Riktigt gamla följare kanske minns Djungelbrädet version 1, från 2015: Platåpyramider i kolossalformat.

Det såg väldigt fint ut, men var inte riktigt kompatibelt med 7th eds regler.
6 inch med djungelslänter över hela brädet, som inte gick att ha modeller mitt i. Antingen så var de igenom eller så fick de stå kvar, precis som ett våningsplan på ett hus. Ingen är halvvägs upp.
Kom de väl igenom, vilket var svårt med 6" move på nästan allt, så var det smala gångar att stå på där inte många modeller fick plats.
Det brädet hade nog varit kalasbra till Skirmish, men inte till enheter.
Som en helt galen idé för att ge mer utrymme till modeller att flytta runt så tänkte jag att göra dolda tempel UNDER djungelkullarna, där tanks och annat fick gott om manöverutrymme.
Djungelbrädet version 2, från 2016:

Det såg riktigt häftigt ut, men blev också väldigt svårspelat med spel i två plan. Med terrasser uppe och stora öppna ytor nere blev det massor av utrymme, men spel i höjdled blev svårare i verkligheten än det kändes i teorin.
Djungebrädet version 3 blir tillbaka till version 1 med allt i markplan igen. Med nya fräscha regler för movement och terräng så är 6" terräng inte längre något stort problem att ta sig igenom, plus att enheter nu inte heller kan scattra in i buskarna.
Det blir nästa projekt, vilket borde gå ganska fort då det mesta redan är klart!
Templen då?
De blir en helt egen plan de med, så de senaste månadernas terrängpyssel har gått ut på att ta bort alla terrasserna och istället bygga tak på de 3 templen. Tak som det inte går att gå på, så även här flyttas allt spel ner till markplan.
På tal om markplan så såg min vision om stenlagda gator ut att gå i stöpet då Rusta tagit bort deras balkongplattor med denna effekt ur sortimentet för i år, och de var de enda på ön som sålde dem förra året.
Men som en gåva uppifrån så öppnade Jula en butik i stan den 15e Juni, och BAM!, där var mina plattor!

Trälim applicerat med roller hamnar bara på själva plattorna, sedan var det bara att grusa och måla!
Det går absolut inte att rulla tärningar på denna planen, det får man ha en annan skål till, men 25mm baser står stabilt nästan överallt, större än så har inga problem alls.
Med marknivån stenlagd så var det bara att placera ut templen och sätta ut blomkrukorna!
8th ed med sina nya regler för cover kom som ännu en gåva och passar templen perfekt:
Stora ruiner där hela enheter får plats, och höga väggar som gör att enheter kan gömma sig helt och hållet!
Det måste vara ett av de första brädena som är helt byggt för 8th ed.
Jag höjde upp även det stora templet, och byggde fyra nya väggar inne i det stora templet, så trots att det är väldigt öppet och gott om plats för modeller så är det väldigt mycket cover och LOS-blockande terräng.
Exodite City

Dagsljus, ström av

Ström på!

Jag kommer nu glatt att bocka av den här planen som färdig och ta tag i nästa, Djungelplanen version 3 - vilken som sagt bör gå ganska fort då det mesta är klart redan men ska justeras lite!