The year we lost control

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: The year we lost control

Inlägg av HeadWar »

Är det bilder från när han var på semester på Fenris som han har på banéret?

Mortarion
Inlägg: 2760
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: The year we lost control

Inlägg av Mortarion »

Tackar. Bannéret skall inte visa någon specifik händelse utan mer allmänt uträttande av stordåd och kamp mot ondskan. I det här fallet i form av ett ondsint sjöodjur. Jag ville göra något annat än en marine som slåss mot orker/tyranider/daemoner.

mindtrix
Inlägg: 714
Blev medlem: 19 okt 2009, 10:32
Ort: Göteborg

Re: The year we lost control

Inlägg av mindtrix »

Riktigt tjusig. Men är det bara fotot eller ser det röda tyget på bannern like konstigt ut?

Mortarion
Inlägg: 2760
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: The year we lost control

Inlägg av Mortarion »

mindtrix skrev:Riktigt tjusig. Men är det bara fotot eller ser det röda tyget på bannern like konstigt ut?
Jag tycker att det ser OK ut i verkligheten. Möjligen att det behöver highlightas lite mer. Jag skall kolla på det.

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: The year we lost control

Inlägg av Hylander »

Najs!

Gött att se fina figurer. Hoppas du hade kul att bygga honom :)
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Mortarion
Inlägg: 2760
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: The year we lost control

Inlägg av Mortarion »

Hylander skrev:Najs!

Gött att se fina figurer. Hoppas du hade kul att bygga honom :)
Jodå, det var kul. Och det känns bra att äntligen har gjort klart det halvfärdiga projektet.

Mortarion
Inlägg: 2760
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: The year we lost control

Inlägg av Mortarion »

Då var kaptenen och assault squaden äntligen klara!

Kaptenen:
Bild
Bild
Jag tycker att terminator-lightning claws ser extremt fåniga ut på marines i power armour, så jag var tungen att bygga lite mindre LC:s, som ser mer anpassade ut till just power armour. Det tog lite tid, men jag är nöjd med resultatet.

Och en squad assault marines som bara var halvfärdig tidigare:
Bild
Två meltor och en inferno pistol. Squaden var från början tänkt att deepa med Dante.

Bild
Sergeanten. Jag är inte helt nöjd med posen. Han slänger sig lite väl mycket framåt.

Bild
Och lite vanliga marines ur squaden. Plus en squad leader längst till höger.

Användarvisningsbild
theWatchman
Inlägg: 2559
Blev medlem: 10 jul 2009, 21:09

Re: The year we lost control

Inlägg av theWatchman »

Ser fint ut som vanligt! Skönt o se att du fått in en chain axe oxå! :D

Användarvisningsbild
Styranimon
Inlägg: 745
Blev medlem: 10 jan 2011, 17:39

Re: The year we lost control

Inlägg av Styranimon »

Japp, ser väldigt tjusigt ut! :)
Ser ut som kaptenen har en plastnäsa :P
Simon Holm - Vanijja Majiins and Nids'.

Blir man glad åt lite, har man mycket att vara glad åt! :D

Mortarion
Inlägg: 2760
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: The year we lost control

Inlägg av Mortarion »

Tackar.

Här kommer en sista liten modell till SSK-listan. Den var nästan klar igår, men behövde lite extra arbete.

Bild
En sergeant. I listan fanns det ju 5 assaultmarines utan jump packs. Och först tänkte jag inte så mycket på det. Sen kom jag på att en av dem måste vara en sergeant. Inga problem, tänkte jag. Jag använder den enhetens squad leader. (Varje av mina enheter har en sergeant och en squad leader, som det var i 2nd ed.) Det blir fluffigt och bra! En combat squad där andra halvan är någon annanstans. Fast sen började jag fundera lite... I alla andra squads är ju squad leaders bara vanliga marines regeltekniskt. Det blir lite konstigt att just den squad leadern får ett extra Ld och en extra attack. Så det blev till att bygga och måla en ny sergeant!

Till honom snodde jag en idé som jag hade tänkt använda till mina Storm falcons, men som jag inser nog aldrig kommer att bli av. Tanken är att han har blivit träffad antingen av någon slags syra eller ett högexplosivt vapen på vänster kroppshalva. Så ena armen och halva ansiktet är ersatt med bioniska delar. Och rustningen är fortfarande rätt skadad där.

Uppe till vänster är den symbol som jag har på samtliga mina sergeanter. Dödskallen är ju dels en symbol för sergeanter och dels symbolen för Blood Angels (och deras successors) första kompani. Så en blandning av skallen och den gröna blodsdroppen är en veteransergeant från fjärde kompaniet. Som ni kanske märker saknas det en siffra på flaggan och hans knä. Det är för att han kommer att tillhöra en annan squad efter SSK. Han är den första marinen i en liten assault squad som skall åka razorback.

Skriv svar