Captains Corner

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Kaptenen

Re: Captains Corner

Inlägg av Kaptenen »

Nurgle skrev:Oerhört vackra bilder med fantastiska landskap och bilder. Det är sann konst! Älskar varenda en av dem!

Och håller verkligen med om just detta med skrev- och armbakgrunderna. Förstör hobbykänslan.
Blev så inspirerad att jag bestämde mig för att pilla bort mina egna bakgrunder, så tack för det!

Skönt att ta dig lite ”egentid” eller vad man ska säga med din egen armé nu. Old one eye var för övrigt poppis på turneringen i Westeros. Eller poppis, den fanns med i två listor i varje fall.
Tack! :)
Jag var inne och kikade på dina, det ger en sabla lyft till bilder när det är en episk bakgrund istället! Direkt blir inlevelsen så mycket bättre! :wub:

Jo egentid är ordet. Hobbypyssel bara för min egen skull, på två sätt.
1: Jag målar en modell bara till mig själv
2: Jag målar för att koppla av, inte för att nå en deadline. Som att sitta i en batteriladdare. :D

Lite mera fixat på gamle enöga!

Bild
Från den svarta basen har jag drybrushat i gråskala upp till Ulthuan White, washat med Nuln Oil för att knyta ihop och få lite svartare skuggor, och sedan toppat med lite mera Ulthuan White. Han kommer att se grön ut överlag när han är klar, men det blir väldigt stora kontraster i huden från svart upp till gulgrön.
Jag tror det kommer att bli bra!

Bild
I nästa steg har jag lagt två lager (two thin coats såklart) med gul glaze, den behövs som bas för att den gröna glazen i nästa steg ska få den djupa varma gröna nyansen istället för att bli som grönt blir när man blandar med vitt.
Det blänker lite från lampan på bilden, i verkligheten så är det en matt finish på honom.
Jag tror det blir ett tredje lager med gult innan jag går på med det gröna, vilket sannolikt blir imorgon kväll.
Det känns bra så här långt!

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Gnuggat vidare på Old One Eye idag.

Bild
Basen börjar också få färg nu. GW's kit med skallar är väldigt prisvärt!

Bild
Nu börjar det likna något!
Som vanligt så är det inte förrän kontrasterna kommer dit som huden poppar ordentligt, bara att ha börjat på fötter och taggar tycker jag ger det gröna en skönare look. Ljus direkt på och foto med mobilkameran ger inte bästa bilden, men det syns att det går framåt som jag vill! :D

Målet för nästa vecka är att få klart basen, benen och underkroppen, så att jag kan limma honom på plats på basen innan jag fortsätter.
Det blir dock begränsat med målartid då vi får besök av mina föräldrar tors-sön, så det kanske inte blir ett enda penseldrag den här veckan då tid med La Familia trumfar allt. :wub:

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Bild
Old One Leg.
Mer hann jag inte ikväll. Det blir nog bra det här till slut!

Användarvisningsbild
RUNE

Inlägg av RUNE »

Ser lovande ut. :) Gillar basen, dödskallar är alltid respektingivande.
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

RUNE skrev:Ser lovande ut. :) Gillar basen, dödskallar är alltid respektingivande.
Tack! :)

Bild
Små steg i taget. Skal på underkroppen klara, plus huden på armar och överkropp.
Bilden blev inte bra för färgerna, men framstegen syns ändå.

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Gnuggar vidare på Old One Eye. På Trettondagen ska han leda trupperna på spännande äventyr, så 5e Januari är Deadline.
Det ska jag absolut hinna, om inget oväntat inträffar.

Bild

Gullberg_

Inlägg av Gullberg_ »

Ja du har gått om tid ;) bara det här spektaklet som händer inom ett par dagar, som är supertrevligt men tar tid ifrån hobbyn. Vet att jag själv inte kommer hinna sitta mycket och måla nu under julledigheten.
Målade figurer / omålade figurer. 102/276

[950] måla upp 2K Astra Militarum
[ ] Måla upp minst 2K marines till Legion VI 30k
[ ] åka på minst 1 turnering
[ ] måla upp 1k till XIIIth 30k
[1] måla 3 Primarker/Karaktärer till 30k

Användarvisningsbild
RUNE

Inlägg av RUNE »

Krackeleringseffekten är verkligen snygg. Kanske har sagt det förr men det tåls att upprepas. :)
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Gullberg_ skrev:Ja du har gått om tid ;) bara det här spektaklet som händer inom ett par dagar, som är supertrevligt men tar tid ifrån hobbyn. Vet att jag själv inte kommer hinna sitta mycket och måla nu under julledigheten.
Jo jag hinner nog.. och precis. Inte alltid uppskattat att lämna släkten för att sitta och mysa i målarstolen. :lol:

RUNE skrev:Krackeleringseffekten är verkligen snygg. Kanske har sagt det förr men det tåls att upprepas. :)
Det tål absolut att upprepas! Vilken färg! Som wash: Talang på burk. Rykten säger att det är ganska lätt att blanda i ett medium och göra vilken färg som helst till krackeleringsfärg, men jag har ju sådan röta att GW's färg redan är i samma färg som skalen på mina Tyranider. :D
Bara att slabba på och vänta på att färgen själv skapar magi, sen washa och drybrusha.

Gnuggar på.
Jag brukar lämna ögonen som en vit prick bara, jag har inte haft någon större succé med försök på pupiller tidigare och oftast så är det gaunts jag målar så en vit prick i ett svart öga har räckt långt.
Men nu när jag gör en stor fin modell - som dessutom bara har ett öga - så testade jag att höja min nivå ett snäpp och försöka något jag inte gjort förrut:

Bild
Old One Eye's one eye - Ett komplett öga med ögonvita, lila iris, svart pupill och en liten liten vit prick som reflex.

OBS! Skalet på huvudet är inte klart, ser mest ut som en sliten badmössa just nu. :lol:

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Ikväll har vi gnuggat rygg.

Bild

Skriv svar