The Fast and the Fallen - 1750p Wyche Cult
Re: The Fast and the Fallen - 1750p Wyche Cult
Här är Venomen. Hela skytten ovanpå är magnetiserad så den kan i teorin se mer Warrioraktig ut...

++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves
-
Gonka Koff
Som vanligt; coola modeller, jättecoolt målat. Det är alltid inspirerande och roligt att följa dina produktioner. Fortsätt Stefan!
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham
Tackar Gonka Koff
Det inspirerade till att plåta lite wychar. Alla tre enheterna är uppmålade nu.

Det blir rätt coolt visuellt med Cronosen som knatar runt bakom dem och supportar...
Det blir rätt coolt visuellt med Cronosen som knatar runt bakom dem och supportar...
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
-
Silvertejp
Gillar verkligen din stil, man ser direkt att det är dina gubbar. På ett bra sätt. Unika, snygga och alltid jäkligt enhetligt. Tumme upp.
i helgen anordnade RT en miniturnering med två matcher på 1750p där vi testade Ms nya kompsystem som baseras på omräkning av en armes enhetsval egentligen skulle kosta. Man får ett värde mellan 1 och 20... Och är jämförbar med GothCon kompen för de som känner till den. Ju högre desto snällare arme.
Jag körde min v4 lista genom mallen och jag hade bara enheter som gav snällare komp. Inte ett enda hårt val, och den landade på komp 16
De andra hade som mest komp 10. Det var jämt läger mellan komp 7 och komp 10.
I första matchen fick jag möta en preheresy slaanesh chaosarme med Abbadon i täten. I princip bara byggd av fina FW gubbar!
Abbadon är en baggis, han gick med en enhet med 15 raptors med Feel no Pain baneret, men jag dakkade lite på honom. En Venomsalva senare så tappade han två wounds. Sen sköt min Ravager på honom och trots 4+ invo sköt ihjäl honom på en enda till salva! Så fixar man universums farligaste kille.
Han hade inget skytte över 24", och med Night Shields på mina 4 fordon så sköt jag sönder iprincip allt innan det hann fram, men han gjorde en hel skada. En Heldrake flög runt och grillade alver, jag har inget antiflyg alls. Det slutade i runda 5, och då slutade det som en draw, men hans lista kompade 7 så jag hoppade upp på en stabil vinst.
Andra matchen mötte jag nån marinevariant. I princip var det över runda ett. Hanmhade en Landraider som var rätt viktig för honom, jag har bara två lansar i hela armen. Den där Landraidern skulle dräpa hela min arme. Vi skämtade om hur viktig den var för honom och hur osannolikt det var att jag skulle få bort den. Sagt och gjort. Jag fick första rundan. Första skottet tog jag på just nämnda fordon. Rullar en 5a för att träffa, 6a för att penna och sen föööööööööörståsss en 6a för att spränga den i bitar. Dr nånstans lät min motståndare en stor suck undslippa honom... Sen rullade jag bra coversaves på mina fordon och det var en hopplös uppförsbacke för honom... Jag vann stort.
Så det gick bra för the Fallen, men det var mycket flyt i början av bägge matcherna. Raidersarna fulla med wychar gör aldrig nåt. De skjuter en lans, killarna ombord var i fajt en gång, men bara efter att Raidern sprängts och som vanligt dödat 4 wychar.
Duken gjorde inget själv, men drogrerollen var användbar och 3+ poison på 20 warriors rockar men det kändes inte värt det för 150p. Han avskräcker lite med sin närvaro märkte jag.
Så bort med Duken och in med Baronen igen för lite mer scoring. En modell som jag ägde i min gamla DE arme som hade bara nya modeller var Forgeworlds Reaper. Den är riktigt snygg, men funkade sisådär i gamla editionen av 40k, nu känns den mycker bättre! Så jag ska nog bygga ihop en av en Raider...
Listan börjar bli riktigt konstig nu, inget tema alls kvar utan bara knasiga enheter med lite Wycheinslag. Men den har bra synergi, även om det är en hel del enheter av en enda typ.
The Fast and the Fallen v5
Haemonculus: webway portal
Baron Sathonyx
8 Wyches: Hekatrix (venom blade; phantasm grenade launcher); haywire grenades.
• Raider: night shields.
5 Wyches: haywire grenades.
• Venom: splinter cannon; night shields.
