Jag köpte mina första 40k-modeller 1995 och höll mig till Blood Angels de första 15 åren som hobbyist. (har c:a 5000 helt färdiga poäng)
Sedan har det blivit Tyranider (2000p) och Daemons (1000p), men jag har alltid gillat Eldar.
För några månader sedan så hade jag målat upp varenda modell jag ägde och ville då belöna mig själv med något nytt.
Jag valde att starta min 4:e armé: Eldar
Jag köpte en box Guardians för att se om Eldar kändes rätt och hade en bild i huvudet av neutralt, typ benfärgat, som huvudfärg och sedan starka kontrastfärger med tydligt bling-bling.
Färgtestet på första gubben kändes bra så det färgschemat har jag fortsatt med.
Spelplanen jag oftast spelar på är stengrå, vilket baserna matchar.
De sågade ner träd här i bostadsområdet och träflisorna blev bra som stenar på baserna, med sand från närmsta lekplatsen runtom.
Mina första Eldars, en grupp Guardians målade i slutet av sommaren, tillsammans med en Warlock jag målade direkt efter dem:

Det finns 2 kvinnokroppar (well överkroppar åtminstone, armar och ben blir manhaftiga) till de 10 modellerna, men inga kvinnoansikten.
Hade ett Daemonette-huvud över som trots sitt ursprung som ärkefiende ser ganska snällt ut, vilket jag använde för att förtydliga att det är en kvinna, lätt att missa annars då hjälmarna är identiska.
Vapnen var helblå från början men efter feedback i "vad har du målat idag"-tråden (Tack Claimh_Solais) där jag la upp de här en gång så gick jag tillbaka till dem förra veckan och la på det ljusblå ovanpå deras Shuriken Catapults.