Captains Corner

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
katzenjammer

Re: Captains Corner

Inlägg av katzenjammer »

Sjukt bra, som vanligt! (Jag hoppas på mer!)
Flesh is a design fault

Användarvisningsbild
Boggalogg
Kontakt:

Inlägg av Boggalogg »

Jävligt bra jobb med tentaklerna!

Användarvisningsbild
RUNE

Inlägg av RUNE »

Jag tycket giftblåsorna blev jättesnygga med omarbetningen och tentaklerna är också bra.
Får även ge en eloge till basen, tyckte den blev snygg med variernade storlek på basmaterialet.
:wub:
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Röde skrev: :wub:
Tack! :D
L3go skrev:löjligt snyggt. :wub:
EDIT: you sir, are an inspiration. :)
L3go skrev:Hmm.. Vid en andra anblick, är det bara jag som tänker "rabarber"? :)
Tack! Och nej, rabarberarmar kom jag också att tänka på när jag tog ett steg tillbaka. :D
Jonke skrev:Blendingen blev ju riktigt bra, snyggt! Och vätskeblåsorna är ju helt galet bra. Imponerad att du vågar ge dig på så kluriga grejer. Imponerande och inspirerande som alltid!
Tack! :D
Jo jag provade en hel del nytt på den här: Att få en slät yta att skulla se genomskinlig ut, att blenda ihop två kontraster, och att washa färdigmålade klor för att byta nyans.
Mången timme och svordom har använts, men nu är jag nöjd. Och jag vill måla typ en Termagaunt som nästa grej. Målarkoma. :|
Ismeno skrev:Snyggt Kaptenen!
Tackar! :D
Grudge skrev:Grymt snyggt! Ditt "giftiga" färgschema passar ju superbra till den här. Skön blending på tentaklerna, det gör att de verkligen ser organiska ut.
Tack! Kul! Det är den looken jag vill ha! Skal med repor och liv, levande tentakler. :D
Jörgen skrev:Din armé blir bara snyggare och snyggare för varje ny målad modell.
Blir så jäkla sugen på att avsluta jobbet med att göra klar en egen nid armé, vilket hittils har gått åt skogen, men när man ser din blir man så sugen igen haha :P
Tack Jörgen! Behåll dina demoner så ser vi till att få en match någon gång!
katzenjammer skrev:Sjukt bra, som vanligt! (Jag hoppas på mer!)
Tack! Mer kommer, han är klar nu! (hon/hen/det - det var en tråd som ballade ur på ämnet.. :lol: )
Boggalogg skrev:Jävligt bra jobb med tentaklerna!
Tack! Kul att höra! :D
RUNE skrev:Jag tycket giftblåsorna blev jättesnygga med omarbetningen och tentaklerna är också bra.
Får även ge en eloge till basen, tyckte den blev snygg med variernade storlek på basmaterialet.
:wub:
:wub: Tack!
Roligt att du ser detaljerna!

Himmel så mycket positiv feedback, tack alla, det värmer och ger ny energi när penseln vill vara kvar i penselburken! :wub: :wub: :wub:

Toxicrene färdig!

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Iiiiip!

Upptäckte när jag gick igenom bilderna att det blev en White Dwarf Pose på en av dem :mrgreen:

Bild

Nurå? Något simpelt och litet. Jag har suttit några timmar varje dag sedan förra fredagen, skippat träning och en del umgänge med familjen.
Jag har två pods som väntar, men de får nog vänta ett tag till.

Användarvisningsbild
lonestar

Inlägg av lonestar »

Den ser giftig ut! Snyggt blev det i alla fall. Kan man ändra pose på den? Jag tycker alla nya modeller får en statisk pose som är svår att ändra...

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

lonestar skrev:Den ser giftig ut! Snyggt blev det i alla fall. Kan man ändra pose på den? Jag tycker alla nya modeller får en statisk pose som är svår att ändra...
Tack!
Nja, lite går det utan problem. De främre armarna har kvadratisk socket, men det finns 2 olika sockets att limma dit. En blir stegrande som den här, den andra mer Juggernautisk.
Tentaklerna har också bara en möjlig position och huvudet är fixerat rakt fram utan möjlighet att vrida.

Jag håller med om att de är statiska, de flesta Toxicrenes kommer att se likadana ut.
Klart det går att skära, värma och böja och fixa, men det tycker jag inte ska behövas på sprillans nya modeller, de har släppt flera nya kit senaste året med massa extra bitz och pose-möjligheter, men här valde de en stel modell.
Trots det tycker jag det är en väldigt fin modell, det statiska syns inte så tydligt om man bara ser en i taget.

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Är ni med mig Göteborg? :lol:
Jag var nere på lokala MC-klubben ikväll..

Bild

Användarvisningsbild
NilssonHarHund

Inlägg av NilssonHarHund »

Den gamla screamer killern ser verkligen inte stor ut i det gänget.

Användarvisningsbild
L3go

Inlägg av L3go »

Göteborgshumor... :roll: :)
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Skriv svar