Captains Corner
Re: Captains Corner
...och ond bråd död! Snajdigt värre. Önskar jag hade tiden, orken och skillsen för att bygga som du!
Självklart....Nurgle skrev:...och ond bråd död!
Jag känner att vi har en klubb med inbördes beundran här!Nurgle skrev:Snajdigt värre. Önskar jag hade tiden, orken och skillsen för att bygga som du!
Du skyfflar ju ut armeér och terräng av alla olika slag, plus ordnar turneringar och åker på turneringar!
Du har en så här skön "make it happen"-attityd som inspirerar!

Med det så är alla 12 Hybriderna från Overkill-boxen klara!
Jag hade 4 sedan innan, och dessa sista 8 har jag kört 2 i veckan med våra måndagsmålarkvällar som motor.
Jag har faktiskt fått en och annan spydig kommentar online, tema: "2 i veckan.. det blir aldrig en armé av det"
Nej nte om man bara håller på i två veckor, men uthållighet är Tha Shit!
4 veckor senare så sitter jag här med 8 nya modeller klara och därmed hela enheten klar!
Inte alla målar klart 8 gubbar på 4 veckor utan en tureringspiska över sig.
Jag är nöjd!

Hela gänget!

Det är en magisk känsla när en enhet blir klar tycker jag!
En kombination av tomhet, de omålade modellerna är borta, och glädje över att ha kommit i mål - som tillsammans ger mig en fantastisk upprymd känsla, endorfinerna flödar.
Att ställa upp dem tillsammans för ett gruppfoto och sedan placera dem i hyllan tillsammans med de andra färdiga modellerna..
Jag blir så innerligt glad av det!
Haha skönt att vi kan inspirera varandra!Kaptenen skrev: Jag känner att vi har en klubb med inbördes beundran här!
Du skyfflar ju ut armeér och terräng av alla olika slag, plus ordnar turneringar och åker på turneringar!
Du har en så här skön "make it happen"-attityd som inspirerar!![]()
Det finns bara en regel för klubben för inbördes beundran. Tyvärr har jag glömt bort den men den var viktig, vill jag minnas...
Jag ser mig själv mer som en sprinter som öser allt jag har inom ett visst område och sen lägger mig ner och dör. Ja, inte bokstavligen då, utan snarare lägger undan hobbyn helt och hållet till förmån för annat.
Du är en sann maratonhobbyist som orkar hålla ut i det långa loppet.
Och jag har alltid beundrat folk som kan bygga saker, oavsett om det är matbord, en flygel på huset eller hobbybord & terräng.
Bara detta projektet med fantastiska kultister som kommer ut i andra änden, alla lika snygga och stiliga. Där hade jag gett upp för länge sen eller hittat nån ny, skinande leksak som pockar på uppmärksamhet.
Ser fram emot träden, ska bli spännande att följa! <3
Tack!Röde skrev:Tjusigt som vanligt.
Nurgle skrev:Fina ord och pepp
Det har blivit sådan jag är med åren. Skomakare bliv vid din läst.Nurgle skrev:Där hade jag gett upp för länge sen eller hittat nån ny, skinande leksak som pockar på uppmärksamhet.
Ser fram emot träden, ska bli spännande att följa! <3
Jag känner mig själv, jag skulle kunna börja på massor av saker som jag sedan aldrig skulle slutföra, och då istället bara sitta med berg av omålat från alla olika arméer och där vill jag inte hamna. (Igen...
På samma tema så har jag tex aldrig börjat spela World of Warcraft, för jag vet att jag skulle fastna, lägga massvis av timmar på det och då försumma allt annat jag egentligen hellre vill få gjort.
Som det är nu känner jag att jag har en bra balans i mitt hobbyande, där jag håller mig till mina Tyranider och Kultister och varvar med terrängbygge.
Terrängbygge var ordet, träd 6-7-8-9 av 25 under produktion!

Ståltråd tvinnad och vikt, tvinnad och vikt, tvinnad och vikt och sedan limmad på en hålsågad bas.

Plastgran 99kr på Jula. Jag behöver 8 kvistar till varje palm!

32 kvistar redo att klippas till och tvinnas fast i öglorna uppe på stammarna.

Trädkronor fixade! Baserna fick lite brickor som vikter för att bli stabilare.

