En oändlig rivstart - resan mot en målad arme

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: En oändlig rivstart - resan mot en målad arme

Inlägg av Elevatorlake »

Ohh, turnering. Kommer det en Nurgle-batrep™? :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: En oändlig rivstart - resan mot en målad arme

Inlägg av Nurgle »

Elevatorlake skrev:Ohh, turnering. Kommer det en Nurgle-batrep™? :)
Haha, we aim to please :) Jag får försöka styra upp det. Tyvärr blev det inte mycket bilder tagna pga klockan men bara schackklocka i sig är värt att skriva om. Sannolikheten är 75% att det händer.

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: En oändlig rivstart - resan mot en målad arme

Inlägg av Elevatorlake »

Nurgle skrev:
Elevatorlake skrev:Ohh, turnering. Kommer det en Nurgle-batrep™? :)
Haha, we aim to please :) Jag får försöka styra upp det. Tyvärr blev det inte mycket bilder tagna pga klockan men bara schackklocka i sig är värt att skriva om. Sannolikheten är 75% att det händer.
Då är du långt mycket mer träffsäker än SMHI någonsin har varit förutom möjligtvis prognosen för vilken tid solen gick upp i morse... :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: En oändlig rivstart - resan mot en målad arme

Inlägg av Kaptenen »

Tjusiga bilder!!
Nurgle skrev:GWs regler fungerar verkligen - just nu ser arméer ut som arméer med allt vad det innebär.
Hear Hear!
Väldigt befriande att det inte finns en standardlista för varje faction längre!
Knappt ens några auto-include - Och om det börjar luta åt det håller så kommer GW med en Chapter Approved och städar!
Ex: Flygande Hive Tyrants är i nästan alla Tyranidlistor, om än med olika beväpning, och de är väldigt bra.
Chapter Approved: Upp 20 poäng.
Ingen spelar med Deatleapern. Ner från 90 till 60.... osv... Hatten av för GW - igen!

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: En oändlig rivstart - resan mot en målad arme

Inlägg av Nurgle »

Kaptenen skrev:Tjusiga bilder!!
Nurgle skrev:GWs regler fungerar verkligen - just nu ser arméer ut som arméer med allt vad det innebär.
Hear Hear!
Väldigt befriande att det inte finns en standardlista för varje faction längre!
Knappt ens några auto-include - Och om det börjar luta åt det håller så kommer GW med en Chapter Approved och städar!
Ex: Flygande Hive Tyrants är i nästan alla Tyranidlistor, om än med olika beväpning, och de är väldigt bra.
Chapter Approved: Upp 20 poäng.
Ingen spelar med Deatleapern. Ner från 90 till 60.... osv... Hatten av för GW - igen!
Tackar tackar :) Ja, de som klagar på spelet har uppenbarligen inte upplevt hur det är att köra med brutna grejer som är brutna på riktigt och inte bara fel prissatta, som dessutom aldrig ändras. Där communityn får gå in och nerfa skiten för att spelet ska vara spelbart.

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: En oändlig rivstart - resan mot en målad arme

Inlägg av Nurgle »

Long time no post.

Har pysslat en del med hobbyn men inte hunnit uppdatera något här.

Nu föll andan på dock. Målar stora baser - en av mina favoritsysslor inom hobbyn.

Bild

Byggt upp en resinbas från Secret Weapons med tegel och grus för att gömma plattan till glaspinnen.
Samt målat grundfärgerna.

Bild

Bananas med de här washerna plus två till...

Bild

...så blir det så här.

Bild

Bild
Sen highlights med dessa färger.

Bild
Ärgwash blir lätt för starkt har jag märkt. Ett knep jag gillar är att lägga på ärg före annan wash och stryka bort lite lätt med fingret. Sen lägger jag den vanliga metallwashen - i detta fall sephia. Därefter penselmålar jag tunna stråk med ärg. Sen drybrushar jag försiktigt en lite ljusare bronsmetall. Sist en guldigare nyans som edge highlight.

Bild

Bild
Blandar lite gräs.

Bild
Målad kant och klar!

Bild

Bild
Tagit bort överflödet av gräs för att få fram känslan av ogräs i springorna. Det vägrar dö trots eldkastare, larvfötter och ett överflöd av bombardemang. Alla husägare vet precis vad jag pratar om.

Bild
Något sånt här blir det när jag monterar svävaren på basen.

Bild

Bild

Och här lilla svävarbasen.

Edit: Ser nu att det var tamejtusan åtta månader sedan jag skrev här i bloggen. Har tyvärr varken orkat eller hunnit. Borde verkligen skriva lite battle reports. Ska se om jag orkar efter Westeros i september. Samt framförallt om jag hinner ta bilder denna gång. Schackklocka är kul men ställer till det. Jag brukar inte ens ha bilder från vissa matcher.

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: En oändlig rivstart - resan mot en målad arme

Inlägg av Röde »

Välkommen tillbaka!
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: En oändlig rivstart - resan mot en målad arme

Inlägg av Kaptenen »

Yes! Välkommen tillbaka broder!

Användarvisningsbild
RUNE
Inlägg: 699
Blev medlem: 21 maj 2012, 07:52

Re: En oändlig rivstart - resan mot en målad arme

Inlägg av RUNE »

Välkommen tillbaka!

Jösses! Den basen har fått mer kärlek än somliga av mina modeller. Skitsnygg. :wub:
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: En oändlig rivstart - resan mot en målad arme

Inlägg av Nurgle »

Tack boyos!

@Rune - Det gäller nog ofta mig med. Känns som baserna är lite roligare att göra. Och eftersom de måste vara helt klara innan modellerna går på så blir de oftast det. Helt klara alltså :)

Skriv svar