Nu har jag börjat komma så långt på den att det inte är så värst mycket kvar som jag "behöver", så tankar på nästa projekt började snurra runt. När jag då fick se bilderna på vad som ska komma i nästa startbox så blev jag lite sugen på att återskapa den armé som jag började med för lite över 20 år sedan, nämligen Dark Angels. Original armén har jag tyvärr blivit av med i samband med att jag la ner det här med GW spel förra gången, så det blir till att starta om i stort sett på noll. Det finns några spridda figurer i lådorna i garaget, men de kommer nog få vara kvar där.
Min IG armé gjorde jag mer för att få nått spelklart, så det är mest grundfärg, wash/dip och sen var det klart. Den här gången ska det bli mer hobby av det hela. Så det blir massa highlights, konverteringar och baser som ska vara roligare än sand och lite gräs.
I helgen plockade jag fram en gammal marine som jag hade liggades i en låda och som var alldeles orörd, så den fick bli mitt färgtestsoffer.
Så det är nått i denhär stilen som själva figurerna kommer att se ut;

Nu har jag ju inte gjort några märken, bas eller ens en backpack till den här gynnaren, eventuellt kommer det sen när jag vet att jag kan använda honom till nått. Men färgerna är iaf som jag hade tänkt mig att de ska få vara, eventuellt kommer vissa element plockas bort och/eller förenklas lite. Jag lägger upp alla mina bilder på min blogg, och det kommer jag fortsätta göra, men det kommer alltid en liten teaser här när jag har nått nytt i min änglasamling att visa upp =)
Nu tog det mig mer eller mindre en vecka att få den här klar, så det kommer nog inte vara den snabbast uppdaterade målartråden i historien...