Claras DE

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
speedfreek

Claras DE

Inlägg av speedfreek »

Jag kan byta bort fjädervingar. Posta bild på det du saknar till eldar, borde ha det också.
Ang kymerorna, så tror jag på blå eller väldigt vit blå.

Användarvisningsbild
Seregon

Re: Claras DE

Inlägg av Seregon »

Rödblåa Khymeras, dvs vitblå med rikligt med Baal Red (eller tvärtom färgskalemässigt)?

Sedan tror jag väl inte att just Gonka är den som spelar tråkighetslistor baserat rent på vad han har skrivit tidigare och spelade med på Adepticon. Många olika enheter som synergiar med varandra är alltid fantastiskt roligt.
::: Peter Rönnmo ::: VIII Legion, XII Company; Pavor Nocturnus ::: Blog: Twelfth of Eight :::

Clara

Inlägg av Clara »

Speedfreek: Toppen med vingarna. Spirit stones kommer från wave serpent
Bilagor
IMG_0475.jpg
IMG_0475.jpg (10.35 KiB) Visad 2489 gånger

Användarvisningsbild
Tadaotoko

Inlägg av Tadaotoko »

Vill inte kapa tråden för mycket. Men jag finner inga enheter i spelet eller listor som skulle vara tråkiga. Det enda tråkiga är att möta en lista som inte spelar på samma nivå. Då det är omöjligt att göra två listor som är lika svaga så får man gå åt andra hållet.
Sen är det inte alla lag som kan ta varierade Troops. Vill man spela varierade trops behöver man enheter som kan fylla olika roller men det har inte alla codexar.
Christofer "Koftan" Andersson
Serpent skrev:
Gonka Koff skrev:Varför skriver inte kungen av copypaste (Marshal) i den här tråden?
För att Tadaotoko genom sina listor här det senaste året övertagit kronan? :roll:

Gibber
Kontakt:

Inlägg av Gibber »

Där tror jag du har fel... Finns inga listor där man "måste" copy/paste...
Börjar mer o mer tro på Egges restriktionsmall som han postade på sin blogg för någon månad sedan. Ju hårdare codex, desto färre upprepningar får man ta.

Roliga/hårda/konstiga synergier är väldigt sällan tråkigt att spela mot. Det är just upprepningslistorna som är det tråkigaste.
Kan alla andra så kan väl jag också, här e min blogg: http://norderi-dekadens.se/

Mattias H

Inlägg av Mattias H »

Inställningen du efterlyser Clara var vad som fick in mig i hobbyn för länge länge sedan. Temade knasarméer, spelkonvent som byggde på storytemade slag där sidorna inte alltid var jämna och med galna objektiv och ofta omfattande bakgrundshistorier skrivna.

För mig känns dock ovanstående som ett trevligt minne från svunnen tid och utvecklingen mot något helt annat var det som drev mig ifrån hobbyn. Rent krasst var det nog YLVA:s 40k-influenser som ligger bakom då de en tid satte standarden mot tävlingsinriktat samtidigt som de ville ha ett enligt egen utsago, kul spel vilket ledde till oerhört godtyckligt klimat men där de som ledande auktoriteter hade nån sorts tolkningsföreträde. Låter som ett jäkla gnäll vilket inte var meningen eftersom det ändå var många intressanta diskussioner och trevliga personer vars strävan helt säkert var god. Det jag menar är att spelupplevelsen jämfört med vad jag gillade föll kraftigt.

På det viset tycker jag dagens komp är mycket mer tydligt i sin strävan och transparens. Spelet har blivit någonting annat som jag förvisso inte var jättelockad av. Ju mer tiden gått har jag dock kommit att tänka på spelet ur det rådande klimatet och samtidigt på äldre dagar anammat en viss nostalgi. Det känns inte alls otroligt att jag till och med tar steget tillbaka in i hobbyn i samband med nästa generations inträde.

Spelet har utvecklats till något annat än vad det än gång var helt enkelt.

GLinus

Inlägg av GLinus »

Jubel och applåder Clara!

Du är ju, enligt mig, fullständigt rätt ute i din inställning till spelet och armébyggande!

Det känns som att det är dags att arrangera The Gast Approved Special Tournament [G.A.S.T.] (som Special Olympics fast för 40K). En turnering där det premieras att spela en udda armé med stark och tydlig karaktär. Alternativa priser som "Tuffaste armén", Sjukaste konverteringen", "Snabbaste spelaren", etc utöver Sportmanship, målning och pallplatser. Roliga och lite speciella scenarion (som dock måste vara spelbara).

En turnering med lite extra skoj-skoj helt enkelt....

Elitismen och tävlingsinriktningen har vuxit sig lite väl stark på senare år, och jag tror att hobbyn i sin helhet skulle må bra av lite mer lek och skoj. Vi är ju uppenbarligen några som vill leka mer och tävla mindre så vi får väl sätta bollen i rullning.

Än en gång: Jubel och Applåder!!
Prepare to get your kick assed!

Fluff är tufft!!

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Jag önskar oss en fet turneringslokal i julklapp!

Bulgrim

Inlägg av Bulgrim »

Ja jävlar, har missat diskussionen mellan bilderna på de snygga modellerna! Jag har glatt insett att jag troligen är ett orosmoment till turneringspelet som dessutom inte går att kompa bort! :lol: Inte hundrakoll på alla svenska husregler, icke optimerade arméer, tycker konverteringar är intressantare än ranking samt spelar gärna turneringar - dock inte för att vinna, snarare att hobbyn lockar.

@Glinus; citerar del av ditt tankvärda inlägg, uppmärksamma mig om det inte känns okej.
Japp, fluffmongo! Eller, mest mongo då - men jag gillar fluff!

BoBo

Inlägg av BoBo »

Synade armén nu på defcon o jag tycker det är supernice!
Ett foto på hela armén samlad hade inte varit fel.....

Skriv svar