Claras DE

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Asplund

Re: Claras DE

Inlägg av Asplund »

Vem kom etta och tvåa då?

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Flüchten vann med sina Exodite Eldar. Vet inte vem som kom tvåa. Jag landade på en fjärde plats.

Jag tyckte många av de andra arméerna var för "ojämna" i målningskvaliteten. Fordonen når sällan standarden på infanteriet och då haltar det. Flüchtens armé var tuff men känns inte särskilt 40K.

Clara har en jämnare kvalitet på sitt måleri tycker jag och det gör massor för helhetsintrycket. Helheten är viktigare än enstaka flashiga modeller enligt min mening.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Yabob

Inlägg av Yabob »

Är väl dock rätt vanligt att coolast byggda armé vinner och inte snyggast målade. Har sett detta minst tre gånger på LinCon. En del av arméerna tappade (som det lät på folk) även röster på att de varit med förut i olika PB.

Tvåa kom den snyggaste av Blood Angles arméerna (kommer bara inte på namnet i skrivande stund).
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den

Administrativt ansvarig för LBK

Clara

Inlägg av Clara »

Tack för alla fina kommentarer här och på lincon. Jag fick spela mot Rödes fina armé, och om vi kom trea och fyra på best painted så kan det ha varit turneringens snyggaste bord.

Jag hade en riktigt rolig och trevlig turnering, tack för det också. Jag är riktigt nöjd över min placering, jag kom nästan på övre halvan och det är inte fy skam det inte.

Clara

Inlägg av Clara »

Ny regelbok ute, och med det kommer ju möjligheten att ha allies. En Farseer till min DE känns spännande.

Mina Eldar matchar dock inte alls mina DE, speciellt inte basningen. Men bland alla bitz och modeller här hemma så fanns denna knubbiga lilla gubbe (med ett spjut som skulle kunna användas som power maul om han hade kunnat köpa det).

Målade honom i en blandning av mina olika arméers färgscheman. Jag tyckte det var lite kul att han hade vänt kappan ut och in (lite "kappan efter vinden"). Gjutningen var inte superbra på kappan, så den är lite knottrig, men men. Det blev lite extra skuggor på runorna, då alla runor egentligen är platta. Det gråmålade längst ner på kappan vet jag inte riktigt vad det är.. kanske att den har blivit bränd av den giftiga gröna geggan på marken som hans eldarkappa inte är gjort för att klara av.. det var hur som helst kul att okynnesmåla honom.

Någon gång i framtiden kommer jag nog byta ut honom till en snyggare och nyare modell, han är ju lite söt nu men till mina DE passar inte riktigt den stilen av modeller. Känns dock lite osäkert hur ofta man kommer få spela allies på turneringar så jag väntar med det. Som troops kommer jag byta baser på några jet bikes.. inte så spännande men det funkar.
Bilagor
IMG_4658.JPG
IMG_4658.JPG (81 KiB) Visad 1621 gånger
IMG_4661.JPG
IMG_4661.JPG (111.05 KiB) Visad 1621 gånger

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Kanske jag som är för gammal, men jag trodde faktiskt att det där var den nyaste Farseer som fanns...

Användarvisningsbild
imp

Inlägg av imp »

Är utan tvekan en av de snyggaste varianterna på "Älgen" jag sett =)

Gillar verkligen ansiktet
En bild säger mer än 1000 kaniner

Clara

Inlägg av Clara »

Jag tänker att den de har släppt i finecast borde vara den nyaste. Gamla eldarmodeller brukar syssla med stora hattar, hår, plymer.. så jag har tänkt att den här är gammal.

Clara

Inlägg av Clara »

så ja, du är gammal.

Älgen var ett bra ord för den, passar också bra till "ren-warlocken"

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Spjutet blev ju bar till slut :)
Rikard "+1" Tröger