Captains Corner

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Claimh_Solais

Re: 4000p Tyranids

Inlägg av Claimh_Solais »

riktigt tuff , stackars eldars ser allt lite nervösa ut :lol:

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Claimh_Solais skrev:riktigt tuff , stackars eldars ser allt lite nervösa ut :lol:
Tack! :)

Projekt 4000p Tyranider 2013
Totalt målarkoma.
En vän sa: Kollar du på Game of Thrones?
-Nej, har inte sett.
-Gör det, jäkligt välgjort och bra.
Jag är en bit in på säsong 1 nu, INGA SPOILERS TACK, men det blir inte ett enda penseldrag gjort.
Just därför undviker jag att ens prova Wow, Starcraft II eller annat som jag vet skulle bli döden för mitt målande.
Fokus!! (ska bara se klart säsong 1 o 2 först, sen är det fokus!!)

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Captaingallas skrev:
Claimh_Solais skrev:riktigt tuff , stackars eldars ser allt lite nervösa ut :lol:
Tack! :)

Totalt målarkoma.
En vän sa: Kollar du på Game of Thrones?
-Nej, har inte sett.
-Gör det, jäkligt välgjort och bra.
Jag är en bit in på säsong 1 nu, INGA SPOILERS TACK, men det blir inte ett enda penseldrag gjort.
Just därför undviker jag att ens prova Wow, Starcraft II eller annat som jag vet skulle bli döden för mitt målande.
Fokus!! (ska bara se klart säsong 1 o 2 först, sen är det fokus!!)
AVUNDSJUK! Tänk om jag kunde se den från början igen UTAN att veta vad som händer! Ahh..man kan ju drömma..

Men måla medan du tittar på serier! Det är bra att göra två saker samtidigt :)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Jörgen

Inlägg av Jörgen »

Ser riktigt nice ut det där, bra blending på benplattorna du fått till.

Användarvisningsbild
Lottomannen

Inlägg av Lottomannen »

Att titta på serier när man målar tycker jag är underbart! Plöjt igenom tio säsonger Stargate på det viset.
Sen kanske a Game of Thrones är svårare, lite "skarpare svängar" i den :)
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Jörgen skrev:Ser riktigt nice ut det där, bra blending på benplattorna du fått till.
Tack! :D
Flogger skrev: Men måla medan du tittar på serier! Det är bra att göra två saker samtidigt :)
Lottomannen skrev:Att titta på serier när man målar tycker jag är underbart! Plöjt igenom tio säsonger Stargate på det viset.
Sen kanske a Game of Thrones är svårare, lite "skarpare svängar" i den :)
Jag brukar slötitta på saker, tex battle reports från BTP där jag kan lyssna mig igenom 2 timmar och titta lite ibland.
Har även plöjt igenom alla säsonger av tex How I Met Your Mother och Scrubs, lättsamma saker jag har sett förr och därför kan jag ha det mest i bakgrunden med full fokus på målning.
Jag provade även att kolla igenom House, men där är så många detaljer i handlingen jag behövde se se att målningen gick i slowmotion.
Att måla till Game of Thrones, första gången jag ser serien, gick inte alls. Jag är fast.
Guld värt att vara tolv steg efter resten av världen och nu kunna se 2 säsonger på raken! :D

Precis innan jag såg The Hobbit lyssnade jag igenom Bilbo som fantastiskt ljudbok på Youtube för att ha den färskare i minnet, det var bästa bakgrundsljudet hittills!
Funderar på Hours Heresey serien, har dock inte kollat upp hur många som finns som ljudböcker.

eldrak

Inlägg av eldrak »

Wheel of Time finns på ljudbok om du vill ha några timmars ljudkuliss...

Användarvisningsbild
imp

Inlägg av imp »

eldrak skrev:Wheel of Time finns på ljudbok om du vill ha några timmars ljudkuliss...
Ganska många timmar det
En bild säger mer än 1000 kaniner

Joakim

Inlägg av Joakim »

Ganska många bra timmar. Lyssnat på alla. Några 2 gånger..... (hjärndöda arbetsplatser har fördelar)

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

eldrak skrev:Wheel of Time finns på ljudbok om du vill ha några timmars ljudkuliss...
Tack för tipset! Där har jag något att lyssna på i månader framöver! :D

Tervigon/Tyrannofex
Uppe i sadeln igen efter några dagar utan att lyfta penseln.
Jag har lite svårt att få tummarna loss ibland när det är modellen efter de som först "måste" göras jag egentligen vill ta tag i.
Den här modellen är en av de 3 jag har kvar som är målad sedan tidigare, så det är en renovering som pågår.

Tidigare look:
Bild

Det är mest skalen som ska göras om, men även lite andra detaljer och reperationer.
Den är magnetiserad för att kunna gå som både Tervigon och Tyrannofex, men just Tyrannofexen känns inte lika het att spela med i nuvarande codex. Han är dock redo för framtiden!

Har påbörjat alla de lösa delarna
Bild
(Solsken genom blå gardiner ger lite skumt fotoljus)

Jag har även börjat göra om Äggsäcken.
Tidigare hade jag en enfärgad ganska tråkig look som inte var glossy som resten av huden, för att ge ett lädrigt utryck, men jag gillade det inte.
Nu har jag målat de Termagants som syns, för att ge intryck av att de är på väg ut igenom en tunn hinna, samt utöver gloss varnish experimenterat med Karlssons Klister.
Jag gillar det! Jag tycker den börjar se så äcklig ut som en Tyranidäggsäck ska göra.

Gammal halva överst, ny WIP underst.
Bild

Skriv svar