Captains Corner

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
RUNE
Inlägg: 699
Blev medlem: 21 maj 2012, 07:52

Re: Captains Corner

Inlägg av RUNE »

En stor missförstådd luns som bara vill slå folk i ansiktet med ett knogjärn. Jag tror vi alla kan relatera. :lol:
Passar bra in i trupperna. Tycker läderbyxorna blev riktigt bra.
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Re: Captains Corner

Inlägg av refabricated »

Härlig FMA-referens :D
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Jesper77
Inlägg: 354
Blev medlem: 12 sep 2013, 22:47

Re: Captains Corner

Inlägg av Jesper77 »

Riktigt fint Björn!

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Captains Corner

Inlägg av Kaptenen »

Tack tack alla! :) :wub:

Min kursförändring inom hobbyn känns väldig rolig och givande!
Måla och fotografera istället för måla och spela.
Det blir nog en hel del foton i den här målarbloggen framöver, på gammalt och nytt och på sällan använt!


Bild
Kluns mot Space Marine.
Ljus från två håll, så få skuggor. Brett fokus så även bakgrunden är tydlig. Lite klassisk White Dwarf anda över den, med två modeller som stirrar argt på varandra.


Bild
Kultist
Smalt fokus, så enbart modellen blir tydlig och bakgrunden suddig. Ljus från bara ett håll så att det blir naturliga skuggor.
Det här gillar jag - det är något jag måste utforska mera med fler bilder! Bilden får ett skönt djup när fokus är så smalt och bara på modellen.

Användarvisningsbild
NilssonHarHund
Inlägg: 974
Blev medlem: 09 okt 2008, 00:22

Re: Captains Corner

Inlägg av NilssonHarHund »

Det är kul att leka med alla inställningar en systemkamera har. Bra jobbat!

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Re: Captains Corner

Inlägg av refabricated »

Brukar visa frugan bilder på det du gör ibland. Hon tipsar iaf om att det finns en hel del vettiga kamerakurser på tuben.

En del är kompletta, andra är smakprov på betal-kurser. Kanske är värt att kika på om du vill hitta fler funktioner på den där kameran.
Så det är inte bara nördar som tittar här, även nördars frugor :)
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Captains Corner

Inlägg av Kaptenen »

NilssonHarHund skrev:Det är kul att leka med alla inställningar en systemkamera har. Bra jobbat!
Det är det! Tack! :D
refabricated skrev:Brukar visa frugan bilder på det du gör ibland. Hon tipsar iaf om att det finns en hel del vettiga kamerakurser på tuben.

En del är kompletta, andra är smakprov på betal-kurser. Kanske är värt att kika på om du vill hitta fler funktioner på den där kameran.
Så det är inte bara nördar som tittar här, även nördars frugor :)
Vad kul att nå "utanför" vår nördkrets! :D
Jag har lite smått börjat skrapa på ytan på Youtube, typ: Vad innebär lägena som inte är Auto, och när använder man vad?
Ganska klurigt tyckte, det finns många självutnämnda profeter där ute, men några var väldigt pedagogiska.
Bra förslag på nästa steg, att faktiskt fortsätta Youtuba och hitta någon som berättar mer om hur man tar bra bilder, nu när jag snart lärt mig begrepp såsom slutare, bländare, fokusbredd och ISO-värde.

_______________________________


Kvällens foto-övning blev med ett fast inställt ISO-värde på låga 200 istället för att låta kameran ha Auto på detta, för att lära mig hur det påverkar bilderna.


Bild
Kultister på patrull



Bild
Scythed Hirodule utforskar staden.

Den här blev jag väldigt nöjd med! Ljuset, skärpan, bakgrundspappret som ser ut som en natthimmel, huset som gör Scythie mycket mera realistisk..
Min favoritbild hittills! Lite partisk är jag dock, eftersom jag har en djup crush på Scythie... :wub:


Bild
Ol' Grumpy. Världens äldsta kultist. Han är trött. Så trött.


Bild
The Sniper, part 1

Jag har ju faktiskt mer än Kultister och Tyranider, dags att låta fler delar av samlingen få luftas!


Bild
The Sniper, part 2


Bild
Strike the Avengers pose!
Dire Avengers posar som Avengers... har vi några Göteborgare här som fnissar lite?

_______________________________


Imorgon blir det minjulafton då delar av släkten ska fira jul på en Tallinkryssning, så då blir det inga foton.
Förhoppningsvis så hinner jag klura lite på vad jag vill prova för kameragrejer nästa gång, och vilka modeller jag vill ta kort på!

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Captains Corner

Inlägg av Kaptenen »

Denna årets mörkaste natt så blev det en kvällspromenad med en av mina kultister! :D
Jag ville ta bilder i svagt ljus så att jag får se vad slutartiden och vitbalans kan göra, och jag ville få till bilder där ögat blir lurat och modellen inte alls ser ut att vara 3 cm hög.

Saker jag lärde mig:
1: Ha fullt batteri till kameran...... :roll:
2: Ta med stativet. Kameran får jobba en bra stund för att fånga in allt ljus, det blir suddigt utan stativ.



Bild
Kvällens bästa bild tycker jag, den sista innan batteriet dog. Synd, här fick jag med både modell och bakgrund, hade velat ta några till för att få någon med lite skarpare skärpa på gubben!


Bild
Gatlampan blev en avlägsen sol på den här planeten!


Bild
Bra skärpa på gubben, men kanske lite för mörk..


Överlag är jag nöjd, det blev tre fina bilder att lägga till min samling. :wub:

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Captains Corner

Inlägg av Röde »

Tjusigt.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Ancalagon
Inlägg: 3323
Blev medlem: 15 aug 2011, 16:15

Re: Captains Corner

Inlägg av Ancalagon »

Såna stämningsfulla mörka bilder gör mig övertygad om att någon borde arra en NightFight turnering med bara en ensam gatlampa som ljus.
Skulle bli sjukt snabba matcher... eller inte ;)

Skriv svar