Captains Corner

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

4000p Tyranids

Inlägg av Ismeno »

Härligt! En av mina favorit-Nidz den där modellen. Men hela Codexen lämnar ju en del i övrigt att önska.,.,.
Mitt favvomonster är närstrids-Fex med klor i mängd men det är ju tyvärr nästintill ospelbart i nuläget. Men nu vräker ju GW ur sig nya Codex så det är väl bara att bita ihop ett litet tag till!

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: 4000p Tyranids

Inlägg av Kaptenen »

Det är min favorit Carnifex också, precis så är min ihoplimmad! :wub:
Han får sällan sina poäng tillbaka men han är så läcker att han ändå får vara med och kriga ganska ofta.
Potentialen är grym för en pimpad Carnifex, men det krävs otroliga tärningsslag och kostar multum:

För 225p så har han Crushing Claws, Bio plasma, Toxin sacs och Adrenal glands, vilket innbär att han hostar upp en plasma-blast med 12" range, har S10 på charge, rerollar ettor på to hit och alla missade to wounds, har d3 extra attacker och så klart AP2.
Min Carnifex's hole-in-one är för mig att:
1: Träffa och spränga en transport med plasman
2: Lyckas charga de som satt inuti
3: Döda alla som överlevde explosionen (Kan få upp till 9 attacker på chargen)

Taktiskt är det bättre om 1-2 överlever som han sedan käkar upp i motståndarens runda, men det är inte alls lika coolt.
En dag ska det hända! :D

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: 4000p Tyranids

Inlägg av Kaptenen »

Projekt 4000p Tyranider 2013

Venomthropes
Gjort klart den andra av mina två Venomthropes ikväll, 55 nya poäng därmed klara.

Bild


Venomthropes är för mig för övrigt evigt förknippade med monstret Rivera i Monsters inc, hur han rör sig, viftar på tentaklerna och låter när han attackerar en dörr är hur jag ofrivilligt ser Venomthropsen agera framför mig. Har ni sett filmen vet ni nog. Jag har skitsvårt för att flytta en Venomthrope på spelplanen utan att göra Riveras attackrop i huvudet. :)

Bild



Doom of Malan'tai
Även Doomen blev klar under kvällen. (jag erkänner, jag behöll målarlampan på under Earth Hour) :o
Då Doomen bara hade skal på huvudet och ryggen som behövde fixas, samt lite detaljer på spröten, så gick han ganska fort.
Eftersom det ännu inte finns någon modell för honom så är han ett hemmabygge av lite blandat.
Kroppen är vad jag förstått en ganska gammal version av en Ravener, sedan är huvudet förändrat med hjälp av huvudskal och spröt från Trygon/Mawloc boxen, green stuff och någon övrig lös del.
Min gissning är att han kommer att bli mindre mäktig i nästa Tyranidcodex, just nu är han galet bra, inte blev han heller sämre av att med hjälp av 6th ed's psychic powers kunna få upp sin T eller bli Eternal Warrior.

Bild


Doom of Malan'tai kostar 90p, så med det är jag uppe i totalt 1728p.
Imorgon siktar vi på ett nytt familjefoto.

Näst på tur är 3 st Hive Guards, efter det har jag bara Monstrous Creatures kvar att fixa till innan jag kan börja riva plast på nya boxar.

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: 4000p Tyranids

Inlägg av Kaptenen »

Projekt 4000p Tyranider 2013

Hive Guard
Hive Guard 1 av 3(4) fixad idag, har två till som ska renoveras och efter att alla renoveringar är färdiga så ligger en oöppnad och väntar.
2st S8 skott vardera som svänger runt hörn och BS4 på det är gött att ha!
Det enda negativa är att det är svårt att skapa någon större variation på själva modellen, även efter att de började göra den i finecast istället. Väldigt statisk modell.

Bild


Familjefoton

24e Mars: 1778 poäng klart

Bild


Bild


Bild


Två Hive Guards kvar att renovera. Efter dem har jag bara min Carnifex och 3 andra Monstrous Creatures kvar att fixa till innan jag kan börja slita av plasten på boxarna till helt nya modeller.
2222 poäng kvar till 4000.

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: 4000p Tyranids

Inlägg av Röde »

Din koppling till Monsters Inc är underbar. (Har själv en kvinnlig Witchdoctor, DiabloIII vid namn Boo.)
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Bobban
Inlägg: 24
Blev medlem: 25 aug 2012, 11:47
Ort: Helsingborg

Re: 4000p Tyranids

Inlägg av Bobban »

Mycket trevlig armé! Gillar särskilt den slitna ben-känslan du fått till på deras carapace och kontrasten som skapas mellan detta och det skrikigt gröna (som får dem att se "giftiga" ut). 8-)

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: 4000p Tyranids

Inlägg av Kaptenen »

Röde skrev:Din koppling till Monsters Inc är underbar. (Har själv en kvinnlig Witchdoctor, DiabloIII vid namn Boo.)
:D Bra namn! Venomthropes skriker lätt LULULULULU och viftar frenetiskt på tentaklerna när de rör sig.
Bobban skrev:Mycket trevlig armé! Gillar särskilt den slitna ben-känslan du fått till på deras carapace och kontrasten som skapas mellan detta och det skrikigt gröna (som får dem att se "giftiga" ut). 8-)
Tack! Gillar många Earthy och mörka och färgscheman på Nids, men vill att mina ska sticka ut som rejält Xenos, så jag är ute efter precis den looken du fick intrycket av. :)

Användarvisningsbild
Lottomannen
Inlägg: 1367
Blev medlem: 26 okt 2011, 12:48

Re: 4000p Tyranids

Inlägg av Lottomannen »

På familjebilderna ser man verkligen vilken effekt du har fått till. Det se ut som att hela horden är på väg framåt i en enda våg av klor och tänder.
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Karaghul
Inlägg: 172
Blev medlem: 02 dec 2012, 18:10

Re: 4000p Tyranids

Inlägg av Karaghul »

Gillar verkligen hur du valt att använda olika sekundära färger till olika modeller (rött, gult, rosa, blått), det ger en väldigt cool effekt som helhet, samtidigt som armén ändå kvarstår enhetlig.

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: 4000p Tyranids

Inlägg av Kaptenen »

Lottomannen skrev:På familjebilderna ser man verkligen vilken effekt du har fått till. Det se ut som att hela horden är på väg framåt i en enda våg av klor och tänder.
Men det är den ju! :D
Om en Tyranid backar så ramlar han omkull. True fact.
Karaghul skrev:Gillar verkligen hur du valt att använda olika sekundära färger till olika modeller (rött, gult, rosa, blått), det ger en väldigt cool effekt som helhet, samtidigt som armén ändå kvarstår enhetlig.
Tack! Inte bara en skön visuell effekt, det gör det också enklare att förklara vad som är vad för motståndare som inte är så hemma på Tyranider. "Termagants med röda vapen skjuter 1 skott på 12inch, Termagants med gula vapen skjuter 3 skott på 18inch."
Skapar lite bättre stämning är vad "Balders balle! Jag visste ju inte att de där sköt så långt, de ser ju nästan exakt likadana ut... 45st S4 skott från de 15??? FAAAAN!" gör. :D

Skriv svar