Ah, då är jag med.BoBo skrev:Tackar! Då kör jag vidare på de färgerna!
@Mortarion: Anledningen till att stenarna "står"ut är att jag ville inte ha en för stor springa mellan basen o displaybordet!
Khorne Demons
Re: Khorne Demons
Haj
V10 har börjat o det är sista veckan att måla klart alla gubbar enligt mitt schema! Det som syns nedan är det som är kvar! Resterande tid ska gå till baser och displaybord...

Närbild på BTansikte än så länge!

Hade lite ångest över färgval på hornen då jag kände att om jag skulle målat de i en ljusare färg skull ögonen tappat fokus (de är rätt små som det är) men bestämde mig till slut för att måla ner hornen så att fokus skulle hamna på ögonen
V10 har börjat o det är sista veckan att måla klart alla gubbar enligt mitt schema! Det som syns nedan är det som är kvar! Resterande tid ska gå till baser och displaybord...

Närbild på BTansikte än så länge!

Hade lite ångest över färgval på hornen då jag kände att om jag skulle målat de i en ljusare färg skull ögonen tappat fokus (de är rätt små som det är) men bestämde mig till slut för att måla ner hornen så att fokus skulle hamna på ögonen
Jag tycker att färgen på hornen funkar bra, eftersom det inte är klassiska horn utan mer att ansiktet övergår i hornliknande saker.
Och du har lyckats med OSL från ögonen som till och med jag tycker ser helt OK ut. (Vilket borde innebära att alla andra kommer tycka att den är helt fantastisk.)
Och du har lyckats med OSL från ögonen som till och med jag tycker ser helt OK ut. (Vilket borde innebära att alla andra kommer tycka att den är helt fantastisk.)
Ser rikigt bra ut!
Men hur gör du/gothcon med nya deamon codexet? Kommer det spelas det gammla eller måste du ändra en massa för att anpassa dig till nya?
Men hur gör du/gothcon med nya deamon codexet? Kommer det spelas det gammla eller måste du ändra en massa för att anpassa dig till nya?
Khorne Demons
Nej, gothcon kör med gamla codexen eftersom det är den som var aktuell när listorna skickades in. Det är ju knappast unikt eller nyskapande.
Tackar!
@Mortarion: Fortfarande inte riktigt klok på vad du menar med osl'en men jag får testa vidare så kanske man prickar rätt lite då o då
!
@Blom: till GC (precis som lilleper säger) kommer de köra med gamla codexen, åtminstånde enligt min vetskap! Den nya codexen verkar ju faktist ge mig möjligehten till att spela hela armén på en FoC dock på lite mer poäng verkar det som! Ska ta o köpa den nya listan o försöka knåpa ihop en lista som ser rolig ut! Av det jag läst verkar codexen sjukt flippig o roligt
mer bilder kommer.......gjort lite tester för att måla blod o döskallar! Inte helt nöjd ännu men det kommer väll!
@Mortarion: Fortfarande inte riktigt klok på vad du menar med osl'en men jag får testa vidare så kanske man prickar rätt lite då o då
@Blom: till GC (precis som lilleper säger) kommer de köra med gamla codexen, åtminstånde enligt min vetskap! Den nya codexen verkar ju faktist ge mig möjligehten till att spela hela armén på en FoC dock på lite mer poäng verkar det som! Ska ta o köpa den nya listan o försöka knåpa ihop en lista som ser rolig ut! Av det jag läst verkar codexen sjukt flippig o roligt
mer bilder kommer.......gjort lite tester för att måla blod o döskallar! Inte helt nöjd ännu men det kommer väll!
OSL = object source lightning tror jag det står för, dina ögon lyser (source lightning) på kinder osv (object)
/D
/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten
-
Flygmaskin
Khorne Demons
Hornen ser helt perfekta ut! De hade absolut tagit fokus om de vore t.ex vita.
Människomat, till exempel spannmål.
Jag vet inte heller riktigt vad jag menar. Jag tycker att nästan all OSL från ögon generellt ser skräp ut oavsett vem som målar den, men på Bloodthirstern tycker jag att du har lyckats bra. Exakt varför det ser bra ut vet jag inte eftersom jag själv inte kan måla ögon-OSL som jag gillar.BoBo skrev:Tackar!
@Mortarion: Fortfarande inte riktigt klok på vad du menar med osl'en men jag får testa vidare så kanske man prickar rätt lite då o då!
Men om du skall ta någon lärdom från mitt svamlande så är det att Bloodthirsterns ögon blev bra!