Min lilla Tau-armé

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Gnarph
Inlägg: 34
Blev medlem: 02 okt 2015, 17:15
Ort: Linköping

Re: Min lilla Tau-armé

Inlägg av Gnarph »

Nu känns kroot 2, 3 och 4 skapligt färdiga:

Image

Image

Ska väl förhoppningsvis få ihop åtminstone 4 till innan det dimper in en massa annat att måla iom. Tau-uppdateringarna. Får hoppas att de finns kvar öht i nya kodexen bara :)

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Min lilla Tau-armé

Inlägg av Röde »

Ser bra ut. Du skulle kunna lattja mer med wash i skarvar mellan klor, näbb och hud mm. Väskorna blev awsome.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Gnarph
Inlägg: 34
Blev medlem: 02 okt 2015, 17:15
Ort: Linköping

Re: Min lilla Tau-armé

Inlägg av Gnarph »

Mjo, har varit lite kluven till om jag ska washa dem hårdare eller ej. Vill ha ganska ljusa färger överlag på dem, men vissa områden skulle nog kanske må bra av lite tyngre washning som du säger. Tycker dock att den första blev lite för mörk :)

Leffegnu
Inlägg: 562
Blev medlem: 22 feb 2015, 19:40
Ort: Växjö

Re: Min lilla Tau-armé

Inlägg av Leffegnu »

Fin fin trio det där, färgglada och "sökande" för nya äventyr ser de ut att vara :)
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?

Gnarph
Inlägg: 34
Blev medlem: 02 okt 2015, 17:15
Ort: Linköping

Re: Min lilla Tau-armé

Inlägg av Gnarph »

Tar ett litet avbrott från krootandet och drar ihop mitt första lite mer komplicerade finecast-kit i form av den gamla Crisis-commandern. Har primat och magnetiserat upp den, men det är en hel del ojämnheter kvar som jag inte riktigt vet hur jag ska hantera:

Image

Tänkte använda bottenvapnet som flamer.

Image

Främst är det ju kanske axelskyddet som är lite problematiskt. Är det bästa att helt enkelt gå lös med fil? Skulle i så fall behöva fila ner den ganska mycket, iom att den har fått en "konkav" böjning. Känns klart knöligare att jobba med resin än med plast i alla fall.

Gnarph
Inlägg: 34
Blev medlem: 02 okt 2015, 17:15
Ort: Linköping

Re: Min lilla Tau-armé

Inlägg av Gnarph »

Lyckades faktiskt fila till den, efter ett nytt försök med lite mer gusto. Inser nu att jag kanske borde varit lite aggressivare med filen även på en del andra delar, men nu är jag iaf skapligt nöjd med bygget och kan fortsätta med att måla den. Är jag fullkomligt missnöjd efter några månader så kan jag ju alltid köpa den nya commandern :)

Gnarph
Inlägg: 34
Blev medlem: 02 okt 2015, 17:15
Ort: Linköping

Re: Min lilla Tau-armé

Inlägg av Gnarph »

Lite fler wip-bilder på kommandoran. Förhoppningsvis fortsätter han vara relevant... kodex-läckorna tyder ju på att flyg-varianten inte kommer vara så användbar i alla fall, so I've got that going for me, which is nice ;)

Blir väl förhoppningsvis klar imorgon, tänker jag mig. Målar nog betydligt långsammare än de flesta, speciellt jämfört med de erfarna gamla rävarna här :)

Image

Image

Image

Gnarph
Inlägg: 34
Blev medlem: 02 okt 2015, 17:15
Ort: Linköping

Re: Min lilla Tau-armé

Inlägg av Gnarph »

Fick ett ryck och köpte en riptide och en ghostkeel. Nu börjar riptiden bli klar, har egentligen bara några småsaker kvar att fixa innan jag är nöjd. Tips mottages naturligtvis tacksamt!

Har magnetiserat upp vapnen, sköld och axlar/händer för sekundärvapen, men i nuläget är bara IAn och skölden uppmålad. Här kommer några bilder:

Image

Image

Image

Claimh_Solais
Inlägg: 1115
Blev medlem: 07 okt 2010, 15:56

Re: Min lilla Tau-armé

Inlägg av Claimh_Solais »

Snytt :)

Rena o fina färger , känns lite old school målat det gillar jag

Gnarph
Inlägg: 34
Blev medlem: 02 okt 2015, 17:15
Ort: Linköping

Re: Min lilla Tau-armé

Inlägg av Gnarph »

Blev inspirerad av alla Tron-jobb, så spökkölen fick sticka ut lite från övriga armén. Provade samma färgschema på en smygkostym också, med följande resultat:

Bild

Känns trevligare än mitt gamla smyg-schema, så det får nog bli till att måla om hela bunten så sakteliga.

Skriv svar