Tilioch kladdar: Dark Angels

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Tilioch
Kontakt:

Tilioch kladdar: Dark Angels

Inlägg av Tilioch »

Efter att ha börjat på igen med 40k efter att det legat i träda i sådär 10 år, så målade jag först upp mig en Imperial Guard armé.

Nu har jag börjat komma så långt på den att det inte är så värst mycket kvar som jag "behöver", så tankar på nästa projekt började snurra runt. När jag då fick se bilderna på vad som ska komma i nästa startbox så blev jag lite sugen på att återskapa den armé som jag började med för lite över 20 år sedan, nämligen Dark Angels. Original armén har jag tyvärr blivit av med i samband med att jag la ner det här med GW spel förra gången, så det blir till att starta om i stort sett på noll. Det finns några spridda figurer i lådorna i garaget, men de kommer nog få vara kvar där.

Min IG armé gjorde jag mer för att få nått spelklart, så det är mest grundfärg, wash/dip och sen var det klart. Den här gången ska det bli mer hobby av det hela. Så det blir massa highlights, konverteringar och baser som ska vara roligare än sand och lite gräs.

I helgen plockade jag fram en gammal marine som jag hade liggades i en låda och som var alldeles orörd, så den fick bli mitt färgtestsoffer.
Så det är nått i denhär stilen som själva figurerna kommer att se ut;

Bild

Nu har jag ju inte gjort några märken, bas eller ens en backpack till den här gynnaren, eventuellt kommer det sen när jag vet att jag kan använda honom till nått. Men färgerna är iaf som jag hade tänkt mig att de ska få vara, eventuellt kommer vissa element plockas bort och/eller förenklas lite. Jag lägger upp alla mina bilder på min blogg, och det kommer jag fortsätta göra, men det kommer alltid en liten teaser här när jag har nått nytt i min änglasamling att visa upp =)

Nu tog det mig mer eller mindre en vecka att få den här klar, så det kommer nog inte vara den snabbast uppdaterade målartråden i historien...
Cry havoc and let slip the Dice of War!
http://latenightpainting.blogspot.com

Tilioch
Kontakt:

Re: Tilioch kladdar: Dark Angels

Inlägg av Tilioch »

Nu har jag i veckan hunnit med att måla ytterligare en figgur (det kommer ta evigheter dethär...)
Denna gång blev det en veteran, behövde testa på att måla kåpor också, finns ju klar risk att det blir ett antal sånna i armén.
Testade även att klämma dit en transfer på axeln, det gick väl sådär... 10 år utan att ha pillat på sånnt gör visst att man glömmer lite hur man gör.

Tyvärr vart jag rätt upprörd över hur mjuka detaljerna på vissa delar av figuren var, bröst "örnen" mer eller mindre försvann under bara nått tunnt lager färg. Inte helt vad jag hade ränknat med från en GW figg...

Men förutom kassa transferkunskaper och mjuka detaljer så blev jag faktiskt okej nöjd med resultatet och såhär blev den tillslut, fler vinklar finns på bloggen

Bild

Användarvisningsbild
Akselxx

Inlägg av Akselxx »

Fin fin kåpa!

Användarvisningsbild
Styranimon

Inlägg av Styranimon »

Sannerligen, ser bra ut än sålänge! :)
Simon Holm - Vanijja Majiins and Nids'.

Blir man glad åt lite, har man mycket att vara glad åt! :D

Tilioch
Kontakt:

Inlägg av Tilioch »

Tackar så mycket

Nu är ju bara det stora problemet hur man ska göra, iom att det kommer en codex inom en iaf ganska snar framtid så är det ju lite si och så med att veta vad som borde målas...
Men jag har iaf två till veteraner på målarbordet nu, ska testa om det går att göra dem två och två eller kanske tom tre åt gången framöver. Men jag låter bli att sätta dit några armar tills vidare när jag kommit fram till vad jag ska satsa på, och jag dessutom får tag i lite fler... Det är patetiskt lite armar med i veteranboxen...

Tilioch
Kontakt:

Inlägg av Tilioch »

Jaha, långt om länge så har jag äntligen fått klart ytterligare en figur, väntar fortfarande på delar till mina nummera fyra färdiga kroppar, det saknas lite armar, några axelskydd, huvuden och ett och annat vapen innan de kan få bli klara. Så istället nu så fick jag ju hem min Dark Vengance box, och självklart var jag tvungen att måla på nått ur den.

Valet det föll på Ravenwing sergeanten som kommer med i lådan. Får ju säga att de är trevliga figurer, bra mycket bättre än de startbox figgar jag har sett och hanterat tidigare, men de är ibland uppdelade väldigt konstigt, men det är iaf lätt att sätta ihop dem, och även om man inte använder lim så sitter de som berget.
Det som är lite jobbigt iaf med denhär cykeln är att skarven mitt på är väldigt stor, och de passar inte ihop hundra på en del ställen, och eftersom de är med eller mindre i en bit, så är det svårt att komma åt och försöka skrapa gjutskägget och att försöka skrapa ner de kanter som bli när det inte riktigt passar. Men det är väl vad man får förvänta sig av startboxfiggar....

Hur som haver, här har ni en liten bild på hur det blev, och fler bilder och framför allt lite större bilder, ja för att se dem då är det bloggen som gäller

Bild

daskad

Inlägg av daskad »

Färgen på roben ser helt underbar ut!
Resten av modellen är snygg också ;)
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Tilioch
Kontakt:

Inlägg av Tilioch »

daskad skrev:Färgen på roben ser helt underbar ut!
Resten av modellen är snygg också ;)
Tackar, alltid trevligt när ens jobb uppskattas =)

Men jag har fått gjort lite mer nu, nämligen några testbaser till mina små änglar, har två olika koncept som jag funderar på, det första är en mörkare, träsklinkande sak, med lite förvridna växter, vattenpölar och allmän missär. Det andra är en lite ljusare, djungelliknande basning, gröna växter, gräs och såntdär lite småtrevliga saker.
Tog och gjorde en av varje och testade att ställa på de två infanteristerna jag hittils har gjort, ni får gärna klicka in på bloggen och kolla de lite bättre bilderna där, annars kanske man kan säga nått om att vara titta på detta också, men kom gärna med några tankar om vad ni tycker ser bäst ut.

Bild

Bild

Otto_Serholt

Inlägg av Otto_Serholt »

Jag skulle säga djunge-stuket. Passar väl in på Dark Angels hemplanet.

Silversixx

Inlägg av Silversixx »

Otto_Serholt skrev:Jag skulle säga djunge-stuket. Passar väl in på Dark Angels hemplanet.
En djungelasteroid?

Gillar baserna, och figurerna. Hoppas det blir lite mer så man kan se helheten snart!

Skriv svar