The Fast and the Fallen - 1750p Wyche Cult

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
speedfreek

Re: The Fast and the Fallen - 1750p Wyche Cult

Inlägg av speedfreek »

Tycker listan ser riktigt nice ut.
Man får hoppas att stackars Haemonculin överlever att öppna "the gates to hell" bara...

benmannen

Inlägg av benmannen »

Jodå, han borde överleva.

Faktum är att en likadan Haemonculus överlevde alla 6 matcherna under GothCon och han dumpade ofta ner portalen mitt framför motståndarens arme :) Alltid helt ensam och utan Pain Token!
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

benmannen

Inlägg av benmannen »

Fick lite mer byggt idag.

Jag var sugen på att göra en ny Wychekult dedikerad Venom. Har byggt en massa olika typer av Vypers genom åren, och har alltid gillat modellen och den är rätt enkel att modifiera.

Så jag satte lite Wychecrew på den och lämnade plats ät lite Wychar som kan åka bakpå...

Snart dags att börja måla. Ska bara bygga ihop 24 Hellions först :) Det är nästa projekt.

Bild
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++

benmannen

Inlägg av benmannen »

Första modellen målad!

Jag har speltestat listan i 2 matcher. En 1850 LinCon style lista och en 1750 vanlig. 1850n hade en Razorwing Jetfighter som största skillnad. Jag blev rätt spöad i bägge matcherna.

Wychar i Raider är fööör dåligt. De sprängs lätt som alla vet och då stryker minst halva enheten med... Med 4 Wychar kvar så har en mellanbra näststridsenhet nästan ingen punch kvar! Man måste nästan ha en Haemonculus med för Feel no Pain för att de ska överleva något ivarjefall.

Men jag kämpar på med dem. Har reviderat listan lite. Tog bort storblaffan med 13 Wychar och lade in 6 Scourges med Haywire Blasters och 3 Wracks... Listan kändes lite för enkelspårig så jag lade in lite andra trupptyper.

Jag förlorade matcherna men slog ihjäl mycket i motståndarnas armeer trots allt. Så den kan ha chans men den är svårspelad. Hellions utan FnP suger också. Dyra killar med T3 och 5+ armor... Man skulle behöva 4-5 Haemonculusar för att få ut max av enheterna. Men det gör alla enheter så dyra.

Såhär blir färgschemat. Klassiskt blodröd rustning och vit hud.

Bild

Bild

benmannen

Inlägg av benmannen »

Första enheten blev klar igår. Det är min lilla 5a Wychar med Haywire Grenades som åker i Venom:

Bild

Bild

benmannen

Inlägg av benmannen »

Imorrn blir det test av min modifierade lista. Tog bort lite wychar och lade in lite mer antitank i form av Scourges, och en liten Wracks-Court till min Haemonculus... Samma Haemonculus som numera är utrustad med en storbomb! Dark Gaten!

Jag har också testat Stunclawn... Och den har visat sig vara riktigt bra. Baronen håller en IC i en challenge och sen drar de iväg. Jag hittar inget som hindrar en stunclaw från att funka även om motståndarens IC är i en challenge! Helliarchen kliver fram och slår kroken i kryggen på ICn. Helt som det ska vara.

Det blir rätt roligt om ICn överlever flera rundor, då studsar hela enheten runt efter varje närstridsfas! Man kan släpa runt honom över halva plan :)

The Fast and the Fallen v3 1750p

HQ

Haemonculus
DARK GATE (!); webway portal.

Baron Sathonyx

Troops

14 Hellions
Helliarch (splinter pistol, stunclaw).

11 Hellions
Helliarch (splinter pistol; stunclaw; phantasm grenade launcher).

8 Wyches
Hekatrix (venom blade; phantasm grenade launcher); haywire grenades.
• Raider: night shields.

8 Wyches

5 Wyches
haywire grenades.
• Venom: splinter cannon; night shields; grisly trophies.

3 Wracks

Fast Attack

3 Reavers
heat lance.

3 Reavers
heat lance.

6 Scourges
2 Haywire Blasters

Heavy Support

Cronos Parasite Engine
spirit vortex.

Ravager
Night Shields, Grisly Trophies & Shock Prow

Flygmaskin

The Fast and the Fallen - 1750p Wyche Cult

Inlägg av Flygmaskin »

Trevlig lista, trevliga modeller. Jävligt trevligt!
Människomat, till exempel spannmål.

benmannen

Inlägg av benmannen »

Tackar Flygmaskin :)

Här kommer en liten utvärdering av Disintegrator Ravagern... Jag har bara kört den i två matcher nu, och den får en hel del uppmärksamhet när jag har så få fordon i listan. Men den har funkat långt över förväntan!

9st S5 skott med AP2 ger marinespelare kalla kårar. Termosar gillar den inte. 9 skott dödar 3+ termosar... Eftersom den är så mobil så har jag ofta fått till rearskott på droppoddande Dreads och annat. Den bidrar till att Glancewrecka fodon istället för att spränga dem vilket ofta är att föredra för Dark Eldar...

Så jag kommer fortsätta spela med den. Jag är frestad att lägga in en till! Hade jag inte Wychetema så skulle de faktiskt teama upp rätt bra med Dakka-Splinterracks båtar!

Riktigt optat skulle det vara med en Lansravager och två Disintegratorravagers...

Wycharna har visat sig vara riktigt bra mot fordon. De kastar en Haywire granat innan de assaultar och sen planterar en massa granater. En ensam Wyche kan visa sig giftig. Den kastar en granat och sen planterar. Det är om allt går in 2 hull points!

benmannen

Inlägg av benmannen »

Jag har inte postat nåt om armen på ett tag. Har spelat några matcher men inte jättemycket. Hellions och Wyches är fortfarande ett problem, utan Baronen med Hellions OCH Feel No Pain så är de nästan ospelbara. De är för ömtåliga. En enda Flamer ställer till med stora problem. Wycharna brinner upp i Raiders för ofta.

Så jag har plockat bort lite av de två enheterna, och tänkte testa med Duke Sliscus! Han är inte jättefluffig med en Cult men han är där med en stor livvakt på 20 warriors som kommer kliva ur portalen... Har inte testat listan än men så här ser den ut nu.

Alla Wycharna är målade, Cronosen är färdig också. Så nu är det dags för min favvomodell: Disintegrator Ravagern!

The Fast and the Fallen v4

HQ

Haemonculus
webway portal

Duke Sliscus

Troops

8 Wyches

8 Wyches

5 Wyches
haywire grenades.
• Venom: splinter cannon; night shields.

4 Wracks

20 Warriors
Sybarite (splinter pistol, venom blade)
2 splinter cannons; blaster

Fast Attack

3 Reavers
heat lance.

6 Reavers
arena champion (venom blade)
2 cluster caltrops

13 Hellions
Helliarch (splinter pistol; stunclaw, phantasm grenade launcher)

Heavy Support

Cronos Parasite Engine
spirit vortex.

Ravager
Night Shields, Grisly Trophies & Shock Prow
Senast redigerad av 1 benmannen, redigerad totalt 17 gånger.

benmannen

Cronos

Inlägg av benmannen »

Här kommer lite bilder på min Cronos Parasite Engine. Det är en gammal vanlig Talos som är nerstrippad och jag lade till lite slangar samt satte fast en magnetiserad Spirit Vortex under "näbben".

Den fick lite röda detaljer för att matcha Wycharna.

Bild

Bild

Bild

Skriv svar