Har du kört den? Den verkar så... så... övermäktig som alfastrike men sen så underdånig när röken lagt sig. Assault marines är så usla och devastators får bara relentless första turnen. Elleeeer är den kul?Elevatorlake skrev:Vill du prova en hård formation som ändå är rolig att spela (för dig...) kan jag rekommendera skyhammer annihilation force med grav cannons. Väldigt hård men samtidigt känns den fluffig och som man väntat sig att marines ska fungera.
En oändlig rivstart - resan mot en målad arme
En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad arme
-
Elevatorlake
Re: En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad ar
Jag körde en min-variant med fem modeller var i devastators och inte grav-cannons (har inga sådana än) och assault marines med inte så mycket tillval. Då får man in andra grejer också i listan vilket gör den mindre ensidig. Den gör också att man hamnar i lite ovana situationer med t.ex devastators som tar line breakerNurgle skrev:Har du kört den? Den verkar så... så... övermäktig som alfastrike men sen så underdånig när röken lagt sig. Assault marines är så usla och devastators får bara relentless första turnen. Elleeeer är den kul?Elevatorlake skrev:Vill du prova en hård formation som ändå är rolig att spela (för dig...) kan jag rekommendera skyhammer annihilation force med grav cannons. Väldigt hård men samtidigt känns den fluffig och som man väntat sig att marines ska fungera.
Jag tog dessutom in skyhammern runda två så resten av listan hade hunnit en bit upp på bordet och kunde hjälpa skyhammern mer. Då blev den lite mindre binär.
En annan rolig formation var faktiskt strike force ultra, den var roligare än jag trodde den skulle vara.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets
Äsch, nu har du fått mig sugen, tvärtemot min plan att bygga/måla klart allt jag påbörjat.Elevatorlake skrev:Jag körde en min-variant med fem modeller var i devastators och inte grav-cannons (har inga sådana än) och assault marines med inte så mycket tillval. Då får man in andra grejer också i listan vilket gör den mindre ensidig. Den gör också att man hamnar i lite ovana situationer med t.ex devastators som tar line breaker
Jag tog dessutom in skyhammern runda två så resten av listan hade hunnit en bit upp på bordet och kunde hjälpa skyhammern mer. Då blev den lite mindre binär.
En annan rolig formation var faktiskt strike force ultra, den var roligare än jag trodde den skulle vara.

"Mmmmmmhhhhh....Strike foooooorce uuuultraaaa!"
-
Elevatorlake
Terminators...Nurgle skrev:Äsch, nu har du fått mig sugen, tvärtemot min plan att bygga/måla klart allt jag påbörjat.Elevatorlake skrev:Jag körde en min-variant med fem modeller var i devastators och inte grav-cannons (har inga sådana än) och assault marines med inte så mycket tillval. Då får man in andra grejer också i listan vilket gör den mindre ensidig. Den gör också att man hamnar i lite ovana situationer med t.ex devastators som tar line breaker
"Mmmmmmhhhhh....Strike foooooorce uuuultraaaa!"
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets
-
Iambroborn
I LOVE THEM SO MUCH
Skulle jag kört Space Marines så skulle de vara 100% damned
Riktigt nice!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ja jäklar vad sega dina ultra marines var, men så är ju invisibility fubbigt bra
En bat rep är påbörjad och kommer levereras inom kort!
En bat rep är påbörjad och kommer levereras inom kort!
Håller med - gillar dem ocksåIambroborn skrev: I LOVE THEM SO MUCH![]()
Skulle jag kört Space Marines så skulle de vara 100% damned
Vad ska jag sikta på nu?

