19

Re: Fantasia Fanatic XXIII

Inlägg av Silvertejp »

Hur kommer Fiends spelas? Får man slå på i1 eller inte alls om man har i5 eller lägre.

egge
Inlägg: 2100
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:03

Re: Fantasia Fanatic XXIII

Inlägg av egge »

Erik Robertsson anmäld och har betalat!

Kommer spela nids men kommer inte kunna göra en bra lista så det får bli en dålig lista.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Dante82
Inlägg: 416
Blev medlem: 26 apr 2010, 16:24
Ort: Umeå

Re: Fantasia Fanatic XXIII

Inlägg av Dante82 »

Silvertejp skrev:Hur kommer Fiends spelas? Får man slå på i1 eller inte alls om man har i5 eller lägre.
Ursäkta sent svar på denna men vi kommer att rula det så att man inte kan gå lägre än 1 från Fiends specialregler ifall GW inte FAQ:ar det till något annat innan turneringen.

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Fantasia Fanatic XXIII

Inlägg av Flogger »

Dante82 skrev:
Silvertejp skrev:Hur kommer Fiends spelas? Får man slå på i1 eller inte alls om man har i5 eller lägre.
Ursäkta sent svar på denna men vi kommer att rula det så att man inte kan gå lägre än 1 från Fiends specialregler ifall GW inte FAQ:ar det till något annat innan turneringen.
Psykers får -1Ld om Fiends är i närheten, dock behövs en FAQ om det är -1 för varje fiend eller -1 för varje enhet.
Adepticon har sagt -1 för varje fiend. Vad säger ni?
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Fantasia Fanatic XXIII

Inlägg av DHettNeck »

Flogger skrev:
Dante82 skrev:
Silvertejp skrev:Hur kommer Fiends spelas? Får man slå på i1 eller inte alls om man har i5 eller lägre.
Ursäkta sent svar på denna men vi kommer att rula det så att man inte kan gå lägre än 1 från Fiends specialregler ifall GW inte FAQ:ar det till något annat innan turneringen.
Psykers får -1Ld om Fiends är i närheten, dock behövs en FAQ om det är -1 för varje fiend eller -1 för varje enhet.
Adepticon har sagt -1 för varje fiend. Vad säger ni?
Nu rular jag inte på denna turnering, men jag vill flika in ett tredje altenativ som jag ser som det mest RAWa. Man får -1 om man är inom 12" från en fiend, that's it. Alltså bara -1 totalt oavsett hur många modeller/enheter.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Skriv svar