Captains Corner

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Kaptenen

Re: 4000p Tyranids

Inlägg av Kaptenen »

Claimh_Solais skrev:jäklar va coola när alla är i en stor svärm :D imponerande , hög standard på en så stor svärm-armé
Man kan nästan höra den stackars imperial guarden på andra sidan säga "ooh fuuuck"
hatten av från min sida :D
Ismeno skrev:En fantastisk armé det där, grymt imponerad av kombinationen mängd/målarstandard. Sweeeet!
Serpent skrev:Snyggt!
Tack alla!
Det tar lite mer tid på varje modell men jag tycker det är mödan värt att vara nöjd med varenda liten Tyranid i armén!
Effekten av stor klump med bugs på bild blir häftig, ska dock prova att sätta dem i units á la White Dwarf bilder på nästa famljefoto, det syns ju inte vad som finns på bilden om man inte kollar med lupp.
Flogger skrev:Men när kommer din Harridan eller Hierophant? :D
Min Harridan är min belöning när jag når 4000 poäng!
Vilket i sig är ganska roligt då den väger in på 900p och kan ta mig över 5000p om den också blir klar i år. :D

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Captaingallas skrev:
Flogger skrev:Men när kommer din Harridan eller Hierophant? :D
Min Harridan är min belöning när jag når 4000 poäng!
Vilket i sig är ganska roligt då den väger in på 900p och kan ta mig över 5000p om den också blir klar i år. :D
Shit jag hade aldrig kunnat hålla mig om jag hade den hemma, hade målat upp den på en vecka! :P
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Flogger skrev: Shit jag hade aldrig kunnat hålla mig om jag hade den hemma, hade målat upp den på en vecka! :P
Jag plockade upp honom samma sekund han kom in genom dörren, och insåg snabbt att det inte precis var som att bygga ihop en Rhino.
Han behöver filas och slipas och sågas och fixas. Och magnetiseras (mest för transportens skull).
Det var där och då jag insåg att min målningsstandard på armén inte var värdig denna gigant, så jag påbörjade en renovering av hela armén!

Nu, 100+ modeller senare, känner jag mig nöjd med nivån på målningen och jag är redo att ta upp det till en större skala, men först ska jag till 4000 poäng så att jag bara kan fokusera på denna jätteflygare!

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Captaingallas skrev:
Flogger skrev: Shit jag hade aldrig kunnat hålla mig om jag hade den hemma, hade målat upp den på en vecka! :P
Jag plockade upp honom samma sekund han kom in genom dörren, och insåg snabbt att det inte precis var som att bygga ihop en Rhino.
Han behöver filas och slipas och sågas och fixas. Och magnetiseras (mest för transportens skull).
Det var där och då jag insåg att min målningsstandard på armén inte var värdig denna gigant, så jag påbörjade en renovering av hela armén!

Nu, 100+ modeller senare, känner jag mig nöjd med nivån på målningen och jag är redo att ta upp det till en större skala, men först ska jag till 4000 poäng så att jag bara kan fokusera på denna jätteflygare!

Vi kommer ha en Gladiator turnering i Jönköping och spela med adepticons regler (med modifieringar), 2500p inklusive 1 superheavy/gargantuan. Då hoppas jag du kommer med din harridan ;)
http://www.svenska40k.se/forum/viewtopi ... =20&t=9033

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Flogger skrev:Vi kommer ha en Gladiator turnering i Jönköping och spela med adepticons regler (med modifieringar), 2500p inklusive 1 superheavy/gargantuan. Då hoppas jag du kommer med din harridan ;)
Skulle vara kul men finns ingen chans att jag är färdig tills dess, så mycket tid kan jag inte avsätta till målning i sommar.
Familj och jobb får gå först. Men nästa år så! :)

Projekt 4000p Tyranider 2013

Hive Tyrant
Det känns underligt, men nu är jag inne på sista förmålade modellen!
Eller nästan, jag har en hemmabyggd Drop Pod kvar att fixa, men sista riktiga modellen är det.
Det kändes som väldigt långt borta när jag körde igång i början av året, men snart så kan jag slita av plast från nya boxar!

Sedan tidigare hade jag målat vapnen jag kör som Twin-Linked Devourers, de har jag fixat till nu.
Helt nymålat är även Bonesword och Lash-whip combon, de satt kvar på spröt igår.

Codex Tyranids p.83: "Boneswords crackle with Psychic energy"
Bild

Nu ska jag börja renovera om kroppen, vilket är mest skalen, på Hive Tyranten!

Användarvisningsbild
Excessus

Inlägg av Excessus »

Riktigt snyggt, men...

...det var några sjuka pormaskar han har på den där armen... ;)
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Användarvisningsbild
Flogger

4000p Tyranids

Inlägg av Flogger »

Captaingallas skrev:
Flogger skrev:Vi kommer ha en Gladiator turnering i Jönköping och spela med adepticons regler (med modifieringar), 2500p inklusive 1 superheavy/gargantuan. Då hoppas jag du kommer med din harridan ;)
Skulle vara kul men finns ingen chans att jag är färdig tills dess, så mycket tid kan jag inte avsätta till målning i sommar.
Familj och jobb får gå först. Men nästa år så! :)
Vi har inga målningskrav ;)

Men du är så välkommen nästa år! :)

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Flogger skrev: Vi har inga målningskrav ;)

Men du är så välkommen nästa år! :)
JAG har målningskrav. ;)
Men som sagt, nästa år så är den redo!

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Projekt 4000p Tyranider 2013

Hive Tyrant
Sablar vilket målarstim idag! Bara satt och satt och till slut så var han färdig! :D

Med Lashwhip & Bonesword
Bild

Med 2 x Twinlinked Devourer
Bild

Vingarna är airbrushade. Skalen var det som tog mest tid att fixa till
Bild

Vinges undersida. Inte helt kompis med airbrushen så det har stänkt här och där, fuktfilter är något jag lärt mig att jag bör skaffa.
Bild

Alla mina Monstrous Creatures :wub:
Bild

Hive Tyranten har jag mest spelat med 2 x TL Devourers och Old Advesary (preferred Enemy) och vingar såklart, vilket gör att han landar på 285p. Då är jag uppe i Totalt 2858 poäng!

1142 poäng kvar. Nästa grej är en hemmabyggd Tyranid Drop Pod (Mycetic Spore) som jag inte riktigt vet hur jag ska fixa till, efter det så har jag kört igenom och målat om hela min gamla armé - sen blir det helt nytt!

Användarvisningsbild
Ismeno

4000p Tyranids

Inlägg av Ismeno »

Heja heja!
Stora monster är ball! Tyvärr har ju GW gått helt bonkers det sista och skapat stora Manga-Walkers till Gud och alla människor, så de en gång så imponerande Fexarna ser ut som Gaunts.....men men, det lär ju komma nya bestar när Nidsen får ny bok. :-P
Grymt imponerad av din uthållighet! Själv står det helt still på målarfronten för tillfället, jobb å barn å barn å jobb......

Skriv svar