För att summera mitt dryga år som 40k-spelare så har jag nu en egenbyggd armé som kan vara hård om den vill, lärt mig spelet, spelat en hel del (16+ "riktiga" matcher?) och nördat loss på allsköns taktiktänk, listbyggen, tekniker, färger, tillbehör och annat. Jag är långtifrån bäst på något men jämfört när jag började så är jag själv nöjd med utvecklingen. En viss förvåning känner jag nog också över att jag ibland inte bara gett upp, slängt ut hela klabbet på gården, hällt på bensin och tuttat eld på skiten.
Så känslan är att jag kommit betydligt längre än jag trodde resan skulle ta mig när jag tog mina första, stapplande steg in i hobbyn.
Det har nog skapat lite vakuum de senaste månaderna. Köpt lite saker att bygga/konvertera samt ska på några turneringar men en viss planlöshet har infunnit sig.
Som den målinriktade person jag är så vill jag gärna ha något att sträva mot.
Nu tror jag att jag landat i målsättningar för det kommande året:
För att avrunda med lite floskelvarning:- resan är minst lika viktig som målet.
Sen lite sockervadd på det:
Stort tack till alla som direkt eller indirekt hjälpt mig på vägen med tips, idéer och inspiration kring både spelandet och hobbyn, genom det här forumet eller ute i verkligheten. Generositeten överlag och gemenskapen kring kärleken för 40k har en stor del i att jag fortfarande finner nöje i hobbyn och det ger energi till nya stordåd. Eller stordåd är kanske att ta i - mer som tomtebloss på en mörk bakgård men ni fattar nog.
Vi ses därute på slagfältet!

För att summera mitt dryga år som 40k-spelare så har jag nu en egenbyggd armé som kan vara hård om den vill, lärt mig spelet, spelat en hel del (16+ "riktiga" matcher?) och nördat loss på allsköns taktiktänk, listbyggen, tekniker, färger, tillbehör och annat. Jag är långtifrån bäst på något men jämfört när jag började så är jag själv nöjd med utvecklingen. En viss förvåning känner jag nog också över att jag ibland inte bara gett upp, slängt ut hela klabbet på gården, hällt på bensin och tuttat eld på skiten.
Så känslan är att jag kommit betydligt längre än jag trodde resan skulle ta mig när jag tog mina första, stapplande steg in i hobbyn.
Det har nog skapat lite vakuum de senaste månaderna. Köpt lite saker att bygga/konvertera samt ska på några turneringar men en viss planlöshet har infunnit sig.
Som den målinriktade person jag är så vill jag gärna ha något att sträva mot.
Nu tror jag att jag landat i målsättningar för det kommande året:
- - Bli ännu bättre och snabbare på att måla. Idag tar en modell i snitt 20 timmar + för mig att få helt klar. Kan jag kapa 50% på tiden och få en bättre standard skulle det vara över all förväntan.Så jag jobbar på tekniker och tillvägagångssätt för att effektivisera målandet.
- - Måla upp hela min armé till den standard jag kan leverera. Just nu har jag många enheter där jag bara målat upp en av modellerna så bra jag kan och resten befinner sig på nån slags halvdan tabletop-standard. Ser lite skevt ut.
- - Försöka få till spel mot alla codexar. Tau, orcer, dark eldar, space wolfs, Sisters med flera. Finns många därute jag ännu inte mött i kampen för kejsaren.
- - Göra fler konverteringar, byggen och våga testa något utanför boxen med greenstuff.
- - Åka på en turnering med en helt färdigmålad armé där allt är precis som jag vill ha det och så bra målat jag kan prestera.
- - Träffa fler sköna lirare på turneringar, home games, klubbar och annat.
- - Och alltid - ha kul! När det börjar kännas tradigt ska jag lägga ner, pyssla med något annat och ta upp tråden igen när det känns lustfyllt.
För att avrunda med lite floskelvarning:- resan är minst lika viktig som målet.
Sen lite sockervadd på det:
Stort tack till alla som direkt eller indirekt hjälpt mig på vägen med tips, idéer och inspiration kring både spelandet och hobbyn, genom det här forumet eller ute i verkligheten. Generositeten överlag och gemenskapen kring kärleken för 40k har en stor del i att jag fortfarande finner nöje i hobbyn och det ger energi till nya stordåd. Eller stordåd är kanske att ta i - mer som tomtebloss på en mörk bakgård men ni fattar nog.
Vi ses därute på slagfältet!