Old school baby! (Patan spelar Rogue Trader)
Re: Old school baby! (Patan spelar Rogue Trader)
Sådär då. Alla gubbs hopsatta. Säger nån "mold lines" blir det slagsmål!
Ändrade upplägget lite, insåg att det blev alldeles för lite karaktärer för att vara RT. Istället blir det en tac squad, en kapten med dubbla kraftnävar, en sergeant med hvy plasma, två techies, en trollis, samt två medics.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ändrade upplägget lite, insåg att det blev alldeles för lite karaktärer för att vara RT. Istället blir det en tac squad, en kapten med dubbla kraftnävar, en sergeant med hvy plasma, två techies, en trollis, samt två medics.
Jag ser inga gubbar...Ismeno skrev:Sådär då. Alla gubbs hopsatta. Säger nån "mold lines" blir det slagsmål!
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
"Or it didn't happen", eh? 
Inte så mycket att se, omålad resin är inte så spännande kanske. Ska få på lite primer i kväll och på fredag åker airbrushen fram är tanken.
Inte så mycket att se, omålad resin är inte så spännande kanske. Ska få på lite primer i kväll och på fredag åker airbrushen fram är tanken.
Old school baby! (Patan spelar Rogue Trader)
Full fart i SM-fabriken. Tac sq har fått primer och karaktärerna väntar på sin tur. I främre ledet från vänster till höger: 2 apotekare, kapten, (ska hålla i skölden), löjtnant med hvy plasma, trollis, två techies. Som synes har jag valt väldigt nedtonade karaktärer utan för mycket bling. Old school it is! Bak i hörnet lurar en väldans hög med resin som tydligen kan bli en Land Raider. Mer om den en annan gång. Så fort primern torkat åker airbrushen fram.

SM-fabriken hähä =)
Valet av Old school upplägget gillar en, är för lite SM-s med sådant ute idag :)
Med era färger i bakgrunden ser det redan nu lovande ut :D
Valet av Old school upplägget gillar en, är för lite SM-s med sådant ute idag :)
Med era färger i bakgrunden ser det redan nu lovande ut :D
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?
Mer beekies åt världen. Ok, fått airbrushat hela tac och lagt rn första enamelwash på hela gänget. Påbörjat detaljmålning på halva gänget. Sedan lite rost och smuts så är vi hemma med halmen.
-
Elevatorlake
Har du provat att använda filter-"wash" och gjorde du den i så fall själv eller körde du med något färdigproducerat?
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets
Använder ofta filter, men kanske inte på så här små figurer. Använder färdiggjorda, "Ammo of Mig" har grymt bra. Det går säkert att blanda till bra filter själv, men jag är lat.Elevatorlake skrev:Har du provat att använda filter-"wash" och gjorde du den i så fall själv eller körde du med något färdigproducerat?
Dessutom är de i bra nyanser anpassade till olika grundfärger och olika miljöer.
-
Elevatorlake
Verkar inte finnas filter för blå färger så jag får nog blanda själv ändåIsmeno skrev:Använder ofta filter, men kanske inte på så här små figurer. Använder färdiggjorda, "Ammo of Mig" har grymt bra. Det går säkert att blanda till bra filter själv, men jag är lat.Elevatorlake skrev:Har du provat att använda filter-"wash" och gjorde du den i så fall själv eller körde du med något färdigproducerat?
Dessutom är de i bra nyanser anpassade till olika grundfärger och olika miljöer.
Om du har ett fordon målat i t.ex. grön, brukar du använda samma filter på alla gröna ytor eller kör du olika filter på olika ytor med samma färg för variation?
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets
Det beror lite på, fordonet i sig får avgöra. Om man exempelvis vill ha ett fordon där solen blekt färgen på ovansidan mer än längre ner, som exempelvis fordon i öknen, kan man ju lägga olika filter. På sci-fi fordon gör man ju lite som man vill, men att exempelvis lägga olika filter på angränsande plåtar kan ge skön effekt. Sedan är filter en ganska "mjuk" effekt och ska man exempelvis smutsa hårt så försvinner ofta effekten av filtret i allt annat.Elevatorlake skrev:Verkar inte finnas filter för blå färger så jag får nog blanda själv ändåIsmeno skrev:Använder ofta filter, men kanske inte på så här små figurer. Använder färdiggjorda, "Ammo of Mig" har grymt bra. Det går säkert att blanda till bra filter själv, men jag är lat.Elevatorlake skrev:Har du provat att använda filter-"wash" och gjorde du den i så fall själv eller körde du med något färdigproducerat?
Om du har ett fordon målat i t.ex. grön, brukar du använda samma filter på alla gröna ytor eller kör du olika filter på olika ytor med samma färg för variation?
En annan variant är att använda oljefärger och lägga små färgstänk som med terpentin arbetas in i ytan för att skapa färgskiftningar, såsom Mikael Rinaldi älskar att göra. Det ger mer kontroll än en wash/filter.