En oändlig rivstart - resan mot en målad arme

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Re: En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad ar

Inlägg av Nurgle »

MITTZ skrev:Det blev snyggt men om det är den enda highlighten du använt "två nivåer" på kanske det blir knas? Ser faktiskt inte på bilderna om det är så.
Jag satsar på att köra dubbelt hela vägen, inte bara på axelskydden, annars ser det nog konstigt ut som du säger. Men det är inte riktigt klart på modellen till höger. Plus att jag kör skuggningen mer konsekvent så den skapar en tydligare linje mellan guld och blå högdager. Ska göra klart modellen så ser vi hur det blir.
MITTZ skrev:Mitt tips: skall man göra riktigt smala linjer tar man den mörka färgen o rättar till med. Med andra ord, blir ditt ljusa streck lite kladdigt ta basfärgen o måla bort det ljusa som är på fel ställen. Jag tycker det är mycket enklare iaf.
Annars e det grymt snygga modeller du målar upp!
Tack mannen, en gör så gott en kan.
Ah, smart. Har nog läst det nånstans för länge sen men helt glömt bort. Bra tänkt, ska köra på det. Blir ju inte lika enkelt dock med dubbla färger, eftersom det är en blandning, inte en färdig färg, men borde gå även där.

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Vill du minska kontrasten mellan färgerna kan du ju även prova ett eller några lager med glaze för att tona ned nyansskillnaderna.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Elevatorlake skrev:Vill du minska kontrasten mellan färgerna kan du ju även prova ett eller några lager med glaze för att tona ned nyansskillnaderna.
Bra tips! En sak till shoppinglistan :)

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Dags för transfer!

Har suktat efter transfers och bestämde mig för att testa för första gången - så jag valde en lagom modest uppgift: en maffig banner.

Image

Klart mannarna ska ha en stor, fet flagga på slagfältet under ÖSM för att visa vem som är bossen!

Gick bra verkar det som. Nu ska den bara torka så får jag hålla tummarna...

Tack och lov för internet. Hur gjorde ni andra på den gamla, onda tiden när all världens tutorials inte fanns ett knapptryck bort undrar jag?

Användarvisningsbild
Naz87

Inlägg av Naz87 »

Ser bra ut, nästan som dit målat vilket är bra betyg för transfers

Gillar också dina highlights på tygvecken mycket snyggt

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Naz87 skrev:Ser bra ut, nästan som dit målat vilket är bra betyg för transfers

Gillar också dina highlights på tygvecken mycket snyggt
Tack så mycket! Jag är själv nöjd - speciellt eftersom det är min första transfer. Var mycket lättare än jag trodde :) Tänk om greenstuff var lika enkelt..

Image

Så här nånting blide det. Ska putsa toppen lite till men annars får den vara klar.

Kom på en del saker jag skulle gjort annorlunda. Jag fegade lite och vågade inte lägga örnen högre upp på vecken, så jag fått plats med text - namnen på alla chapter masters :) Och skulle kört lite mer mörkblått in i skuggorna så de blir lite mer subtila. Men för denna gången får chapter master Ågren vila sig så går jag nöjt vidare...

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Snygg skuggning och highlighting på bannern.

Brukar du lägga purity seal eller liknande på modellerna när du är klar? I så fall kan jag varmt rekommendera vallejos decal fix. Du sätter bara dit dekalen som vanligt och sedan stryker du det över dekalen. Den tar helt bort glansen från dekalen och torkar dessutom den så att den lägger sig ännu tätare mot ytan under så veck etc minskar. När du sedan lägger på ett lager varnish eller purity seal så syns det inte längre att det är en dekal utan det ser ut som om det vore målat.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
L3go

Inlägg av L3go »

så.. djävla.. najs.. :)
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad arme

Inlägg av Nurgle »

Elevatorlake skrev:Snygg skuggning och highlighting på bannern.

Brukar du lägga purity seal eller liknande på modellerna när du är klar? I så fall kan jag varmt rekommendera vallejos decal fix. Du sätter bara dit dekalen som vanligt och sedan stryker du det över dekalen. Den tar helt bort glansen från dekalen och torkar dessutom den så att den lägger sig ännu tätare mot ytan under så veck etc minskar. När du sedan lägger på ett lager varnish eller purity seal så syns det inte längre att det är en dekal utan det ser ut som om det vore målat.
Tackebock :)
Nej, men det är planen att göra det när jag väl är helt hundra klar med modellerna. Tänkte dock dra på varnish direkt på bannern, så det var ju ett jättebra tips. Beställer pronto!

Edit: kom på förresten - gör decal fix samma sak som micro set? För det har jag dragit på redan. Micro set "smälter" ju transfern men tror inte den tar bort glans? Eller kötta båda?

Användarvisningsbild
Naz87

Inlägg av Naz87 »

Micro sol smälter transfern och får den att forma sig efter materialet under. Micro set är en form av lack som får den att fastna ordentligt och skyddar den

Skriv svar