Alaitoc Avengers

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
NilssonHarHund

Re: Alaitoc Avengers

Inlägg av NilssonHarHund »

Nurgle skrev:Jag fick upp denna bild i flödet från din tråd. Inte utan att lite nyfiket undra var hobbyn tagit vägen :)
Jag vet precis vad som har hänt men det verkar inte gå att göra något åt. Precis som Kaptenens tråd för evigt har en dreglande Homer har jag nu tydligen en Taylor Swift. Förmodligen den första bildlänk i tråden som postats via tapatalk.

1. Ladda upp bild på imgur
2. Copypasta av misstag albumlänken istället för bildlänken
3. Gör om länken till i.imgur.com/AlbumLänkensSlumptecken.jpg. Märk väl, albumlänk är inte detsamma som bildlänk
4. Tapatalk cachar den felaktiga bildlänken, även om man editerar inlägget
5. Min tråd är för evigt fast med taylor swift-lookalike som thumbnail.

Tack som fan, skitapp.

Edit: Att posta en till bild via just tapatalk verkar ha ändrat bilden på tapatalks feed. Då var det problemet ur världen. Finns det inget mobilvänligt tema till phpBB så att man kan kasta appen i sjön där den hör hemma?

Edit2: Nä, det är tydligen fortsatt taylor swift. FML.
Senast redigerad av 1 NilssonHarHund, redigerad totalt 11 gånger.

Användarvisningsbild
NilssonHarHund

Kan en moderator fixa detta?

Användarvisningsbild
NilssonHarHund

Bild

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Hmmm... den där Homer kan nog vara jag som ligger bakom :o

Nåväl, det får kanske för din del vara en extra magnet för de kombinerade Swift/Warhammers som huserar här på forumet.

För övrigt ett häftigt projekt du har på gång!

Användarvisningsbild
NilssonHarHund

Blev till slut klar med ytterligare 10 guardians och har därmed en full squad om 20. I brist på enheter jag egentligen vill ha, men som ännu inte finns i plast, spenderar jag min tid med att måla upp bulkenheter.

Bild

Härnäst blir det avslut för de två warwalkers jag köpte redan i oktober och bara byggde. Inte ok att låta saker ligga så länge.

Har förresten också skaffat instagramkonto - AlaitocAvenger. Mycket inspirerande och positiv figurmålarcommunity där.

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Nurgle skrev:Hmmm... den där Homer kan nog vara jag som ligger bakom :o
Vafalls?!? :lol:

Åh! Fina Guardians! Det är något magiskt kring stora enheter... eller många modeller som står tillsammans överhuvudtaget.
Synergieffekt de luxe, helhetsintrycket är definitivt större än summan av de individuella gubbarna!

Användarvisningsbild
NilssonHarHund

Kaptenen skrev:Det är något magiskt kring stora enheter... eller många modeller som står tillsammans överhuvudtaget.
Synergieffekt de luxe, helhetsintrycket är definitivt större än summan av de individuella gubbarna!
Eller hur! Särskilt när de är beväpnade likadant. Man kan också gömma viss inperfektion bland mängden, vilket är extra praktiskt med så gamla modeller.

Längst upp till höger står förresten min variant av Iip.

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Ah, jag ser honom! Iiiip II !
Jo det är lite som att sjunga i kör, det går att smälta in med lite halvkass stämma, men tillsammans så låter det vackert även om varje person suger som solist. :lol:

Är sedan alla modellerna fint målade som här så blir det såklart bara ännu bättre!
Fullmålade arméer och stora enheter FTW!

Användarvisningsbild
NilssonHarHund

War walker baser ställda på tork. Med lite tid till förfogande för målning är ett halvtimmesjobb som detta trevliga. Skönt att kunna se något ”klart” på kort tid.

Bild

Användarvisningsbild
NilssonHarHund

War walkers klara! 1475p totalt nu! Trots ljustältet blir det inte helt bra bilder efter solnedgång. Behöver trots allt lite allmänljus för att det ska bli riktigt bra. Alternativt får jag jobba med vit bakgrund.

Bild Bild Bild

Skriv svar