Captains Corner
Re: Captains Corner
det där äckliga kletet i den äckliga munnen kan vara det äckligaste jag sett på en modell. snyggt!
Fluffråga; den där blobben är en "droppod"? De som hoppar ut ur podden, "föds" dom ur den eller hoppar dom in i den likt en känguru innan de ska ut och slåss?
//Björn
//Björn
Tack!RUNE skrev:Mycket snyggt! (Som vanligt).
Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om själva modellen från GW. Ser lite udda ut med en så stor kloss som liksom svävar fram. Men man kanske lär sig uppskatta det upplägget med tiden.
Här predikar du för en frälst.. en svävande Blob liksom? Jag tycker de kunde gjort en modell som landat och synligen hade en bra utgång för de modeller den transporterar. Den här är skum.
1:Definitionen av ironi: En rörelse som kämpar för alla människors rätt att behandlas lika väljer att sortera in män i fack efter mängd kroppshår och hur pass vältränade de är.Serpent skrev: Enligt min kompis M, som är en särdeles aktiv person inom HBTQ-rörelsen, hade jag klassats som "utter" eftersom dessa är "tränade män med kroppsbehåring". /.../
Podrick blev snygg! Och Iiip är lika glad som alltid, ser jag!
2: Tack! Iiiiip är alltid glad. Han hoppas glatt ännu att en dag få åka med och kriga. Bössan är ännu oanvänd.
skl skrev:det där äckliga kletet i den äckliga munnen kan vara det äckligaste jag sett på en modell. snyggt!
GW måste varit på fyllan eller något... enligt White Dwarfen podden släpptes i så lastar in passagerarna genom munnen.bjorn skrev:Fluffråga; den där blobben är en "droppod"? De som hoppar ut ur podden, "föds" dom ur den eller hoppar dom in i den likt en känguru innan de ska ut och slåss?//Björn
När Podden kraschlandat så fylls den med gas, lyfter, och börjar släppa ut passagerarna ur en öppning i botten, där tentaklerna hjälper till att ställa ner dem.
Låter ju hyfsat rimligt när det är 20 gaunts som åker.
Men en Carnifex? En Tyrannofex? En Dimachaeron? Den kan transportera monster som är större än vad den är själv (The Rhino-effect) men även krysta ut dem ur en öppning som inte ens finns på modellen.
Ungefär så här ser det ut när den lastar ut små Tyranider ur bakluckan:

Ersätt Jim Carey med en Folkabuss och vi börjar närma oss fluffets förklaring till hur den lastar ur en Carnifex.
Senast redigerad av 1 Kaptenen, redigerad totalt 2 gånger.
-
katzenjammer
Toksnyggt, som vanligt! Tråkigt att man inte har mer konstruktiv kritik att komma med, men det är ändå viktigt att belöna bra monster med någon slags respons.
Flesh is a design fault
Härligt slemmig blev den! Det kan ju inte vara så spännande, även för en tyranid, att bli uppslukad av den för transport... 
Fortsätter sidospåret: jag tror att alla här inne på forumet vet vilken kroppsform och behåring samt hårfärg som är "bäst" - för den individen. Gör det att vi inte eftersträvar jämlikhet? Gillar folk uttrar, twinks, rödhåriga, eller whatever är det klart att de får göra det. All kärlek är bra kärlek! 
Detta, likt så mycket annat, lär vi kunna prata om på Gamer's Weekend.
*växlar in på huvudspåret igen*
Detta, likt så mycket annat, lär vi kunna prata om på Gamer's Weekend.
*växlar in på huvudspåret igen*
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
Det du skriver räcker mer än nog för att göra mig glad och motiverad! Tack!katzenjammer skrev:Toksnyggt, som vanligt! Tråkigt att man inte har mer konstruktiv kritik att komma med, men det är ändå viktigt att belöna bra monster med någon slags respons.
Tack! Jo det är lite intressant det där.. för efter landning och avlastning så blir munnen en vanlig mun som käkar folk igen.lonestar skrev:Härligt slemmig blev den! Det kan ju inte vara så spännande, även för en tyranid, att bli uppslukad av den för transport...
Jo nu ligger anmälan i luften!Serpent skrev: Detta, likt så mycket annat, lär vi kunna prata om på Gamer's Weekend.
Vi inväntar några svar på ledighetsansökningar innan vi spikar något och anmäler, men just nu luktar det en full bil från Gotland. Båtarna går inte så bra för oss på vintern, så det blir fredag morgon till Nynäshamn, sedan roadtrip ner till Kinna.
I år siktar vi på att ha ett riktigt föreningsnamn och att vi i laget ska ha loggade t-shirts och hoodies.
Lite övning nu på lördag, turnering i lokala butiken med gud vet vad för uppdrag.
Min lista består av lite gott och blandat. Nymålat jag vill spela med, gammalt jag lovat ska få vara med och spela, lite som är regelmässigt mer bra än roligt och lite som är mer roligt än bra.
Målet på lördag är att både jag och mina motståndare ska ha kul i 3 matcher!

