Gullbergs Målarstuga

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Gullberg_
Inlägg: 67
Blev medlem: 27 nov 2018, 13:21

Re: Projekt komma tillbaka till hobbyn

Inlägg av Gullberg_ »

Är man uppe med tuppen så är det lugnt i huset :) lyckades få 2 tanks av 4 målade, detaljer och allt är ju så klart kvar. Är mycket nöjd med resultatet, däremot spökar airbrushen lite fortfarande men får bli en genomgång av den idag plus se över hur jag mixar färgen - youtube är bästa läromästaren.

Bild

Bild

Bild

Skall försöka måla de sista 2 idag kanske lägger några mer camobitar helst uppe på tornet
Målade figurer / omålade figurer. 102/276

[950] måla upp 2K Astra Militarum
[ ] Måla upp minst 2K marines till Legion VI 30k
[ ] åka på minst 1 turnering
[ ] måla upp 1k till XIIIth 30k
[1] måla 3 Primarker/Karaktärer till 30k

Gullberg_
Inlägg: 67
Blev medlem: 27 nov 2018, 13:21

Re: Projekt komma tillbaka till hobbyn

Inlägg av Gullberg_ »

Betygsvecka på jobbet betyder ingen tid för målning :cry: Nu är det fredag och fick hem vad som kommer bli min third in command :L , efter Creed och Pask. Så fort jag såg förhandsvisningar på denna figuren sa jag att jag måste få måla den. :wub: Hoppas kunna måla honom direkt efter de 2 första tanksen blivit klara. :D

Bild
Målade figurer / omålade figurer. 102/276

[950] måla upp 2K Astra Militarum
[ ] Måla upp minst 2K marines till Legion VI 30k
[ ] åka på minst 1 turnering
[ ] måla upp 1k till XIIIth 30k
[1] måla 3 Primarker/Karaktärer till 30k

Gullberg_
Inlägg: 67
Blev medlem: 27 nov 2018, 13:21

Re: Projekt komma tillbaka till hobbyn

Inlägg av Gullberg_ »

Ett steg i sidleds blev det idag. Sprayade de 2 sista tankEn men valde att prova den andra färgen jag valde mellan. Mer nöjd med resultate då tanken är ökentrma på hela armen, inte riktigt Tallarn men nästan.

En bild för att jämföra, ser typ likadant ut på bild men den ena är mer gulaktig vilket jag ej gillade.(den jag håller i är första versionen)


Bild

Nu blir tanksen så här istället :)

Bild

Inväntar att de två första som fick ett nytt lager med sombregrey skall torka så jag kan maskera dem och sen lägga Khaki på de också. ;)
Bild

Därefter blir det roliga att lägga wash på alla nitar och paneler :roll:
Målade figurer / omålade figurer. 102/276

[950] måla upp 2K Astra Militarum
[ ] Måla upp minst 2K marines till Legion VI 30k
[ ] åka på minst 1 turnering
[ ] måla upp 1k till XIIIth 30k
[1] måla 3 Primarker/Karaktärer till 30k

Gullberg_
Inlägg: 67
Blev medlem: 27 nov 2018, 13:21

Re: Projekt komma tillbaka till hobbyn

Inlägg av Gullberg_ »

När sonen vilar förmiddag hinner man lägga några fler med airbrushen.
Gruppbild 8-)

Bild


Nu börjar projekt lägga wash, fy fan så tråkigt men när man ser skillnaden så blir det ändå värt. :D

Bild
Målade figurer / omålade figurer. 102/276

[950] måla upp 2K Astra Militarum
[ ] Måla upp minst 2K marines till Legion VI 30k
[ ] åka på minst 1 turnering
[ ] måla upp 1k till XIIIth 30k
[1] måla 3 Primarker/Karaktärer till 30k

Gullberg_
Inlägg: 67
Blev medlem: 27 nov 2018, 13:21

Re: Projekt komma tillbaka till hobbyn

Inlägg av Gullberg_ »

Slängde på lite extra färg inte 100% nöjd så klart men kände ändå att färgen höjde känslan lite. Vad tycker ni?
BildBild
Målade figurer / omålade figurer. 102/276

[950] måla upp 2K Astra Militarum
[ ] Måla upp minst 2K marines till Legion VI 30k
[ ] åka på minst 1 turnering
[ ] måla upp 1k till XIIIth 30k
[1] måla 3 Primarker/Karaktärer till 30k

