Khorne Demons
Re: Khorne Demons
fuskigt snyggt som vanligt... *bryter sönder en pensel*
Snyggt som vanligt. Bra kontrast med svärden och fjällen mot det röda. Det enda jag inte riktigt gillar är OSL:en runt ögonen, men det beror nog mest på att jag inte gillar effekten som sådan. Jag har sett modeller från en eller två personer som jag tycker har lyckats med lysande ögon och säkert bortåt hundra som jag inte gillar.
Hej
Dax för lite mer bilder nu då! Har lagt lite grundfärger på "resten" och ställde upp det på displaybordet!
Projektet tuffar på riktigt bra nu tycker jag.............

Dax för lite mer bilder nu då! Har lagt lite grundfärger på "resten" och ställde upp det på displaybordet!
Projektet tuffar på riktigt bra nu tycker jag.............

Ser nice ut, displayboards ger så mycket, önskar man såg mer sånt på turneringar.
Borde ge lite extra poäng dessutom!
Borde ge lite extra poäng dessutom!
demonprins snart klar! Har lite issues med färgvalet och kontrasterna men det är inget som går att fixa nu ändå utan jag får lämna de till slutet då allt är målat o står på bordet!! (har dessutom satt upp ett målarschema nu inför GC och jag har inte jätte mycket tid att lägga på dem)
Vad tycks?

/Peder
Vad tycks?

/Peder
Jag tycker han ser lite för snäll ut, mer Hellboy än Khorne.
För övrigt mycket snyggt målad.
För övrigt mycket snyggt målad.
Är det meningen att den ska se ut som en ork? För det är ju lite coolt isåfall med en upphöjd khorne-ork.
Dem ryggmusklerna leker man inte bort! Jag vill ha in något tukost som gör rustningen mer intressant.
-
Claimh_Solais
målningen är riktigt snygg ,men skulle nog va coolt om det röda hade mer kontraster i sig (kan ju va bilden som spökar röd är ett piss o fota ) eller att du målar synlig ådror på musklerna skulle nog få han och se mer ond ut
Hej
@ Eldrak: Ja kan hålla med om att han inte ser ond nog ut! Kan vara så att jag måste skugga ner det röda eller kanske höja upp kontrasterna......vet inte men något kanske man ska göra......kommer nog iofs avvakta med att göra något drastiskt nu o vänta till resten av armén är klara så man kan se hur färgerna går ihop som helhet!
@Jonke: Hehe, nä tanken var aldrig en ork i grunden även om den nu (efter du påpekat det) påminner en del om en! ursprungsidéen var att använda plast minotaurna helt till att göra prinsar men jag tyckte inte huvudet passade så jag testade på att skulptera ett eget.......
@Samuel: Rustningen är målad i silver o brons där bronset har fått en lätt wash med turkost (fotot kanske inte visar detta men det är ju trots allt ett kass iphone i dåligt ljus som ligger bakom) Dock kan man kanske lägga till mer färg för att poppa till det hela lite....ska fundera på det!
@Claimh_Solais: Detta är ett försök till att måla lite zenital highlight på huden vilket gör att kontrasten uppe på blir mindre så klart! Detta ska ju inte hindra modellen från att bli bra så jag kanske helt enkelt har anvät fel metod! Även om kontrasten är bättre än på fotot så tycker jag som du att den behöver lite extra och jag funderar antingen å att mörka ner allt eller lägga på en ytterliggare highlight i orange eller lite biege ton! Det är detta jag vill vänta med tills jag kan se hur den ser ut tillsammans med det andra! Men ådror är nog en bra idé oavsett!
Tack för synpunkterna
/Peder
@ Eldrak: Ja kan hålla med om att han inte ser ond nog ut! Kan vara så att jag måste skugga ner det röda eller kanske höja upp kontrasterna......vet inte men något kanske man ska göra......kommer nog iofs avvakta med att göra något drastiskt nu o vänta till resten av armén är klara så man kan se hur färgerna går ihop som helhet!
@Jonke: Hehe, nä tanken var aldrig en ork i grunden även om den nu (efter du påpekat det) påminner en del om en! ursprungsidéen var att använda plast minotaurna helt till att göra prinsar men jag tyckte inte huvudet passade så jag testade på att skulptera ett eget.......
@Samuel: Rustningen är målad i silver o brons där bronset har fått en lätt wash med turkost (fotot kanske inte visar detta men det är ju trots allt ett kass iphone i dåligt ljus som ligger bakom) Dock kan man kanske lägga till mer färg för att poppa till det hela lite....ska fundera på det!
@Claimh_Solais: Detta är ett försök till att måla lite zenital highlight på huden vilket gör att kontrasten uppe på blir mindre så klart! Detta ska ju inte hindra modellen från att bli bra så jag kanske helt enkelt har anvät fel metod! Även om kontrasten är bättre än på fotot så tycker jag som du att den behöver lite extra och jag funderar antingen å att mörka ner allt eller lägga på en ytterliggare highlight i orange eller lite biege ton! Det är detta jag vill vänta med tills jag kan se hur den ser ut tillsammans med det andra! Men ådror är nog en bra idé oavsett!
Tack för synpunkterna
/Peder