Captains Corner

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
RUNE

Re: Captains Corner

Inlägg av RUNE » 28 jan 2020, 08:51

Jag tyckte Warriors var fräcka innan det var coolt! :D

Jag har alltid tyckt att det var imponerande modeller men det har varit långt ifrån alltid de varit spelbara. Vet att tidigare kunde Heavy bolters kunde såga bort tre Warriors innan du kunde säga "flaskhals". :(

Men snyggt målat som vanligt!

Antar att Helldrake:en ligger på is för stunden då?
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen » 09 feb 2020, 17:14

RUNE skrev:
28 jan 2020, 08:51
Jag tyckte Warriors var fräcka innan det var coolt! :D

Jag har alltid tyckt att det var imponerande modeller men det har varit långt ifrån alltid de varit spelbara. Vet att tidigare kunde Heavy bolters kunde såga bort tre Warriors innan du kunde säga "flaskhals". :(

Men snyggt målat som vanligt!
a
Antar att Helldrake:en ligger på is för stunden då?
Tack! :)

Jo de har fortfarande en lång rad ärkefiender som blåser dem av brädet utan ansträngning, men det är en del av spelet det med.
Det går att göra dem ganska tåliga numera, tex att göra så en enhet räknar alla AP-1 och AP-2 som skjuter på dem som AP 0, eller att fixa så att de räknar bort 1 Damage (som lägst ner till 1) när de tar stryk, eller den gamla klassikern Catalyst som ger 5+ FNP.
De är inget för tävlingsbrädena, men för roliga matcher mot vänner så tycker jag absolut de har sin plats!

Jepp, Helldraken får vila tills lusten att måla annat än Tyranider kommer tillbaka.
Kan bli några veckor, kan bli några år.

Senaste 3 Warriorsen klara!

Bild

Bild

Bild

Jag har redan tre till på ingång - Nu med svärd och bössor!
Boneswords är ikoniska vapen :wub:

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde » 09 feb 2020, 17:31

Asnajs!
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen » 15 feb 2020, 21:38

Röde skrev:
09 feb 2020, 17:31
Asnajs!
Tack! :)

Från shooty warriors till fighty!
Eller, de har ju Deathspitters de också, men när de här grabbarna med svärd kommer fram så gör de lite mer skada än de som bara har Scything Talons som komplement till bössorna.

Att ha ett skjutvapen i ena handen och ammunitionen i andra handen, och då ammofeeden tvärs över bröstkorgen - det känns inte som ett bra upplägg för att kunna vara rörlig och fajtas med svärd!
Min tanke var att ha svärden på samma sida och bössa med ammo på andra sidan, både för att få ett mer logiskt och smidigt upplägg på beväpningen och för att kunna göra mer dynamiska poser på modellerna.
Jag har införskaffat mig en tentakelrullare från Green Stuff World, så jag bytte ut en arm mot en ammo-tentakel / tub:

Bild

Bild

Bild

Bild

Jag tror det här blir bra!

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde » 16 feb 2020, 09:04

Det tror jag också. Det ser jättebra ut!
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
RUNE

Inlägg av RUNE » 16 feb 2020, 21:42

Skitfräcka!

Greenstuff World verkar ha mycket roliga saker när man tittar.
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Skriv svar