Captains Corner

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
benmannen

Re: Captains Corner

Inlägg av benmannen »

Mycket inspirerande!

Jag stod idag och kollade på en ensam liten Tzeentchkaraktär på disk som kostade 40 dollar... Tokiga priser. Jämför med vad du fick för dina pengar.
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

GeneralKriek

Inlägg av GeneralKriek »

Grym vädring!! Ska du ha tåg till rälsen också?
Husmor för Den Of Evil Stockholm
Vill köra turneringar men måste måla klart bara xD..

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Tack alla! :wub:
benmannen skrev:Jag stod idag och kollade på en ensam liten Tzeentchkaraktär på disk som kostade 40 dollar... Tokiga priser. Jämför med vad du fick för dina pengar.
Ja herrejisses... modeller kan vara löjligt dyra. Jag tycker dock oftast att de hämtar in den ekonomiska smällen när man väl får hem dem, sitter och pysslar och målar i timtal, sätter upp dem i samlingen eller tom tar ut dem på slagfältet.
För mig ger hobbyn väldigt mycket tillbaka för pengarna, även om det svider lite på kontot just när saker inhandlas.

Lite variation från slitna röda fordon, jag upptäckte att jag hade en box Gargoyles här hemma, som jag glömt bort att jag köpt.
Efter att ha målat upp min Patriarch med drybrush i gråskala som grund och sedan målat färgerna med glaze och wash så tänkte jag testa samma sak på dessa små flygande krabater, för det är en ganska snabb teknik.
Helt enkelt, hur blir det om jag efter att ha drybrushat en svart modell upp till vit lägger på glaze och wash för att göra den grön?
Kan det bli i stil med mina övriga Tyranider?

Jag gjorde en gubbe som test och jag blev nöjd! Vingarnas membran är medvetet mörkare än huden, men själva huden blev ganska lik mina andra snubbar! De andra går dessutom i lite olika nyanser efter flera år av olika tekniker och färgval, så det är inte så svårt att smälta in bara den är skrikigt grön! :mrgreen:

Jag har fyra till som är sprayade svart nu, ska se om jag kan måla dem allihop under fredag-söndag denna veckan!
Om det går så fort som jag hoppas att måla så här så ska jag hinna. :D

Gargoyle nummer 1, jag har inga alls av dem sedan tidigare:

Bild

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

GeneralKriek skrev:Ska du ha tåg till rälsen också?
Nej jag tror inte det, det blir så mycket grejer i markplan ändå med de här sex fordonen när de väl är klara. Det kanske blir någon form av vagn, men det blir såfall en bonus i efterhand.

Inte ett penseldrag hittills i helgen, familjegrejer har gått före. Men vilka grejer! :mrgreen:
Barnen växer upp och det medför fördelar.. Idag rensade vi här hemma, bla. allrummet uppe på spel, pyssel och pussel som de växt ifrån (jag har 15-åringar här hemma om några veckor!) och vips så blev det en massa tomma hyllor där.
Jag kunde då flytta ut pärmar och annat från mitt kontor/hobbyrum och därmed tömma några hyllor, så plötsligt fick jag all den plats för fler modeller och lite till som jag önskat!!

Efter ett besök på Clas Ohlson för köp av belysning och sedan montering så sitter jag nu i Mancave 2.0! Jag är supernöjd!

Bild

Bild

Bild

Nu däremot ska jag måla några timmar! :D :wub:

Användarvisningsbild
Naz87

Inlägg av Naz87 »

Riktigt najs terrarium känsla på bug displayen :wub:

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Otroligt läckert! Ser ut som insidan på ett rymdskepp. Gillas.

sefiii

Inlägg av sefiii »

Härlig display av dina tyranids! Genomtänkt scheme som syns bra därinne, och bra med belysningen också!
http://icantpaint40k.blogspot.se/

See me try to play Dark Eldar-Chaos space marines-and Chaos daemons. And paint...oh god how i try.

Now also with Alpha legion 30k- 40k across century, always loyal.
Hydra dominatus
For the emperor

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Naz87 skrev:Riktigt najs terrarium känsla på bug displayen :wub:
Tack! Rätt värme och luftfuktighet i habitatet och de belönar dig på spelplanen! :mrgreen:
Ismeno skrev:Otroligt läckert! Ser ut som insidan på ett rymdskepp. Gillas.
Tack! :D
sefiii skrev:Härlig display av dina tyranids! Genomtänkt scheme som syns bra därinne, och bra med belysningen också!
Tack! :D

Den första målartävlingen jag var med i blev jag tvåa. Det var min runda platta med en Exocrine som ljuskälla och OSL-effekter målade som förlorade mot en fint målad Knight med LED-belysning i vapen och ögon. Bara folkets röst den gången.
Andra pris gav inget fysiskt pris den gången.

Nu i Januari var jag med i en tävling för andra gången, inte heller den här gången vann jag "Peoples Choice" som röstas fram av butikens besökare, men jag vann Best Painted som en jury valde ut!
Det var en lokal tävling som varken var stor eller berömd, men jag deltog och jag fick ett pris!
Efter strul med leveransen så kom till slut pokalen idag, så nu är jag mäkta stolt - Min allra första pokal från en modellmålartävling står här hemma på hyllan i hobbyrummet! :mrgreen: :wub:

Bild

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Nice!
Det är faktiskt kul att andra människor uppskattar ens arbete måste jag säga. Gnuggar egot lite... :D
Well deserved!

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Ismeno skrev:Nice!
Det är faktiskt kul att andra människor uppskattar ens arbete måste jag säga. Gnuggar egot lite... :D
Well deserved!
Tack! Absolut! :D Diplom och ära... pfft. Pokaler! Det är motivering till att deltaga! :mrgreen:

Skriv svar