Captains Corner

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
KaptenFunck

Re: Captains Corner

Inlägg av KaptenFunck »

Jag har skickat ett pm till dig kaptenen, du får gärna ta en titt på det :)

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Tack! :D

Några steg längre på vägen mot ett färdigt diorama nu!
Boken är ganska klar, nu ska äventyret illustreras!
I mitten kommer det att stå en arg Hive Tyrant, vilken texten handlar om, runt om kommer några små Guardsmen att bjuda på motstånd! Texten handlar om hur stor, stark och farlig en Hive Tyrant är, modellerna ska spegla detta och få guardsmännen att se verkligt underlägsna ut.
Målet är att visa detta både genom positionering, där Hive Tyranten är större och ska stå högre upp så att grabbarna ser ännu mindre ut, och genom målning där de kommer att gå i mörka färger medan Hive Tyranten skriker i pastell.

Hive Tyranten ser skitsur och elak ut som han är, jag ska försöka få guardsmännen att se rädda ut genom att måla uppspärrade ögon och ledaren för dem ska möta Hive Tyrantens blick med sin.
Mycket pill för att få till detta, ögonen blir definitivt en utmaning!

Bild
Boken, som är basen för hela skådespelet.

Bild
Den första av 4 rädda guardsmen.

Bild
Pinnad på sin plats i utkanten av boken

Näst på tur är 2 Guardsmen till i samma still, sedan följer deras kapten, eller vad den modellen jag har valt nu kan ha för titel.

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Så jävla tufft va!

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Ismeno skrev:Så jävla tufft va!
Tack! :D

Snubbe 2 också klar nu, jag tycker jag fick till ögonen okej på honom med!
Jag vill få fram att de står öga mot öga med en Hive Tyrant, då kan en Guardsman se lite rädd ut.

Det är lite tufft för hjärtat att förstora upp bilder på målade gubbar så här mycket.

Bild

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Sakta men säkert.. den sista vanliga Guarden, sista är en kapten av något slag.
Alla dessa tre kommer att titta rakt på en Hive Tyrant när dioramat är klart, målet är som sagt att få till en blick där modellen ser rädd ut!
Färgerna stämmer inte riktigt här på bilden och det blev lite suddigt, men ändå, här är Guardsman nummer 3:

Bild

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

God Jul från mig till mig, något i förskott.. En dagsljuslampa! Nu blir det enklare att stämma av färger under målandets gång och att ta bilder där färgerna ser ut som de ska! Jag är redan småkär i den, efter bara 2 dagar.. :wub:

Jag har nu målat färdigt sista gubben på mitt diorama och känner mig ganska klar med det.
Kanske att jag ska limma dit lite fler grästuvor och fixa till en grej nere på basplattan, men i stora drag så är jag klar!

Fluff:
Boken tillhör de förbjudna böckerna. Bara att prata om dem är att ropa på Inkvisitionen, att äga en leder till en snabb död.
Rymdmonster? Som det finns miljarder av? Som käkar upp Space Marines lika lätt som om de vore ostbågar till fredagsmyset? Nonsens! Sådant finns inte! Imperiet har allt under kontroll, det där är bara skrönor och tokigheter!

Verklighet:
Boken är en överbliven bok här hemma som jag gav nytt omslag med textur och en frihandad Tyranidlogga.
Texten är från ett äldre codex, som jag handmålat efter en mall med ett typsnitt jag gillade.
Modellerna är tänka att vara en illustration av handlingen i boken.

Hive Tyranten var mitt bidrag till en målartävling som blev inställd i somras, den är magnetiserad dit och ingår egentligen bland de modeller jag spelar med. Han har en drös uppgraderingar och landar på 315 poäng, där jag moddat om honom till att ha just de biomorphsen, exempelvis Regeneration och The Reaper of Obliterax. Extra muskler representerar att han når S8 med sina uppgraderingar.

Book of Nids

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

leidstedt

Inlägg av leidstedt »

Overkligt. Commisarer hade aldrig stått framför Hive Tyranten så länge det fanns levande Guardsmen.

Den kommer att bli episk. Mycket cool idé.

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Otroligt cool idé och väl genomfört. Allt är cool, men texten i boken får farbrors hjärta att klappa lite extra.

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Kul, annorlunda och väl genomfört diorama! :)

Vart köpte du dagsljuslampan?
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

sefiii

Inlägg av sefiii »

holleeee shiiiittttt

det där är helt otroligt. Snyggt diorama.

(if words could kill) var tvungen.......
http://icantpaint40k.blogspot.se/

See me try to play Dark Eldar-Chaos space marines-and Chaos daemons. And paint...oh god how i try.

Now also with Alpha legion 30k- 40k across century, always loyal.
Hydra dominatus
For the emperor

Skriv svar