4 Wracks 40
20 Kabalite Warriors: Sybarite (splinter pistol; venom blade); 2× splinter cannon.
13 Hellions: Helliarch (splinter pistol; stunclaw).
3 Reavers: heat lance.
4 Reavers: Arena Champion (venom blade); heat lance.
Cronos Parasite Engine: spirit vortex.
Ravager: 3× disintegrator cannon; grisly trophies; night shields.
Reaper: shock prow; night shields.
1 748 points
Jag körde min v4 lista genom mallen och jag hade bara enheter som gav snällare komp. Inte ett enda hårt val, och den landade på komp 16
De andra hade som mest komp 10. Det var jämt läger mellan komp 7 och komp 10.
I första matchen fick jag möta en preheresy slaanesh chaosarme med Abbadon i täten. I princip bara byggd av fina FW gubbar!
Abbadon är en baggis, han gick med en enhet med 15 raptors med Feel no Pain baneret, men jag dakkade lite på honom. En Venomsalva senare så tappade han två wounds. Sen sköt min Ravager på honom och trots 4+ invo sköt ihjäl honom på en enda till salva! Så fixar man universums farligaste kille.
Han hade inget skytte över 24", och med Night Shields på mina 4 fordon så sköt jag sönder iprincip allt innan det hann fram, men han gjorde en hel skada. En Heldrake flög runt och grillade alver, jag har inget antiflyg alls. Det slutade i runda 5, och då slutade det som en draw, men hans lista kompade 7 så jag hoppade upp på en stabil vinst.
Andra matchen mötte jag nån marinevariant. I princip var det över runda ett. Hanmhade en Landraider som var rätt viktig för honom, jag har bara två lansar i hela armen. Den där Landraidern skulle dräpa hela min arme. Vi skämtade om hur viktig den var för honom och hur osannolikt det var att jag skulle få bort den. Sagt och gjort. Jag fick första rundan. Första skottet tog jag på just nämnda fordon. Rullar en 5a för att träffa, 6a för att penna och sen föööööööööörståsss en 6a för att spränga den i bitar. Dr nånstans lät min motståndare en stor suck undslippa honom... Sen rullade jag bra coversaves på mina fordon och det var en hopplös uppförsbacke för honom... Jag vann stort.
Så det gick bra för the Fallen, men det var mycket flyt i början av bägge matcherna. Raidersarna fulla med wychar gör aldrig nåt. De skjuter en lans, killarna ombord var i fajt en gång, men bara efter att Raidern sprängts och som vanligt dödat 4 wychar.
Duken gjorde inget själv, men drogrerollen var användbar och 3+ poison på 20 warriors rockar men det kändes inte värt det för 150p. Han avskräcker lite med sin närvaro märkte jag.
Så bort med Duken och in med Baronen igen för lite mer scoring. En modell som jag ägde i min gamla DE arme som hade bara nya modeller var Forgeworlds Reaper. Den är riktigt snygg, men funkade sisådär i gamla editionen av 40k, nu känns den mycker bättre! Så jag ska nog bygga ihop en av en Raider...
Listan börjar bli riktigt konstig nu, inget tema alls kvar utan bara knasiga enheter med lite Wycheinslag. Men den har bra synergi, även om det är en hel del enheter av en enda typ.
The Fast and the Fallen v5
Haemonculus: webway portal
Baron Sathonyx
5 Wyches: haywire grenades.
• Venom: splinter cannon; night shields.
4 Wracks 40
20 Kabalite Warriors: Sybarite (splinter pistol; venom blade); 2× splinter cannon.
13 Hellions: Helliarch (splinter pistol; stunclaw).
3 Reavers: heat lance.
4 Reavers: Arena Champion (venom blade); heat lance.
Cronos Parasite Engine: spirit vortex.
Ravager: 3× disintegrator cannon; grisly trophies; night shields.
Reaper: shock prow; night shields.
1 748 points
- speedfreek
Är inte Reapern den jättestora båten?
För isf borde den vara byggd av mer än en Raider...
Nej du tänker på Tantalusen, en sån har jag haft. Det är den stora katamaranen, Reapern bygger på Raiderchassitspeedfreek skrev:Är inte Reapern den jättestora båten?
- speedfreek
Är det den med typ en haywire-kanon?
- speedfreek
Isf kan du bygga bössan av det Max har som thunderfire, tror det är någon necronbit.
Ja det är den! En jättehaywirebössa!speedfreek skrev:Är det den med typ en haywire-kanon?
Necronbiten låter som en bra ide! Det ska jag kolla upp! Tack för tipset!