Captains Corner

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Kaptenen

Re: Captains Corner

Inlägg av Kaptenen »

stormshaft skrev:Oooh, hade verkligen velat se en Hierodule i ditt schema. :)
Gillar det unika utseendet med spruckna skalen som du använder dig av, riktigt nice.
Jag har en Hierodule som är hyfsat nymålad, men målad innan jag testade krackelerat skal.
Det är textur i FW's skal så det blev bra ändå, på ett annat sätt. :)

Bild

Bild

RUNE skrev:Bara av ren nyfikenhet... Det här krackelerings medlet du använder, har du någon särskilt process för det? Jag har försökt använda Valejos men får väldigt dåliga resultat.
Nej inga konstigheter, det är GWs färg Agrellan Earth direkt ut burken.
Det som tagit lite tid att hitta rätt med är tjockleken på lagret när det målas på. Tjockt lager ger stora sprickor, men döljer samtidigt tex kanterna mellan skalen.
Att tänka på är att det inte går att måla på lite i efterhand när det redan börjat torka, det blir inte ett homogent lager då utan two thin coats, som med den här färgen är helt fel. Ett tjockt lager ska det vara! :D

Projekt Genestealer respawn fortsätter!

22 nya begagnade och 8 nya på sprön ska bli 30 fina Gorgonkrigare!

Bild
3 av 30 nu klara, från bättre begagnade till Hive Fleet Gorgons färger!

Bild
Projekt status: 10% klart.

Användarvisningsbild
stormshaft

Inlägg av stormshaft »

Aha, där fanns en Hierodude (fniss) i tråden redan, dåligt scrollat av mig. Ser ljuvlig ut. :)

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

stormshaft skrev:Aha, där fanns en Hierodude (fniss) i tråden redan, dåligt scrollat av mig. Ser ljuvlig ut. :)
TBF, det är en väldigt lång tråd, jag hittar inte heller i den. :lol:
Tack! :D

Jag fortsätter renovera Genestealers.
Det är mestadels drybrush, wash och glaze, så det går ganska snabbt för att vara mig.
3 förra veckan, och 3 till denna veckan!

Bild
Veckans nyförvärv till Hive Fleet Hebenon

Bild
Min drybrush upp genom grönskalan ger en ojämn, typ melerad, hud.
Det är bara på nära håll som penseldragen syns, på lite avstånd smälter det ihop till en levande yta med ljup och skiftningar - vilket passar väldigt bra på just hud!

Bild
Årets förstärkning så här långt, 6 Genestealers.

Användarvisningsbild
RUNE

Inlägg av RUNE »

Nice! Sitter och sliter med lite Tyranids inför Gamers weekend och kan bara säga Drubrush FTW! :D Har säkert sagt det innan men kombinationen signalgrönt och jordbrun fungerar väldigt bra. Ger en väldigt bra pop utan att vara... ska vi säga för excentriska färgkombinationer?

Själv kör jag mer naturfärger och går från mörkbrunt upp till bleaced bone. Det är färger som är lite känsliga för om det blir ojämnt. Men när man avslutar med ett lager grönt ink så blir det oftast nertonat och bra.

Men drybrush är en bra metod för att nå en realistisk produktionshastighet men att det ändå ser fint ut.
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Tack Rune!
Jepp drybrush än underskattat!
Jag såg dig på prisutdelningsvideon, hoppas du hade en bra helg och att det blev mycket biomassa för dina Tyranider!

På fredag kväll siktar vi på att spela en match här hemma på köksbordet!
Två mot två, 1000 poäng per spelare.
Sannolikt så blir det Orker & Chaos mot Drukhari & Tyranider.

Senaste luftade jag Old One Eye för första gången. Han är inte snabb, väl väl framme så får han ju Jason Statham att se ut som en flickscout med höftprotes. I ett svep gjorde han tex 27 wounds på en Ork Warboss. :lol:

Nu ska jag prova något annat jag inte testat förr, ett gäng Zoanthropes och en Neurothrope!
Jag hade dock inte någon Neuro, åtminstone inte en officiell modell. Min 2nd ed Ravener med lite extra delar som en gång i tiden var Doom of Malantai kändes inte rätt för uppgiften, så det blev till att måla upp en ny modell!

