The Fast and the Fallen - 1750p Wyche Cult

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Talos

Re: The Fast and the Fallen - 1750p Wyche Cult

Inlägg av Talos »

Mina dark eldar blev lite svartsjuka på den.
Jag tror att jag skamlöst kommer stjäla den iden, passar bättre i hop med mina gammla raiders än de nya venomsen

benmannen

Inlägg av benmannen »

Talos skrev:Mina dark eldar blev lite svartsjuka på den.
Jag tror att jag skamlöst kommer stjäla den iden, passar bättre i hop med mina gammla raiders än de nya venomsen
Tack boys, ni har övertygat mig om att måla upp den.

Undrar om det är plattformarna på sidorna som är lite stora. Ska kanske testa att minska dem lite...

Bilder kommer. Den ska bli klar till GothCon.
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

benmannen

Inlägg av benmannen »

Jag byggde om den lite. Jag tog loss plattformarna och flyttade bak dem något, och lite högre upp. Nu ser den lite snabbare ut.

Jag är ändå inte riktigt nöjd. Den ser för människobyggd ut tror jag. Inte lika slick som en DE farkost hade sett ut. Men den funkar hyfsat. Nu ser den ut som om att några DE galningar har tagit en Raider och strippat bort allt onödigt. Så det är typ bara motorn och passagerarplattformen kvar.

Bild

Bild

Bild

Bild
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++

Användarvisningsbild
Talos

Inlägg av Talos »

ser bra ut, jag gillar dem skarpt. jag vill själv ha sådana venoms :D
Vilket är synd för mig, för nu har jag ägnat en massa tid till att bygga venoms, tid som jag borde använt för att måla gubbar till Gothcon

Mina är inte riktigt lika som dina, men de är helt klart insparade av dem. Ska posta en bild i morgon när jag målat klart den första av dem. (i en egen tråd dock)

Användarvisningsbild
Lottomannen

Inlägg av Lottomannen »

Jag gillar dem verkligen, tycker att den vanliga venomen är alldeles för liten och fjantig :)
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Användarvisningsbild
lonestar

Inlägg av lonestar »

Ja, den blev bra, tillräckligt med plats för att fem gubbar ska få plats.

benmannen

Inlägg av benmannen »

Talos skrev:ser bra ut, jag gillar dem skarpt. jag vill själv ha sådana venoms :D
Vilket är synd för mig, för nu har jag ägnat en massa tid till att bygga venoms, tid som jag borde använt för att måla gubbar till Gothcon

Mina är inte riktigt lika som dina, men de är helt klart insparade av dem. Ska posta en bild i morgon när jag målat klart den första av dem. (i en egen tråd dock)
Najs. Det vore fint att se! Posta gärna bilder här!

benmannen

Inlägg av benmannen »

Idag börjar träningslägret inför GothCon. Det kan vara så illa att det bara blir en enda match med listan. Men jag ska försöka få till fler.

Det verkar som om att det blir en match mot nya IG!

Ska bli spännande att testa dubbla outflankande enheter med Mandrakes :)

Återkommer med minirapport.

MITTZ

Inlägg av MITTZ »

Heja! Heja!
(visualisera följande och känn stödet: 30+ kille i 95kilosklassen med ena foten i huvudhöjd och pompoms i händerna)

benmannen

Inlägg av benmannen »

MITTZ skrev:Heja! Heja!
(visualisera följande och känn stödet: 30+ kille i 95kilosklassen med ena foten i huvudhöjd och pompoms i händerna)
Hahahahaha.

Hur kan jag förlora med det stödet! Hur många rerolls kommer inte det ge!

Matchen igår var ett bra test. Vi körde mission 4 med quarters och ett mitten objektiv som skulle tas. Han hade en bra mix av tanks och fottrupper med Commissar Yarrick i täten... Jag deppade, outflankade och reservade hela armen för han vann slaget om sida och gå först... Så jag deployade så långt bort som möjligt och lät Night Shields skydda mina fordon. Men Mantikoran jobbade på bra, och IGs ordrar har blivit bättre. Den gamla vanliga "No Cover Saves" order svider för DE som vanligt. Mina fordon gick ner höger och vänster, mina tärningar var inte på min sida. Klarade 2-3 coversaves på fordonen på hela matchen. Wycharna lyckades haywirea två tanks, Mandrakes outflankade och kom från varsin sida, De ställde till med lite besvär och rensade typ en flank var, talosarna dog direkt tillsammans med Ravagern, men en Wrack 5a lyckades heroiskt döda av två enheter infanteri och nästan en tredje. Hade den tredje missat sitt breaktest hade mittenobjektivet tagits av den ensamma wracken som fans kvar.

En lång overrun av Mandrakes (krävdes 5+) gjorde att jag kunde kontensta bort en quarter och fick till en liten vinst efter 6 rundor. Inga fordon kvar alls och bara spillror av fottrupper som kutade runt, men det räckte. Reaversarna var bra. De sliceade bara trupper och sen fick käka massiv plasma eld utan cover saves... Bara att plocka bort hela enheten... Han hade två trollisar som kastade Precience på hans tanks. Mantikoran med reroll blir rätt träffsäker :)

Så det var nog enda övningsmatchen, men jag kan armen hyfsat bra. De som är knepigast att använda bra är Talosarna. En stog och boxades med Yarrick, men fick käka knipsClaw till slut.

Skriv svar