Khorne Demons

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Flogger

Re: Khorne Demons

Inlägg av Flogger »

Du ska inte med på Gamers Weekend? :)

Hade varit sjukt kul att möta den där armén med mina Nurgle Demoner :D
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Öberg

Inlägg av Öberg »

Arg Argare Argast.

Gillar de skarpt. Har dock varit med på hela resans gång med detta projekt i mitt kök :)

Ser sjukt nice ut i verkligheten utan sunkiga kamera bilder.

En kvar bara Peder!

MITTZ

Inlägg av MITTZ »

modellerna är tokigt coola.
På de nya bilderna ser målningen mycket bättre ut. Gissningsvis ser det fantastiskt ut i verkligheten.
Tycker själv att det är galet svårt att måla större krökta ytor på ett sätt som ger "rätt" färg i slutänden och samtidigt som det ger ett sjysst djup.

Ska du på vinterslaget?

BoBo

Inlägg av BoBo »

@Flogger: Tack, Gothcon är den närmsta turneringen jag ska på så ska du dit får vi hoppas på en demonfight där :)
@Öberg: Tackar! Många skapelser har tagits vid vid ditt middags bord över åren ikväll blir det målning av den sisat prinsen.....så länge du fixar en god kopp kaffe såklart....annars lär jag bara sitt o gnälla ;)
@MITTZ: Tackar! Inget vinterslag för min del.....det blir Gothcon som är planerat! Ja stora böjda ytor utan detaljer är väldigt svårt att få till på ett bra sätt! Jag har ju försökt lära mig måla med nån form av zenital highlight som tydligen är ganska svår att få rätt på både målningsmässigt och avbildning på foto!
Mer kommer så fort det är klart!

Användarvisningsbild
Excessus

Inlägg av Excessus »

Mycket bättre med de nya bilderna! :)
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

MITTZ

Inlägg av MITTZ »

BoBo skrev:@MITTZ: Tackar! Inget vinterslag för min del.....
buuää!
Min målningsångest kom just över mig igen...hade du åkt hit vet jag inte om jag ens orkat försöka ;-) nu måste jag ju lägga manken till o iaf försöka försvara BP-priset fr i fjol.
=)

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

De nya bilderna är klart bättre. Fast de är fortfarande plattare än dina tyranider, men det kan mycket väl vara kortet ändå. Det är jättesvårt att få med djup i den typen av röda nyanser på kort.

Skall bli riktigt kul att se dem live.

BoBo

Inlägg av BoBo »

Lite uppdatering!
spenderat 2 veckor i Thailand med familjen vilket varit helt ok.....:) men nu är de dax att bruka allvar om jag ska hinna till GC

Sista prinsen är "klar" eller i åtminstånde i samma steg som de andra! Efter resan så såg jag på huden igen och har till 90% bestämmt mig för att lägga till en highligt till så att kontrasten ökas på! Sammlingsbild på de tre....dåligt foto men de är klara!
Bild

Sen liten WIP/PIP på cruchers/herald/skulltaker
Bild

Dåliga foto men det händer saker åtminstånde!
/BoBo

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

Klart att du hinner till GothCon! Jag vill se dem live!
Heja, heja!

(Och snyggt som vanligt.)

Bobban

Inlägg av Bobban »

Det här blir hur bra som helst! Gillar kontrasten i färgschema mellan dina jordnära Juggernauts och "skrikiga" Bloodletters, ryttarna kommer sticka ut rejält (på ett bra sätt).

Skriv svar