Rödes Zone Mortalis

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
daskad
Inlägg: 2686
Blev medlem: 08 apr 2011, 13:23
Ort: Ulricehamn

Re: Rödes Zone Mortalis

Inlägg av daskad »

Tycker personligen att man borde houserule:a just demoner så de får vara med och leka! De verkar ju trots allt vara några av de coolaste i Zonen imo :D
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Rödes Zone Mortalis

Inlägg av Röde »

daskad skrev:Tycker personligen att man borde houserule:a just demoner så de får vara med och leka! De verkar ju trots allt vara några av de coolaste i Zonen imo :D
Tanken har slagit mig att vi kanske borde ändra så de kan deploya på något annat sätt. Chaos hör ju liksom hemma i åtminstone Void Ship scenariona...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

daskad
Inlägg: 2686
Blev medlem: 08 apr 2011, 13:23
Ort: Ulricehamn

Re: Rödes Zone Mortalis

Inlägg av daskad »

Kan man inte hitta på typ ett cleansing mission där demonerna redan är inne i Zonen och man ska ta sig in och rensa ut dem, typ. Demonerna börjar typ med 1/2 eller 2/3 av sin armé på bordet och kan kalla på förstärkning som "teleporteras" in till en av de andra demon enheterna. Typ
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Rödes Zone Mortalis

Inlägg av Röde »

Ska man husregla Daemons så det kan vara med och leka bör det ske på ett sätt som funkar i alla Scenarion. Ex. att daemon spelaren får placera ut ett antal markörer på planen genom vilka hans enheter kommer in i spel. De skulle alltså fungera som ikoner.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

daskad
Inlägg: 2686
Blev medlem: 08 apr 2011, 13:23
Ort: Ulricehamn

Re: Rödes Zone Mortalis

Inlägg av daskad »

Smart!
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Blom
Inlägg: 2091
Blev medlem: 04 jul 2009, 07:17

Re: Rödes Zone Mortalis

Inlägg av Blom »

Tredje matchen i Zone Mortalis var riktigt kul den med! Sabotage var det roligaste misson:et vi har provat än. Även om jag hade villat vara attacker.

Den episka duellen mellan min radikala inqusitor och den tydliga deamon possessade librarianen var rolig den med.

Fler list varianter har redan börjar spinna i huvudet på mig :roll: Necrons eller en warrior tung tyranid styrka ligger nog närmast hjärtat just för tillfället.
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Yautja
Inlägg: 1227
Blev medlem: 26 okt 2009, 06:57

Re: Rödes Zone Mortalis

Inlägg av Yautja »

Utan att kunna några regler så låter en genestealer armébuild häftigt ur en rent tematiskt/modellsynvinkel.
speedfreek skrev:Jag tror att Snot för en gångs skull har fel.

Tror dock Swen har koll...

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Rödes Zone Mortalis

Inlägg av Röde »

Yautja skrev:Utan att kunna några regler så låter en genestealer armébuild häftigt ur en rent tematiskt/modellsynvinkel.
Stealers lär funka bra. I synnerhet om cold void regeln börjar gälla.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Stefan-RT
Inlägg: 427
Blev medlem: 04 nov 2009, 10:44

Re: Rödes Zone Mortalis

Inlägg av Stefan-RT »

Strålande Röde! Tack för bilderna och recentionen. Nu blev det vått i figurspelsbrallan :D
Jag vill spela också! Nästan så man får sätta sig i bilen från sthlm :)

Nu körde ni på 2"X2" va? Så då skulle ett starter paket räcka långt.

Användarvisningsbild
theWatchman
Inlägg: 2559
Blev medlem: 10 jul 2009, 21:09

Re: Rödes Zone Mortalis

Inlägg av theWatchman »

Jag blev oxå sjukt sugen! Vill du spela nån dag? :wub:

Skriv svar