Khorne Demons

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
BoBo

Re: Khorne Demons

Inlägg av BoBo »

En prins till som är klar!
Dåligt foto med telefon men det får duga så länge! Ska ta med en bättre kamera sen när allt är klart!

Bild

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

Hade det varit någon annan som postat bilden hade jag nog nöjt mig med att säga att det var en snygg modell, men med tanke på hur bra du målar kommer jag att påpeka några detaljer som jag känner kan bli bättre. För jag antar att du vet att modellen är snygg.

Det första är att den, precis som den andra prinsen, ser lite snäll ut. Med nöjd än ursinnig. Fast jag kan egentligen inte säga vad som gör det. Möjligen att ovansidan av ögonen är rak, snarare än en båge neråt. Lite rynkor i mitten av pannan (som säkert kan målas dit) skulle kanske funka?

Sen ser det röda lite platt ut i jämförelse med resten av modellen, men det kan mycket väl vara fotot. Rött är riktigt svårt att få bra på kort. Hornen och pälsen har betydligt mer djup.

Och så gillar inte jag OSL från ögon. Fast det är mest effekten som sådan som jag inte gillar. Jag har sett mängder med bilder på CoolMiniOrNot där folk har målat det, men kanske bara en eller två som jag gillar. Och då snackar vi världseliten på figurmålning.

Och till sist utgår jag från att basen inte är klar. För annars bör du nog se över den...

Men som sagt, modellen är riktigt snygg. Fast eftersom jag vet vad du kan göra så tror jag att den kan bli ännu snyggare.

BoBo

Inlägg av BoBo »

@Mortarion: Tjena o tack för kommentarrna! Lite svar på kommentarerna!
Angående ansiktsuttryck o ondhet så utgick jag inte från att skapa ett överdrivet ont utseende utan det blev mer som det blev om man kan säga så! Efter ett antal buster/skulpurer nu så är jag övertygad om att jag skulle kunna skapa ett mer ondsint uttryck om jag skulle göra om honom men nån gång måste man ju bli klar med :) för övrigt så tycker jag att deras "snälla"uttryck är ganska bra och ger en liten personlig kontrast till dem! Jag ska göra en demon bust som är arg bara för det.........:)

Det röda har gett mig huvudbry och kameran på miniphone suger.....den har mer kontrast i verkligheten men jag ärinte säker på om det är tillräckligt ändå....ska ta foto med min systemkamera så får vi se hur det blir (alternativet är att lägga på en ljusare highlight men då tiltar jag det röda o det vill jag inte eller att lägga mörkare skuggor men då blir den ganska mörk istället...hmm)

OSL ! Ja det är svårt att få till bra! Har du något exempel/bild på OSL som du gillar?

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

Vanlig OSL finns massor av modeller som jag gillar (även om jag håller med om att det är väldigt svårt). Det är just OSL från ögon som jag tycker att nästan ingen lyckas med. Jag hittar tyvärr inte den bilden som jag främst tänkte på som jag gillar, men den här är också rätt bra:

http://www.coolminiornot.com/68623

Eller här, målad av samma person:

http://www.coolminiornot.com/63497

Cavonius

Inlägg av Cavonius »

Håller med Mortarion, men att sen ser snäll ut gör ju inte så mycket, blir ju mer personligt då...

Det är den röda som gör att den ser ut som mer som en leksak från br än vad han förkänar, mer mörknad och kontrast skulle hjälpa mycket...

Annars blir armén jättefin :)

Användarvisningsbild
Excessus

Inlägg av Excessus »

Jag måste tyvärr säga att detta nog är första gången jag inte gillar nåt du har presterat. Liksom föregående talare så anser jag att den har ett visst leksaksutseende, och det är inte huvudets förtjänst utan färgernas i mitt tycke. Den ser tyvärr väldigt plastig ut... :(
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Jonke

Inlägg av Jonke »

Jag tycker den är störtskön. Både modelleringsmässigt och målningsmässigt. Gillar att den är lite cartooney eller kanske retrodataspel.

Badde

Inlägg av Badde »

Osar en aning dungeon keeper över prinsarna. Det gillar vi ;)

BoBo

Inlägg av BoBo »

Så nu har jag lite bättre bilder (betyder ju inte att den är bättre målad för det utan bara en mer representativ bild av målningen)
...basen är inte klar.....kanskeärganska uppenbart men jag säger det ändå

Bild
Bild
Bild
Bild

För övrig måste jag få erkänna att jag är ganska nöjd med dem...finns alltid saker man vill ändra o lägga mer tid på men i det stora hela tycker jag de duger!

BoBo

Inlägg av BoBo »

o så den första

Bild
Bild
Bild
Bild

Ska försöka bli klar md den sista nu till helgen!

Skriv svar