I skuggan av SM så lirades samtidigt en mycket mindre turnering på lokala butiken här i stan igår.
1750 poäng, Specialgjorda uppdrag ingen visste på förhand.
Ingen final, flest poäng efter 3 matcher vann.
Jag fick möta Tau, Daemons och Chaos Marines.
Match 1: Tau
Uppdraget var typ en version av the Relic. Plus vanliga secondary.

Swarmlord i pod, Toxicrene i pod och Mawloc kom alla in i runda 2, precis där jag ville ha dem. Mawlocen käkade up en Etheral och det mesta av hans unit, 5st Deathspitters på ena podden och 5 Barbed Straglers på den andra gjorde mos av en drös Firewarriors och lite annat.

Jag behövde liksom inte gå framåt, mina Deepstrikare hade smörgåsbord där framme och hans satt fast i reserv och ville inte försöka landa i min blobb runt reliken. Riptiden jag var rädd för var även snäll och Overheatade två gånger och scattrade 12" när han väl fick iväg ett skott.

Nom Nom Nom
Seger 8-0

Lottades på samma bord igen, och valde samma sida, gott om cover!

Kultist hittad, inte Waldo. Nom.

Swarmlord instagibbade en Demonprins, och var på håret att få ner två till om vi förstod reglerna rätt.
Vi fick det till att även om de flög så kan de träffas av Novor och att vi mätte till basen, så 6" Psychic Scream träffade båda om den gick igenom. 2d6+2 minus Ld wounds och som psykers i Shadow of The warp så hade de -3 i Ld.
Rullade alla mina 11 tärningar för att få igenom den men fick bara 5st, vilka han denyade med sina alla 13 tärningar.
Rundan efter och framåt boggades Swarmy ner av summonade Plaguebearers, men dog inte.

Waldo visade sig vara den sista kultisten vi tog, högst upp på en ruin. Jag försökte skärma av med allt möjligt för att inte ge plats för någon att ta sig upp och ta honom ur mitt grepp, men en demonprins med vingar skuttade över min försvarsring och dessutom så framkallades 10 Bloodletters mitt i gröten.
Hoppet var då 9 wounds på Raveners, men Demonen hade något oheligt instagibb vapen så alla rök och då snodde de Waldo med sista tärningsrullet.
Förlust 5-7
Snabbare än min armé och mycket armour. Gillas inte.

Jag dog med lite grejer här och där, men inte med de viktigaste hjältarna. 25 Hormagaunts boggade ner Maulerfienden.

Hive Tyranten hade en fantastisk match där uppe i luften. Han dödade något varje runda. 4 bikes, 1 Hellbrute, 1 Helldrake, Warlorden, 1 rhino och sedan Maulerfienden på de 6 första.