Jag offrade en 2nd ed Zoanthrope, som jag inte längre kände mig så nöjd med, och satte huvudet på en warriorkropp.
Det blev bingo direkt!

Bild

Bild

Bild

Bild

I övrigt blir det mycket Genestealers och minimalt med skytte, så kör min Drukharikompanjon mycket skytte och lite närstrid.

holyalex

Inlägg av holyalex »

Kaptenen skrev:
holyalex skrev:börjar digga genestealer mer och mer!
Huh?
Var det verkligen meningen att posta den här?
hehe jag kunde inte urskilja på genestealer cult och genestealer tyranids.. :D
Kaptenen skrev: Bild
blev riktigt jäkla grym! effekten på huvudet blev hur snyggt som helst, ser riktigt maffig och läskig ut

Användarvisningsbild
RUNE

Inlägg av RUNE »

Jag tycker ganska allmänt att det går alldeles utmärkt att blanda gamla och nya Tyranid modeller. Den blev ju störtskön. :)

En insektssvärm behöver inte bry sig om versionskonflikter eller avvikande utrustning bland sina led. Alla är unika snöflingor och ingen är den andra lik. Det brukar jag säga om någon har några invändningar. :D
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

holyalex skrev:blev riktigt jäkla grym! effekten på huvudet blev hur snyggt som helst, ser riktigt maffig och läskig ut
Tack! :)
RUNE skrev:Jag tycker ganska allmänt att det går alldeles utmärkt att blanda gamla och nya Tyranid modeller. Den blev ju störtskön. :)

En insektssvärm behöver inte bry sig om versionskonflikter eller avvikande utrustning bland sina led. Alla är unika snöflingor och ingen är den andra lik. Det brukar jag säga om någon har några invändningar. :D
Tack! :D Nej vi är mer inkluderande, det är ingen som tillhör "fel" edition i svärmen.

Efter att ha kommit upp i totalt 41 Genestealers så fick det vara nog för den här gången!
När målningen övergår från nöje till något jag kämpar mig igenom så är det dags att måla något annat till suget kommer åter.

Bild

Jag har fått mer och mer intresse för World Eaters, där jag gillar det mesta.
Fluff, modeller, färgschema och som variation en elitstyrka med några få modeller till skillnad mot min Tyranidhorde.
Jag har läst codex, kollat bilder, kollat listor och bestämt mig för att måla upp några Berzerkers!

Nu har jag fått hem dem, och dessutom köpt på mig röda färger, så nu ska det målas Khorne!

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Jag är sent på banan men neurothropen blev hur snygg som helst, det ser verkligen ut som en modell som GW själva borde producera!

Välkommen i blood, gore & skull-träsket med khorne. Den enda skillnaden mot tyraniderna är väl iofs att vi sparar kranierna :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Elevatorlake skrev:Jag är sent på banan men neurothropen blev hur snygg som helst, det ser verkligen ut som en modell som GW själva borde producera!

Välkommen i blood, gore & skull-träsket med khorne. Den enda skillnaden mot tyraniderna är väl iofs att vi sparar kranierna :)
Tack och tack! Jag tror jag kommer att trivas även i Khornehörnan!
Det verkar, med ryktena som går och de bekräftade släpp som gjorts, vara ett ypperligt tillfälle att starta en Chaos armé!

Nu ska jag göra som jag alltid råder andra att göra när de startar en ny armé:
1: Köp Codexen, läs, lär dig om armén bakom statsen och poängen.
2: Köp EN box. Måla upp EN gubbe. Testa färgsecheman, kom fram till ett sätt att måla som du vill och kan måla många modeller med!
3: Måla upp hela boxen innan du köper fler modeller!

Så här sitter jag med gubbe ett, som nu kommer att gå under namnet Kakan.
Jag har testat många olika sätt att måla rött, målat över, testat igen, det är många lager färg på den här gubben (färgkaka), men nu tror jag att jag har bra koll inför gubbe nummer 2!
Det blev e hel del nya färger till lådan, varken metall eller rött har varit en del av mitt Tyranidschema. :)

Lite finputs kvar, sen är han klar!

Bild
Kakan den Röde. Fruktad i 8 kyrksocknar.

Skriv svar