Captains Corner

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Kaptenen

Re: Captains Corner

Inlägg av Kaptenen »

Vilken krigardag!

Lesson learned 1: Möter man Kraken Genestealers med Swarmlord i listan kan de kuta långt. Typ 50-60 inch på en runda!
Lesson learned 2: Har man stora monster i sin lista och möter 4 Traktor Kannons så gör det ont.
Lesson learned 3: Ahriman är en bättre trollkarl än Joe Labero.

Mer om den dagen senare, måste samla tankarna och kolla igenom bilderna.

Januari är tid för reflektion och summering av året som gått.
Målaråret 2018 var nog mitt vassaste hittills, sett till antal modeller!

Hela 58 modeller målade, bara 22 inköpta och därmed ett fint målarsaldo på -36 modeller i Det Omålade Berget under 2018!

Bild

Målat 2018
8 Imperial Tanks (Terräng till Rauk'n'Rumble)
15 Behemoth Hormagaunts (Terräng till Rauk'n'Rumble)
6 Behemoth Hormagaunts (Belöningar på RnR, ej med på bild)
1 Chaos Space Marine
1 Cultist Astropath
2 Cultist Escher Neophytes
2 Cultist Interrogaters
3 Cultist Aberrants
8 Cultist Acolytes
2 Cultist Magusguards
1 Cultist Limo
1 Scarface the Gorgon (Old One Eye)
2 Gorgon Genestealers
5 Gorgon Gargoyles
1 Gorgon Warrior

Vilket målarår! Mer än en modell i veckan i snitt!
Det tror jag inte att jag slår 2019, jag har inget behov av att måla upp många modeller personligen och jag kommer inte heller att behöva måla 29 modeller till Rauk'n'Rumble.

Användarvisningsbild
RUNE

Inlägg av RUNE »

Inte illa målat!

Jag försöker medvetet inte hålla koll på något målarsaldo. Förvisso köper jag också oftast en modell/enhet och målar upp den direkt efter men ändå. Målning ska för mig inte vara ett jobb eller syssla, det ska vara avkoppling. Med det sagt så är det inte fel att ha en blåslampa under häcken ibland i form av någon turnering så man får lite gjort också. ;)
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

RUNE skrev:Inte illa målat!
Tack! :)
RUNE skrev:Jag försöker medvetet inte hålla koll på något målarsaldo. Förvisso köper jag också oftast en modell/enhet och målar upp den direkt efter men ändå. Målning ska för mig inte vara ett jobb eller syssla, det ska vara avkoppling.
Där är vi på samma blad! Målarsaldot är egentligen inte hobbyrelaterat, det hör till livet utanför hobbyn.
Jag ska bli bättre på att inte plöja ner en massa pengar på modeller som jag sedan inte målar, då är det bättre att jag lägger de hundralapparna på tex en extra pizzakväll med familjen istället för att bygga på en samling med oöppnade boxar i garderoben.

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Jag satte mig för att pyssla med dagens fångst, så kände jag för att gå helt utanför boxen.
Så istället för text, så kommer här 6 minuter Målarsvammel!

Kan vara del 1 av 1, kan vara något det kommer mer av, jag vet inte ännu. :D

Bild

Klicka på bilden för att komma till sändningen

holyalex

Inlägg av holyalex »

"jag hade ingenting att måla" välkommen hem till mig, här finns det berg av oöppnat resin och plast, haha. sambon sneglar alltid på mig nu när hon börjar känna igen hemsidorna där jag beställer hobby relaterat ifrån och undrar om jag inte ska göra klart det jag har innan jag köper på mig mer. tror själva köpandet är det jag gillar mest i hobbyn... :D så enkelt att bara lägga saker i sin kundkorg och fantisera om alla penselrörelser som färglägger modell efter modell i en snabbspolning.
spännande med vlogg måste jag säga. hoppas inte att du lämnar skrivandet helt, men en blandning vore inte dumt! tycker det är något väldigt förtjusande i att sitta med och lyssna på en vlogg som berör hobbyn samtidigt som jag sitter i mitt hörn och pysslar!

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

"Inget att måla" är en sanning med modifikation... Jag får nog ge en förklaring till mina höga hästar. :lol:
- Jag har rejält med Bitz, det går att bygga ihop godkända gubbar om jag vill det
- Jag har en hel del begagnat i varierande skick som också går att måla, men jag har det sorterat som terräng och basdekorationer.
- Jag har en del till Genestealer Cult att måla, mest udda karaktärer jag köpt på mig här och där, som inte finns i Codex, ibland inte ens fån GW, men som jag tycker skulle smälta in i min Cult.
- Jag har två större FW modeller, men jag orkar inte börja på ett stort projekt just nu. (Dimachaeron och Barbed Hierodule)

Så, mer korrekt formulerat:
- Jag har inga nya GW-Tyranider att måla, och det är vad jag vill måla just nu.

Eller fel, jag HADE inga, det var ju igår... nu har jag 22 begagnade Genestealers och 8 på sprön!

holyalex

Inlägg av holyalex »

börjar digga genestealer mer och mer!

Bild

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

holyalex skrev:börjar digga genestealer mer och mer!
Huh?
Var det verkligen meningen att posta den här?

I brist på Tyranider att måla så köpte jag 22 begagnade i ett svep, och sedan 8 nya av en kompis.
Så den omålade högen Tyranider består nu av 30 Genestealers! :D
Eller nej, 29! Årets första blev nyss klar!
En ommålad begagnad, om ryktena stämmer en gång tillhörandes Flogger, som bytte in sina Tyranider mot något annat hos Skuggspel i Visby, där jag sedan plockade upp dem.

Numero uno 2019:

Bild

Användarvisningsbild
stormshaft

Inlägg av stormshaft »

Oooh, hade verkligen velat se en Hierodule i ditt schema. :)
Gillar det unika utseendet med spruckna skalen som du använder dig av, riktigt nice.

Användarvisningsbild
RUNE

Inlägg av RUNE »

Bara av ren nyfikenhet... Det här krackelerings medlet du använder, har du någon särskilt process för det? Jag har försökt använda Valejos men får väldigt dåliga resultat.
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Skriv svar