När runda 7 började var det på bilden allt som fanns kvar på brädet.
Hive Tyranten avslutade jobbet. Nom.
Seger 8-0
Vinnaren är jag glad att jag slapp möta, han lirade med 3 Imperial Knights och lite smått och mosade allt i 2 av sina matcher. I den 3e mötte han de 3 flygande prinsarna och all summoning, de spelade 4-4 i den.
Utöver en fin 2a plats så fick jag även pris för Best Painted, kul!
100p måste bort från listan om jag ska köra med samma på Gamers Weekend, om det blir åka av.
Jag tror Ravenersen ryker, 5+ armour och T4 är inte vidare stabilt på 35p gubbar, de dog som flugor igår också.
Jag måste även bygga och måla upp en Pod till, mitt hemmabygge sedan innan modellen släpptes fick vara med på nåder igår.
1750 poäng, Specialgjorda uppdrag ingen visste på förhand.
Ingen final, flest poäng efter 3 matcher vann.
Jag fick möta Tau, Daemons och Chaos Marines.
Match 1: Tau
Uppdraget var typ en version av the Relic. Plus vanliga secondary.

Swarmlord i pod, Toxicrene i pod och Mawloc kom alla in i runda 2, precis där jag ville ha dem. Mawlocen käkade up en Etheral och det mesta av hans unit, 5st Deathspitters på ena podden och 5 Barbed Straglers på den andra gjorde mos av en drös Firewarriors och lite annat.

Jag behövde liksom inte gå framåt, mina Deepstrikare hade smörgåsbord där framme och hans satt fast i reserv och ville inte försöka landa i min blobb runt reliken. Riptiden jag var rädd för var även snäll och Overheatade två gånger och scattrade 12" när han väl fick iväg ett skott.

Nom Nom Nom
Seger 8-0

Lottades på samma bord igen, och valde samma sida, gott om cover!

Kultist hittad, inte Waldo. Nom.

Swarmlord instagibbade en Demonprins, och var på håret att få ner två till om vi förstod reglerna rätt.
Vi fick det till att även om de flög så kan de träffas av Novor och att vi mätte till basen, så 6" Psychic Scream träffade båda om den gick igenom. 2d6+2 minus Ld wounds och som psykers i Shadow of The warp så hade de -3 i Ld.
Rullade alla mina 11 tärningar för att få igenom den men fick bara 5st, vilka han denyade med sina alla 13 tärningar.
Rundan efter och framåt boggades Swarmy ner av summonade Plaguebearers, men dog inte.

Waldo visade sig vara den sista kultisten vi tog, högst upp på en ruin. Jag försökte skärma av med allt möjligt för att inte ge plats för någon att ta sig upp och ta honom ur mitt grepp, men en demonprins med vingar skuttade över min försvarsring och dessutom så framkallades 10 Bloodletters mitt i gröten.
Hoppet var då 9 wounds på Raveners, men Demonen hade något oheligt instagibb vapen så alla rök och då snodde de Waldo med sista tärningsrullet.
Förlust 5-7
Snabbare än min armé och mycket armour. Gillas inte.

Jag dog med lite grejer här och där, men inte med de viktigaste hjältarna. 25 Hormagaunts boggade ner Maulerfienden.

Hive Tyranten hade en fantastisk match där uppe i luften. Han dödade något varje runda. 4 bikes, 1 Hellbrute, 1 Helldrake, Warlorden, 1 rhino och sedan Maulerfienden på de 6 första.

När runda 7 började var det på bilden allt som fanns kvar på brädet.
Hive Tyranten avslutade jobbet. Nom.
Seger 8-0
Vinnaren är jag glad att jag slapp möta, han lirade med 3 Imperial Knights och lite smått och mosade allt i 2 av sina matcher. I den 3e mötte han de 3 flygande prinsarna och all summoning, de spelade 4-4 i den.
Utöver en fin 2a plats så fick jag även pris för Best Painted, kul!
100p måste bort från listan om jag ska köra med samma på Gamers Weekend, om det blir åka av.
Jag tror Ravenersen ryker, 5+ armour och T4 är inte vidare stabilt på 35p gubbar, de dog som flugor igår också.
Jag måste även bygga och måla upp en Pod till, mitt hemmabygge sedan innan modellen släpptes fick vara med på nåder igår.
-
Elevatorlake
Underhållande och intressant läsning 
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets
Battle reports FTW! 
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019
Om kriget kommer, 2019