Kabal of the Obsidian rose

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Tist

Re: Kabal of the Obsidian rose

Inlägg av Tist »

Ah ja precis, bilden på seglet funkar då den redan täcker en så stor bit utav ytan. Egentligen skulle det nog funka att bara göra nåt som ramar in det lite, säg måla den "rutan" av skrovet bakom incubin i en annan färg än resten. Eller nåt helt annat, litar på att du fixar till en bra lösning på det.
"Monochrome und minimal!"

...und Fluffmongo!

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

Tist skrev:Ah ja precis, bilden på seglet funkar då den redan täcker en så stor bit utav ytan. Egentligen skulle det nog funka att bara göra nåt som ramar in det lite, säg måla den "rutan" av skrovet bakom incubin i en annan färg än resten. Eller nåt helt annat, litar på att du fixar till en bra lösning på det.
Det är exakt vad jag har tänkt mig. Jag har en idé som jag tror kan bli riktigt bra.

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

Så! Då var alla modeller målade!
Bild
Tre extra warriors för att fylla ut poängen och den ena enheten. Egentligen borde man måla upp sju till efter GC så att man kan köra en full enhet med 20 onda alver!

Och sen fixade jag till sidan på raidern...
Bild

Först funderade jag på olika bakgrunder man kunde fixa, men de flesta som inte enbart var mönster försvårades av texturen på skrovet. Men sen fick jag idén att inkorporera skrovdesignen i bilden snarare än att försöka jobba runt den (faktiskt innan Tist kom med förslaget, great minds think alike...). Och när jag började tänka så blev det mycket lättare. Jag tycker att slutresultatet blev ett väldigt lyft mot hur det var tidigare. Bilden passar mycket bättre in på skrovet, storleken på figuren får en förklaring när man har portalen att relatera till och bilden säger faktiskt mer nu. Varelsen är något som bodde i en annan dimension och kom genom en portal, kanske till och med innan The fall.
Senast redigerad av 1 Mortarion, redigerad totalt 25 gånger.

Tist

Inlägg av Tist »

Sjukt mycket bättre, tummen upp för det. Att färgen på portalen speglar bakgrunden på rosen på motsatta sidan skapar balans, mycket trevligt.
"Monochrome und minimal!"

...und Fluffmongo!

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

Som efterfrågades kommer här en samlingsbild på armén. Det är det jag kommer att spela på GothCon och en extra wych.

Bild

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Sweet.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

NordOrk

Inlägg av NordOrk »

Snyggt!
Waaaaa.........gghhhh!

BoBo

Inlägg av BoBo »

Grymt bra! Ser snyggt ut!
O jag är duktigt avis på att du redan är klar......

frigobben

Inlägg av frigobben »

Snyggt! Skulle vara kul att möta den, även om mina nids kanske inte håller med mig.

benmannen

Inlägg av benmannen »

Det ser ju väldigt väldigt bra ut!

Kul att se en arme som både är väl sammanhållen i sin stil och har finfina individuella modeller.

Snyggt! Jag ser fram emot att få se den in action på GothCon :)
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

Skriv svar