Tack!Nurgle skrev:Oerhört vackra bilder med fantastiska landskap och bilder. Det är sann konst! Älskar varenda en av dem!
Och håller verkligen med om just detta med skrev- och armbakgrunderna. Förstör hobbykänslan.
Blev så inspirerad att jag bestämde mig för att pilla bort mina egna bakgrunder, så tack för det!
Skönt att ta dig lite ”egentid” eller vad man ska säga med din egen armé nu. Old one eye var för övrigt poppis på turneringen i Westeros. Eller poppis, den fanns med i två listor i varje fall.
Jag var inne och kikade på dina, det ger en sabla lyft till bilder när det är en episk bakgrund istället! Direkt blir inlevelsen så mycket bättre!
Jo egentid är ordet. Hobbypyssel bara för min egen skull, på två sätt.
1: Jag målar en modell bara till mig själv
2: Jag målar för att koppla av, inte för att nå en deadline. Som att sitta i en batteriladdare.

Från den svarta basen har jag drybrushat i gråskala upp till Ulthuan White, washat med Nuln Oil för att knyta ihop och få lite svartare skuggor, och sedan toppat med lite mera Ulthuan White. Han kommer att se grön ut överlag när han är klar, men det blir väldigt stora kontraster i huden från svart upp till gulgrön.
Jag tror det kommer att bli bra!

I nästa steg har jag lagt två lager (two thin coats såklart) med gul glaze, den behövs som bas för att den gröna glazen i nästa steg ska få den djupa varma gröna nyansen istället för att bli som grönt blir när man blandar med vitt.
Det blänker lite från lampan på bilden, i verkligheten så är det en matt finish på honom.
Jag tror det blir ett tredje lager med gult innan jag går på med det gröna, vilket sannolikt blir imorgon kväll.
Det känns bra så här långt!