Kreativitet är en komplicerad mental egenskap

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Ismeno

Re: En smurfs målande - DKOK/ Necrons / Iron Hands (30k)

Inlägg av Ismeno »

Kärlek!
Snyggt jobbat, vilket räddningsprojekt, hatten av!

Leffegnu

Inlägg av Leffegnu »

Tack tack alla :)
Kul lorthögen uppskattas, är knappt så det går urskilja vad det är känns det som. Ganska långt ifrån vad många "rena" figurer och fordon tenderar vara :p
Kompenserar det med extra mycket lortighet :>

Räddningsprojekt vet en inte, tycker den var snice innan med. Någon som ville använda alla sina pigment däremot :o
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?

Användarvisningsbild
stormshaft

Inlägg av stormshaft »

Det var en sliten vagn det där. :D Grymt trevligt. :)

Ancalagon

Inlägg av Ancalagon »

Så där ja, kul att se du personifierar och färdigställer grejerna med sån omsorg :)

Tanken är så skitig så jag tänker "det är för skitigt", men så blir det liksom ännu mer skitigt, så det till slut vänder och funkar ;)

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Det där är nog den skitigaste modelltank jag sett och jag älskar den! Ser verkligen ut som om den utkämpat en långdragen strid mitt på en väldigt gyttjig åker.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Leffegnu

Inlägg av Leffegnu »

Tack tack ni alla snälla för era tillrop :)

Inser tanken är extremt lortig så får försöka ta med mig det till nästa projekt, lagom är bäst eller vad det heter =)

Är så förmorrat roligt krabba med pigment och se hur det händer saker så väldigt lätt förivra sig.

Sköna med fiction är att det delvis i vart fall är tillåtet, även om det kanske inte tenderar vara rumsrent =)
40k tenderar vara väldigt "rent" i mina ögon, lite för rent så behövs någon som lortar ner rejält :>
En tank som krigat i cirka 10.000 år (30>40k) borde vara beyond recognition med alla ärr den samlat på sig tänker en.

Ibland blir det för mycket av det goda :>
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle

Leffegnu

Inlägg av Leffegnu »

Long time no see!

En får ta sig samman och uppdatera lite vad en tagit sig för i väntan på Newhammer, taggad som så många andra. Låter bilderna tala för sig och försöker sparar på orden :)

30k wise:
Innan var de 40, nu är de 60 =)
Bild
Bild
Bild
Bild

Lite grövre handledsvapen =)
Bild
Bild
Bild

Än lite “saftigare” byssor till troopsen framöver =)
Bild
Bild
Bild
Som ni ser är det några kvar att måla. Vill understryka att även den längsta resa börjar med det första steget =)

Bild
En hög destroyers, 30 för att vara exakt :>

Bild
Några klara iaf :>

Bild
Yttersta till vänster en själv satt ihop, målat och magnetiserat, de två andra är ”uppdaterade” efter köpet av armén; dvs filade lite där gjutningar är och detaljmålade där det fattades/var för mkt/lite färg.

Gett mig på en av rhinosarna som följde med:
Före klåfinger börjat fingra (:
Bild
Bild
Bild
Efter (tvättat och börjat om från början), utan att för den delen vara lika seriös som med Sicaran. Väghyvlen är still work in progress.
Bild

Bild
Bild

Lite svårt låta bli den här saken :p
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Har hittills nöjt mig med att tvätta av den, inväntar lite motivation och kreativitet innan en går lös =)
Bild
Bild

Några nassar
Bild

En har ännu inte införskaffat herr primarch, även om armén nu gott och väl har poäng för det. Däremot har en kommit över Nathaniel Garro genom forumet. Semi-begagnad =)
Bild

Så tvätt på det
Bild
Bild

Efter lite knåpande
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Basen lämnade en mer lr mindre orörd från förra ägaren, la till lite detaljer här och var bara. Sparade lite tid och gillade vad som redan var skapat :>
En mycket rolig figur att måla får en tillägga :D

40k wise:
Sparsamt med aktivtet gällande ens Necrons, fått ihop en Doomsday ark i vart fall
Bild
Bild

Kunde inte låta bli ge mig på dessa gamla klenoder =)
Bild
Bild
Tveksamt om de passar in i 40k däremot :)

Dkok har en gjort något mer, om än inte så mkt
Ens tidigare visade HQ har nu fått basning! =)
Märkligt vad lite lera och annat "smuts" på en bas kan få sådan inverkan =)
Funderar på att släpa in lite jord i ens lägenhet och strö på golvet, kanske kan bli bra eller vad tro ni? :D
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

4 voxisar, -basning
Bild

Äntligen testat och gett mig på lite hästar också, minus basning givetvis hähä =)
Återkommer med förhoppningsvis roligare bilder framöver i takt med att de växer till sig. Riktigt roliga att måla
Bild
Bild
Bild
En notis är att vimplarna är hämtade med historiskt anknytning, historisk kåtbock som en är =)
Symbolen är från 1st Warsaw Independent Cavalary Brigade, del av andra Fria Polska armén, som i slutskedet av andra världskriget stormade en tysk ställning framgångsrikt. Den händelsen är sista gången i krig som kavalleri använts. Så för att ”hylla” de polska ryttarna fick deras emblem vara flagga =)

En squad till, de flesta är från ”at ease”
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Två tappra som är ensamma i ännu en squad på g
Bild
Bild

Har några engineers som är klara, minus den där jobbiga basningen fast ett ”par” är iaf klara =)
Bild
Bild
Bild

Så, nu var sagan slut =)

En får försöka uppdatera lite oftare framöver :p

Fritt fram med kommentarer, synpunkter och kritik givetvis =)

Må penslar, färg, tålamod och tärningar stå er alla bi! :D
Senast redigerad av 1 Leffegnu, redigerad totalt 25 gånger.

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Välkommen tillbaka och vilken uppdatering, den formligen dryper ju av underbart resin! :)

Otroligt fina krieg, både modellerna och baserna inger verkligen den känsla man vill ha av kriegarna :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Stor tumme upp!
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

holyalex

Inlägg av holyalex »

satt i dagarna och undrade lite vart du hade tagit vägen, hehe då du var en av de som fick mig att börja samla på necrons och dkok.. sedan försvann du och nu sitter jag här med massa solar auxilia istället. riktigt rolig update, så mycket najs! diggar verkligen de lite grövre baserna till dina engineers!

Skriv svar