Latexfog kladdat på stammar och baser. Inte så mycket att tråden inte längre syns, men inte heller så lite att tråden syns för mycket.
Lite lagom så att stammen får en slingrande textur.
Nu får de torka ordentligt, det blir målning och gräsning på någon av kvällarna i veckan!
Tack!Lictor skrev:Superbra palmrecept, det ska jag lägga på minnet!

Precis som med arméer och dess modeller så händer det något magiskt när det blir många träd klara!
En bild på en enda plastgranspalm ger lite småljummen känsla, men när det börjar växa fram en skog så blir det andra bullar!
När alla 25 är klara och står på spelplanen kommer det nog se kanoners ut!
Parallellt med skogen så gnuggar jag vidare på mitt omålade berg, just nu med allt från Overkill-boxen.
Med Acolyte Hybriderna helt klara så blir nästa gäng de 3 kvarvarande Aberrantsen.

Som den vän av struktur och ordning (OCD-nivå när det gäller hobbyandet) så har jag nu gjort en mall för vad jag har på målarhyllan och hur jag ligger till med mitt Målarsaldo 2018, dvs köpta mot målade.
Berget ska krympa!

61 omålade modeller just nu! Ikväll blir det att börja på Aberrantsen!
Med Acolyte Hybriderna helt klara så blir nästa gäng de 3 kvarvarande Aberrantsen.

Som den vän av struktur och ordning (OCD-nivå när det gäller hobbyandet) så har jag nu gjort en mall för vad jag har på målarhyllan och hur jag ligger till med mitt Målarsaldo 2018, dvs köpta mot målade.
Berget ska krympa!

61 omålade modeller just nu! Ikväll blir det att börja på Aberrantsen!
En Aberrant balanserade, på en liten liten spindeltrå-åååd
Det tyckte han var så intressant, så han gick och hämtade en annan Aberrant...
Två Aberranter balanserade....

Första tvillingparet klart! Inte lätt att göra mycket variation här inte.. tom huvudena passade bara i ett läge.
Jag vred lite på ena hammarens huvud.
Aberranterna är intressanta modeller tycker jag, speciella på flera sätt.
- Estetiskt: Muskler överallt och stora närstridsvapen, modellerna är riktigt fina tycker jag!
- Fluffmässigt: Allt går inte som tänkt i kulten, alla avkommor blir inte välskapta muterade hybrider. Ett fåtal blir vanskapta. Större, starkare, mer korkade. Men de har sin plats i kulten ändå!
- Modellmässigt: De har ännu inte släppts löst, utan finns bara i Overkill-boxen och där finns bara 2 tvillingpar, så totalt 4 modeller och det bara i en stor startbox. Sällsynta modeller är alltid kul att pyssla med.

Hammarens gröna powerglow testade jag något extremt enkelt för att uppnå. Först vitt där det skulle vara, sedan bara några lager med grön glaze rätt på det vita. Det funkar fint tycker jag!

Sista tvillingparet står på tur, kanske hinner jag en bit på dem under resten av veckan!
Det tyckte han var så intressant, så han gick och hämtade en annan Aberrant...
Två Aberranter balanserade....

Första tvillingparet klart! Inte lätt att göra mycket variation här inte.. tom huvudena passade bara i ett läge.
Jag vred lite på ena hammarens huvud.
Aberranterna är intressanta modeller tycker jag, speciella på flera sätt.
- Estetiskt: Muskler överallt och stora närstridsvapen, modellerna är riktigt fina tycker jag!
- Fluffmässigt: Allt går inte som tänkt i kulten, alla avkommor blir inte välskapta muterade hybrider. Ett fåtal blir vanskapta. Större, starkare, mer korkade. Men de har sin plats i kulten ändå!
- Modellmässigt: De har ännu inte släppts löst, utan finns bara i Overkill-boxen och där finns bara 2 tvillingpar, så totalt 4 modeller och det bara i en stor startbox. Sällsynta modeller är alltid kul att pyssla med.

Hammarens gröna powerglow testade jag något extremt enkelt för att uppnå. Först vitt där det skulle vara, sedan bara några lager med grön glaze rätt på det vita. Det funkar fint tycker jag!

Sista tvillingparet står på tur, kanske hinner jag en bit på dem under resten av veckan!
Äckliga och tjusiga - precis som det ska vara. Gillar hammarens metall extra mycket. Den fick du till riktigt bra!