Captains Corner

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Kaptenen

Re: 4000p Tyranids

Inlägg av Kaptenen »

Flogger skrev: Alla karaktärer utom Old One Eye, Swarmlord och Deathleaper kommer eventuellt försvinna helt då det inte finns modeller för dem. Finns inte modeller för dem så är ingenting heligt ;)
Fast alla de tre är ju krystade modeller, tycker egentligen inte att någon har en egen modell idag. (jag är ett kräset Fluffmongo)

OOE: Fluff: Den största och tuffaste Carnifexen som ska ha funnits, och den representeras av en snorgammal design som ser fullkomligt bedrövlig ut - men nu i Finecast! :o

Swarmlord: Fluff: Vad en Hive Tyrant är mot en Termagant, är en Swarmlord mot en Hive Tyrant.
Så ett monster storlek Wraithknight och en statline som ett Gargantuan creature?
Nej nej nej, samma modell som Hive Tyrant, nästan samma stats, men utan valmöjligheter.. :cry:

Deathleaper: Mer sneaky än Deatmaster Snikch, en Lictor de lux med extra allt - och fick en av de två Lictormodeller som fanns.

När det gäller modeller för karaktärerna till Tyranids tycker jag GW misslyckats totalt.
Inga, eller väldigt gamla modeller.
Phil Kelly som skrev förra codexet ville ha fram Horde-känslan, Tyranids har inga karaktärer, bara större eller mindre monster.
Robin Cruddace vände båten helt, in med massor av karaktärer, men designteamet verkar inte ha hakat på den idén.

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Termagant Travels

Om ni har vägarna förbi Lund så passa på att lira lite 40k i Domkyrkan!
(Det står något om att modellen är till för blinda att känna hur kyrkan ser ut och att andra inte ska röra, men låt inte det hindra er :roll: )

Skalan är perfekt, taken går att lyfta av, det behövs bara battledamage och färg så är Sveriges tuffaste 40k-katedral färdig!

Bild

Bild

Härmed utmanar jag alla er i Lund (och ni som kan åka förbi) att ta bilder på denna kyrka med ännu fler 40k-modeller på plats! :D

Blom

Inlägg av Blom »

Du bara råka ha en gaunt i bakfickan när du var i Lund? :lol:
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Blom skrev:Du bara råka ha en gaunt i bakfickan när du var i Lund? :lol:
Har inte alla 40k gubbar i fickorna? :shock:

Projekt 4000p Tyranider 2013

Uppgraderade Hormagaunts

Sakta men säkert blir det fler målade!
Efter ett par veckor med mer familjetid än egen tid så blir det nu några timmar med penslarna här och där igen.
Fyra av tio Hormagunts färdiga nu.

Bild

Jag försöker få lite mer fart och rörelse i modellerna och unika positioner, jag gillar helhetseffekten av det när uniten växer och alla inte ser ut att ha kommit ur samma gjutform.

Nästa Gaunt på tur:

Bild

Med dessa fyra 10-poängare klara så är jag uppe i totalt 2950 poäng

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Projekt 4000p Tyranider 2013

Dynamiskt positionerade och uppgraderade Hormagaunts
Ytterligare två färdigmålade ikväll. Går allmänt segt på målarfronten nu på sommaren, men åtminstone framåt!

Nu har jag 6 av 10 färdiga från den lådan jag håller på med, med korrekta Glands och Sacs på modellerna.

Bild

Nu har jag Totalt 2970 poäng!

Användarvisningsbild
Ismeno

4000p Tyranids

Inlägg av Ismeno »

Heja heja, snart 3000!!! Sommaren är ju inte optimal årstid för målande. Har knappt tittat på mina gubbar på evigheter känns det som. All hobbytid går till min fixedgear cykel...... :-P

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Ismeno skrev:Heja heja, snart 3000!!! Sommaren är ju inte optimal årstid för målande. Har knappt tittat på mina gubbar på evigheter känns det som. All hobbytid går till min fixedgear cykel...... :-P
Tack för hejandet! :D
Nej du har rätt, sommaren är svår!
Jag såg sommaren framför mig som mina tonårs somrar med målande 10-03 under vissa dagar, herrejisses vad jag skulle spotta ur mig modeller!!
Men jobb, barn och annat vuxet bara hopar sig, nu ser jag istället väldigt produktiva höstkvällar framför mig, när nordan viner runt husknuten och regnet piskar mot rutorna så ska det målas!!

Men med troligen 3000p innan Juli är slut så ska jag banne mig nå 4000p innan 31:a December är till ända!

Användarvisningsbild
RUNE

Inlägg av RUNE »

Skoja att sommaren är svår!
Har man precis dessutom målat klart sitt projekt av Space Marines och Imperial Guardsmen så är det ännu mer trögstartat. :D
Men varje gång jag ser en uppdatering i din tråd så går jag fram till min gardrob, öppnar och betraktar lådorna med mina nerpackade Nids.
Borde man kanske ordna till de trots allt...?
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Användarvisningsbild
Flogger

4000p Tyranids

Inlägg av Flogger »

Härligt att du nått 3000 nu! :)

Du får spela på 3k turneringen i Jönköping i september ;)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

RUNE skrev:Skoja att sommaren är svår!
Har man precis dessutom målat klart sitt projekt av Space Marines och Imperial Guardsmen så är det ännu mer trögstartat. :D
Men varje gång jag ser en uppdatering i din tråd så går jag fram till min gardrob, öppnar och betraktar lådorna med mina nerpackade Nids.
Borde man kanske ordna till de trots allt...?
Efter att ha jobbat hela dagen kommer jag hem och möts av barn som glatt ropar: Kan vi åka och bada nu?!?!?
Sådana farthinder slipper jag till hösten.. :D
Sommarmålning är för den åldern som har sommarlov tror jag.
Men du får ju annat målat, håll på dina Nids tillls du får riktigt sug efter dem igen, vilket i den här takten borde vara nästa år någon gång med ett nytt Codex.. Hoppas!! :mrgreen:
Flogger skrev:Härligt att du nått 3000 nu! :)
Du får spela på 3k turneringen i Jönköping i september ;)
2970p, inga överdrifter här inte.. :D
Har en Londonresa inbokad i September så det blir ingen turnering då.
Nytt mål: 4000p i år, sedan åka på en turnering under 2014.
Vilken turnering ska jag som mjukspelande fluffnörd sikta på åka till? Förslag?

Skriv svar