Användarvisningsbild
RUNE
Inlägg: 699
Blev medlem: 21 maj 2012, 07:52

Re: Projekt komma tillbaka till hobbyn

Inlägg av RUNE »

Jag är lite kluven till de lila banden. Historiskt har det inte varit ovanligt att arméer märkt upp sina vagnar med ganska skarpa färger. Oftast vita band antingen framtill eller över tornet. Men som banden ligger nu associerar jag inte banden till någon form av märkning utan mer som lila streck över vagnen. Jag hade nog personligen hållit en enhetlig märkning över vagnarna för att markera att det just är märkning. Med det sagt, vill du ha din märkning på det här sättet så kör på det. Där måste finnas tusen sätt för arméer att märka upp sina vagnar och alla måste inte vara stöpta i samma form.
Washen gjorde stor skillnad på vagnarna, det får verkligen fram detaljerna. Ofta ett ganska tidseffektivt sätt som har stor effekt. :)
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Gullberg_
Inlägg: 67
Blev medlem: 27 nov 2018, 13:21

Re: Projekt komma tillbaka till hobbyn

Inlägg av Gullberg_ »

Har samma känsla som dig faktiskt :oops: . Har tänkt lite nu över förmiddagen här och som Historielärare så vill man ju ha mer korrekt markering på sina stridsvagnar.
Så får bli att leta upp alla mina böcker , nerpackade nu under flytt/renovering, och se över Nordafrika-kampanjen under WWII :)
Målade figurer / omålade figurer. 102/276

[950] måla upp 2K Astra Militarum
[ ] Måla upp minst 2K marines till Legion VI 30k
[ ] åka på minst 1 turnering
[ ] måla upp 1k till XIIIth 30k
[1] måla 3 Primarker/Karaktärer till 30k

Gullberg_
Inlägg: 67
Blev medlem: 27 nov 2018, 13:21

Re: Projekt komma tillbaka till hobbyn

Inlägg av Gullberg_ »

Julledigheten har hittills faktiskt låtit mig leka rejält med airbrushen och känner att jag faktiskt (kanske släng av hybris)har utvecklats en del :D
Sakta går det framåt med mina 4 tanks men framåt iallafall.
Gjort nya markeringar samt slängt på dekaler, högersida är vilken grupp då jag lär ha minst 2-3 av varje typ av Leman russ senare, vänstersida är numer på tanken och markeringar för minnesvärda nedlagda fiender. Det röda är markering för bepansrade delar av armen
Bild
Bild

Vallejo game air är en riktigt mörk metallfärgen så får bli att drybrusha ett par omgångar på vapen och även tracksen men lär blir gjort senare idag.
Bild

Bild

Snart har jag modeller målade, då kommer nästa steg att lära sig nya editionen, har ju inte spelat sen 6:e :)
Målade figurer / omålade figurer. 102/276

[950] måla upp 2K Astra Militarum
[ ] Måla upp minst 2K marines till Legion VI 30k
[ ] åka på minst 1 turnering
[ ] måla upp 1k till XIIIth 30k
[1] måla 3 Primarker/Karaktärer till 30k

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Gullbergs Målarstuga

Inlägg av Flogger »

Ser nice ut Gullis!
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Gullberg_
Inlägg: 67
Blev medlem: 27 nov 2018, 13:21

Re: Gullbergs Målarstuga

Inlägg av Gullberg_ »

Har faktiskt hunnit sitta ner lite här i julstressen/friden och målat på tanksen. De ”vanliga” är i stort sett färdiga däremot skall vapenen målas om och få lite värme slitage. Kan även bli att lägga lite weatheringpowder längs tracksen på alla tanksen.

BildBild

Däremot så saknar jag lite färger och penslar :o för att färdigställa de två Pansarbefälen.
BildBild

Sen får vi se vad nästa steg blir till armen känner inget sug på att måla infanteri men måste nog
Målade figurer / omålade figurer. 102/276

[950] måla upp 2K Astra Militarum
[ ] Måla upp minst 2K marines till Legion VI 30k
[ ] åka på minst 1 turnering
[ ] måla upp 1k till XIIIth 30k
[1] måla 3 Primarker/Karaktärer till 30k

Skriv svar