Rödes Iyanden

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Rödes Iyanden

Inlägg av Röde »

Nu har grejerna kommit. Ska åka och hämta dem imorgon... :D

Nu blir prioriteringsordningen följande... Limma 1250pts Eldar och kanske lite till. Återgå sedan till att måla Death Guard inför fluffmys med kaffe och kaka i Jönåker...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Rödes Iyanden

Inlägg av Röde »

Igår monterade jag den Wraithlord jag hade i garderoben...

Dagens beting blev 1 limmad Fireprism och 1 Waveserpent. Jag har också fixat baser till 1 Wraithlord, 3 båtar och 5 Wraihguards...

Imorgon blir det en Waveserpent till och förhoppningsvis 1 Wraithlord och 5 Wraithguards med D-Scythes.

Sen finns det ju mer att limma... Waveserpent, Wraithguards, Crimson Hunter, Wraithknight och en Spiritseer till...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Rödes Iyanden

Inlägg av Kaptenen »

Herrejisses vad det går undan med monteringen! :D

Användarvisningsbild
L3go
Inlägg: 1235
Blev medlem: 11 aug 2010, 07:31

Re: Rödes Iyanden

Inlägg av L3go »

jag ligger alltså inte sämst till med målning och byggning inför GG.. skönt att höra för egen del, men jag lider lite med dig också Roger... kom igen nu.. kämpa.. :)

dagen har 24 timmar.. räcker inte det får du ta till natten också.. ;)
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Rödes Iyanden

Inlägg av Röde »

L3go skrev:jag ligger alltså inte sämst till med målning och byggning inför GG.. skönt att höra för egen del, men jag lider lite med dig också Roger... kom igen nu.. kämpa.. :)

dagen har 24 timmar.. räcker inte det får du ta till natten också.. ;)
:lol: Nä du L3go. Där har du fel... Det här är till Last Man Standing i Norrköping i början av mars. En turnering på 1250pts helt utan målningskrav. Vill du se hur jag ligger till inför GarageGamers så kolla in min Count the Seven blogg.

Men tack för peppen iaf.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
L3go
Inlägg: 1235
Blev medlem: 11 aug 2010, 07:31

Re: Rödes Iyanden

Inlägg av L3go »

:oops: note to self: hjärnan är inte på topp kl 2 på natten. Svårt att hålla isär dina projekt. ;)
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Rödes Iyanden

Inlägg av Röde »

Då var allt limmat inför Last man Standing...

Först en gruppbild på det som ska spelas då.

Bild

Sedan en bild till av Farseer.

Bild

Och så en till på Spiritseer 1.

Bild

Och så en Spiritseer till. Nr 2 således. Ska inte vara med på Last Man Standing...

Bild

...inte heller den här får det. Nr 3.

Och ja det är fantastiskt fantsilöst av mig att utgå från samma modell och t.o.m ha samma hjälm och stavtopp som på nr 1.
Men skicka bitz då om det ska vara så j*vla noga... Det är inte så lätt att få tag i bra plastbitar.

Bild

Och så en Wraithlord. Den ena av två mycket lika modeller.

Bild

Hoppas hinna grundspraya och ev. lägga någon drybrush innan det är dags för spel. Får se. Nu är det ju "vanlig" arbetsvecka igen...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Rödes Iyanden

Inlägg av Kaptenen »

Ser bra ut!

Målar du de transparenta delarna, eller är de inte fastlimmade? (canopy, prism)

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Rödes Iyanden

Inlägg av Röde »

Kaptenen skrev:Ser bra ut!

Målar du de transparenta delarna, eller är de inte fastlimmade? (canopy, prism)
De ska målas. Gillar inte den plasten något vidare. De får nog bli riktigt mörka med någon liten reflex i...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Blom
Inlägg: 2091
Blev medlem: 04 jul 2009, 07:17

Re: Rödes Iyanden

Inlägg av Blom »

Ser bra ut Roger! Se till att ha dem målade nu i min ära nu för min come-back (bara tillfällig sådan men ändå..) ;)

Tror jag ska ha lite stavtoppar liggande ifrån empire mages kan se om jag hittar dem till tuneringen.
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Skriv svar