Rödes lilla IG-tråd

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Rödes lilla IG-tråd

Inlägg av Röde »

So-Spring Gick ok. Fick spö av BAx2 vilket var lite oväntat. Jag var inställd på att de listorna skulle vara tuffa att möta men att den ena skulle tokspöa mig trodde jag kanske inte. Spelade draw mot Orks. Vann sedan mot Daemons och Grey Knights. Det var också rätt oväntat. På pappret såg det ut som torsk. Måste säga att jag "saveade" som en tokig i sista matchen mot Pärsis Psyflemans. Mina Plasma Gunners var inte heller att leka med. Jag spelade idiotoffensivt mot GK vilket visade sig vara rätt melodi.

Fick en rackarns massa röster (alla) i best painted och tog hem den lilla utmärkelsen. :D
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

taogoli
Inlägg: 162
Blev medlem: 09 mar 2010, 18:03
Ort: Norrköping

Re: Rödes lilla IG-tråd

Inlägg av taogoli »

Å med ens gick priset för denna ursnygga armén "lite" till. :mrgreen:

För fasen, är du helt tokig som överväger att sälja den.

Om jag inte redan haft en stor IG armé och en andra snart klar, så kunde det vara lockande, men det räcker med två.

Om du nu ska sälja den, så ta reellt betalt, så snygg som den är.

Mvh taogoli

Ps. Du får kika förbi på onsdagsklubben någon gång, som gammal Nrokare ;)
När en människa har vanföreställningar kallas det för mental sjukdom.
När många människor har vanföreställningar kallas det för religion.

Varför slå ihjäl mygg med flugsmälla, när det finns 42 cm kanoner.

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Rödes lilla IG-tråd

Inlägg av Röde »

Jo tanken har slagit mig. Det gör den alltid när jag börjar bli klar med ett projekt och ställer in siktet på nästa.

Nu är den här armén rolig att spela med och jag får en rätt go känsla när jag ser alla bilarna stå uppradade bredvid varandra vid spelplanen innan deployment. Camouflagemönstret och färgerna funkar bra tillsammans. Skulle armén bli till salu på allvar så blir det inte till något halva inköpspriset eller sånt trams. Det lär snarare bli en bit över inköpspriset.

Vi får väl se om någon vågar lägga ett seriöst bud.

Kul att du gillar den taogoli.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Rödes lilla IG-tråd

Inlägg av Röde »

Motivation efterlyses...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

daskad
Inlägg: 2686
Blev medlem: 08 apr 2011, 13:23
Ort: Ulricehamn

Re: Rödes lilla IG-tråd

Inlägg av daskad »

11-13 Maj, Ulricehamns Open ;) Best Painted unit + hq vinner fint pris om det blir mer än 30 deltagare, annars blir det något lättare pris istället!
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Rödes lilla IG-tråd

Inlägg av Röde »

Pillat vidare med Sentinellen med Las Cannon. Fått allt utom den sista högdagern med ruttet fläsk på plats. Känns helt ok då det är halvsegt med motivationen. Imorgon blir det målarstuga ihop med unge Herr Blom. Hoppas få Sentinellen färdig då samt att få dit Camo-mönstret på Pasks bil. Det känns som det minsta jag ska hinna med.

(Ska bli spännande att packa upp Zone Mortalis imorgon också.)
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Blom
Inlägg: 2091
Blev medlem: 04 jul 2009, 07:17

Re: Rödes lilla IG-tråd

Inlägg av Blom »

Det ska blir rikigt trevligt! Och så får du en dreadknight att leka med då med 8-)
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Rödes lilla IG-tråd

Inlägg av Röde »

Blom skrev:Det ska blir rikigt trevligt! Och så får du en dreadknight att leka med då med 8-)
Det ska bli skoj.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Rödes lilla IG-tråd

Inlägg av Röde »

Och så kommer nu en bild på Sentinel nr 2. (fast 4 ;) )

Bild

Och en till på samma...

Bild

Pask och Manticore står på målarbordet. Camoumönster och första highlights på plats, liksom transfers och lack. Nu ska de lortas ned och washas lite för att sedan få de sista högdagrarna.

Hoppas på att få en plats på LinCon och att då ha Storm Troopers och Advisors färdiga också.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Ancalagon
Inlägg: 3323
Blev medlem: 15 aug 2011, 16:15

Re: Rödes lilla IG-tråd

Inlägg av Ancalagon »

Snyggt som vanligt Roger :)

Skriv svar