Skulliz Adeptus Mechanicus

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Skulliz
Inlägg: 804
Blev medlem: 23 nov 2009, 15:07

Re: Skulliz Adeptus Mechanicus

Inlägg av Skulliz »

Lottomannen skrev:Jättefin och jämn vit. Hur har du gjort den?
Tack! Jag har fuskat och använt en airbrush, först ett lager som av Ceramite White blandat med Zandri Dust typ 9:1 ratio, sedan ett andra lager ovanpå med typ 20:1 ratio.
Jesper77 skrev:Ställer samma fråga.
Se ovan ;)
lurräven skrev:Det där blir ju kanonfint! Vad hade du tänkt spela för typ av lista?
Tack! Vet faktiskt inte, har inte lirat en enda match 7th ännu så i första hand blir nog målet att få upp en gimpad och fluffig 1000pts armé med bara Skitarii. Efter det är det nog dags att börja snegla på allierade osv, fått för mig att BA kan vara bra för att få in lite transporter och spamma fordon som i 5th, eller är det kass nu mera?

Tar gärna emot idéer och förslag :P
lonestar skrev:Tycker det ser ut som en bra början på en fin armé!
Tackar mannen!

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Re: Skulliz Adeptus Mechanicus

Inlägg av LillePer »

Ska du börja lösa transporter bör du kolla på shield of baal: exterminatus. (Tror jag det heter iaf) där finns en BA formation(Fleshtearers) som ger möjligheten till 6 fast attack, där man kan köpa pods/rhinos osv. till sina skitarii.
Det är väl så ostiga skitarii går att göra tror jag. Så beror ju på vad du är ute efter. Coolt initiativ iövrigt, ser lovande ut!

Användarvisningsbild
Skulliz
Inlägg: 804
Blev medlem: 23 nov 2009, 15:07

Re: Skulliz Adeptus Mechanicus

Inlägg av Skulliz »

LillePer skrev:Ska du börja lösa transporter bör du kolla på shield of baal: exterminatus. (Tror jag det heter iaf) där finns en BA formation(Fleshtearers) som ger möjligheten till 6 fast attack, där man kan köpa pods/rhinos osv. till sina skitarii.
Det är väl så ostiga skitarii går att göra tror jag. Så beror ju på vad du är ute efter. Coolt initiativ iövrigt, ser lovande ut!
Cool, tack det ska jag kolla in. Målet är väl framför allt att få måla coola modeller men samtidigt vet jag av erfarenhet att det kommer sluta med att jag vill få ihop hårdast möjliga för att det suger och få stryk gång-på-gång. Dessutom är ju fordon det roligaste att måla så jag har inget emot att få spamma dem ;)

Användarvisningsbild
Skulliz
Inlägg: 804
Blev medlem: 23 nov 2009, 15:07

Re: Skulliz Adeptus Mechanicus

Inlägg av Skulliz »

Uppdatering!

Har gått med i Max och gängets escalation-liga och har således en piska att förhålla mig till vad gäller målandet. Nackdelen är dock att Onagern har för hög total AV för att få vara med från start så jag behöver ändra mitt fokus på vad jag målar upp.

Belysningen vart lite kass på denna, ska försöka en ny bild imorgon med lite dagsljus.

Bild

IMG_0156 by Karl-Johan Walander, on Flickr

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Skulliz Adeptus Mechanicus

Inlägg av Röde »

Ser mycket lovande ut.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

frigobben
Inlägg: 788
Blev medlem: 18 feb 2012, 23:05
Ort: Göteborg (i princip)

Re: Skulliz Adeptus Mechanicus

Inlägg av frigobben »

Mycket trevligt vädrat på Dunecrawlern!

Jag är själv väldigt sugen på att dra igång ett vitt Skitariiprojekt.

Hur har du tänkt göra baserna?

Användarvisningsbild
Skulliz
Inlägg: 804
Blev medlem: 23 nov 2009, 15:07

Re: Skulliz Adeptus Mechanicus

Inlägg av Skulliz »

Röde skrev:Ser mycket lovande ut.
Tack för stödet, progress på infanteriet forsätter. Förhoppningsvis kan jag visa upp lite färdiga modeller i slutet av veckan :)
frigobben skrev:Mycket trevligt vädrat på Dunecrawlern!

Jag är själv väldigt sugen på att dra igång ett vitt Skitariiprojekt.

Hur har du tänkt göra baserna?
Kul att höra!

Det grymma med en vit armé tycker jag är just möjligheten att skapa extrem kontrast med jävligt schysst weathering, olja, rost, sot, damm osv... Därför som jag valde FW Metallica som färgtema, det roligaste med att måla 40k MAO :D

Jag befinner mig faktiskt mellan valet och kvalet gällande baser, antingen blir det djungel-tema med mycket vegitation och röda/bruna toner i jorden i kontrast till vibranta gröna färger eller så blir det dammig öken, vet inte riktigt vilken stil jag vill gå på än...

frigobben
Inlägg: 788
Blev medlem: 18 feb 2012, 23:05
Ort: Göteborg (i princip)

Re: Skulliz Adeptus Mechanicus

Inlägg av frigobben »

Har du några dekaltips förresten? Det är något jag aldrig riktigt fått kläm på.

Användarvisningsbild
Skulliz
Inlägg: 804
Blev medlem: 23 nov 2009, 15:07

Re: Skulliz Adeptus Mechanicus

Inlägg av Skulliz »

frigobben skrev:Har du några dekaltips förresten? Det är något jag aldrig riktigt fått kläm på.
Yes det har jag!

1 måla med mate varnish på ytan där dekalen ska vara (tunna ut den lite med vatten)

2 när den är halvtorr pensla över ett lager till med mate varnish ( lite tunnare än första gången)

Har för övrigt inte hänt mycket spännande det sista, har byggt fyra Sydonian Dragoons, grundmålat en hög Vanguard och är nära färdig med tre infanterister till

Skriv svar