Farbror Patan målar och tjötar
Re: Farbror Patan målar och tjötar
Det kommer hör under för bildkvaliteten! Däremot är det lite krångligare att få in allt i datorn tycker jag.
Bästa sättet att få nåt gjort är att anmäla sig till en turnering, så man MÅSTE bli klar! Flabbergast 2014 står för dörren, så innan 15:e mars måste dessa sötnosar bli klara;
Slår man upp ordet "fulsnygg" i ett lexikon är jag säker på att de finns på bild.
Sent from my iPhone using Tapatalk

Slår man upp ordet "fulsnygg" i ett lexikon är jag säker på att de finns på bild.
Ihopbyggt efter ett par kvällar, har fixat baserna efter det. Imorgon blir det spackel och grundfärg.

Tycker de är förvånansvärt coola "live", i synnerhet jämfört med GWs bilder. Dock har jag sett dem utan ryttare...
Ja, jag kan inte bestämma mig för om de är coola eller bara fula.frigobben skrev:Tycker de är förvånansvärt coola "live", i synnerhet jämfört med GWs bilder. Dock har jag sett dem utan ryttare...
Fått spacklat ikväll, fixat baserna och grundspreyat. Får se om jag hinner få fram airbrushen imorgon.
Lekt med färgsprutan då. Här är färgerna jag använde;

Och såhär blev det;

Färgglatt och "platt", men det kommer washer och oljefärger (förhoppningsvis) ändra på.

Och såhär blev det;

Färgglatt och "platt", men det kommer washer och oljefärger (förhoppningsvis) ändra på.
Blir nog bra det där 
Vad för spruta använder du?
En första wash jämfört med en vinge som är owashad.

Tack! Åh, en riktig budget från Biltema. Men den funkar alldeles utmärkt imho. Har en grymt bra (och dyr) kompressor dock. För det jag målar funkar en cheepo-spruta bra. Hade en Evolution tidigare men den lämnade in efter lång och trogen tjänst, har inte varit sugen på att gå loss på en dyrgrip igen, men man vet ju aldrig......Jörgen skrev:Blir nog bra det där
Fluga innan och efter wash.