Khorne Demons

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
L3go

Re: Khorne Demons

Inlägg av L3go »

såg mer en svag ripple-effect in ett enormt blodhav..
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

BoBo

Inlägg av BoBo »

Hej
Sprejmålade mitt displaybord med en gammal svart sprayfärg jag hittade där hemma! Blev lite kaos då de hade separerat eller nått och färgen torkade inte! Så det fick bli lösningsmedel o slipning för att få bort det! Nu är jag tillbaka till ruta ett åtminstone :)
Fixad klart 4 crusher igår och hoppas på att få klart de resterande 4+1 ikväll! Så om allt går som det ska så kommer jag vara klar med figurmålningen ikväll och kan lägga resterande tid på baser och måla dispaybord....
@Claimh_Solais: Närbilder kommer! Ska ta o fota hela armen sen när allt är klart, får se om jag hinner innan eller om det blir efter GC!
@NordOrk: Khorne behöver alltid fler följeslagare.....DOIT!
@Mortarion: Tackar! Förmodar att du syftar till ett datorspel?
@Daskad o Flogger: Japp! tanken var att han det skulle se ut som han landar och kommer ner med ett piskrapp!
@Serpent: Haha! var tvungen att googla för att fatta att det var TEKKEN :oops:
@Lottomannen: Japp! hipphopp gillar han!
@L3go: säg inte så, nu blev jag ju sugen på att få till lite "ripples" på displaybordet.... :?

Kommer en samlingsbild ikväll eller imorgon kväll på alla gubbar när de är klara.....

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

BoBo skrev:@Mortarion: Tackar! Förmodar att du syftar till ett datorspel?
Inte något specifikt utan bara som en generell företeelse. Stort monster som stompar med foten och sedan flyger närbelägna trupper som små vantar och blir stunnade.

Din bloodthirster ser absolut mäktig nog ut att kunna göra det, vilket inte GW:s originalmodell gör.

BoBo

Inlägg av BoBo »

Hepp!
Då var jag klar med målningen på figurerna......."bara" baser och displaybord kvar.....
Bilden är lite suddig på kanterna men om ni skakar på huvudet när ni kollar så kanske det bli bättre.....eller inte! Bättre bilder kommer sen när jag känner att jag har lite tid över :)

Bild

Ikvällblir det att måla döskallar på displaybordet!

Öberg

Inlägg av Öberg »

Så bra!!!

BoBo

Inlägg av BoBo »

Onsdag och c:a 35 timmar till att vi ska köra upp till GC!!
Efter att ha legat sjuk hela helgen följt av att jag målat med två färger endast (scar red o dneb stone) i två dagar så är jag rätt trött på detta projektet just nu!
När jag byggde bordet tänkte jag att jag skulle limma dit riktigt många döskallar så många att men inte ska se att det är döskallar nästan utan mer som en effekt! Nu när jag målar de så ångrar jag detta bittert........
Lite målningsbilder på hur det ser ut nu så ni fattar vad jag menar!
Påbörjat att göra djupeffekten i det röda vattnet (blod?) Det ser rosa ut här och det är det med....dock så kommer det inte bli så när det är klart!
Bild
Lite senare o mer blending gjord
Bild

Nästa bilder blir nog turneringsbilder!
Ha det!

Tist

Inlägg av Tist »

Bara det att du har ett displaybord är en moralisk seger i sig! Måste testa det till nästa armé. =D
"Monochrome und minimal!"

...und Fluffmongo!

Claimh_Solais

Inlägg av Claimh_Solais »

vart fick du så massa skallar ifrån :o

kommer bli otroligt att se när det är klart

katzenjammer

Inlägg av katzenjammer »

Så jävla snyggt! Riktigt avundsjuk.
Flesh is a design fault

Jonke

Inlägg av Jonke »

Kommer bli så sjukt snyggt när det är färdigt! Heja!

Skriv svar